مقایسه امتیاز اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 در بنچمارک AnTuTu

سامسونگ امسال دو گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید خود را در دو مدل با پردازنده‌های اسنپدراگون 835 برای آمریکا و چین و پردازنده‌ اگزینوس 8895 برای نسخه بین‌المللی تولید کرده است. این‌ موضوع که کدام یک از این دو چیپ اسنپدراگون و اگزینوس نسبت به دیگری برتری دارد همواره برای کابران جذابیت خاصی داشته است. ما هم قصد داریم در این مطلب امتیاز کسب شده اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 در بنچمارک آنتوتو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

گلکسی اس 8 سامسونگ چند روز پیش به طور رسمی معرفی شد و همان‌طور که اشاره شد این گوشی‌ها بسته به منطقه‌ای که عرضه می‌شوند دارای دو مدل مختلف از چیپست هستند. اسنپدراگون 835 برای کشورهای آمریکا و چین و اگزینوس 8895 برای دیگر کشورها. این موضوع به پشتیبانی کوالکام از پتنت‌های مرتبط با شبکه‌های CDMA بر‌می‌گردد که باعث شده است این کمپانی بازار ایالات متحده را تقریبا به‌ صورت انحصاری در اختیار داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود کمپانی‌های دیگر مثل سامسونگ برای حضور در بازار آمریکا مجبور باشند نسخه‌ای اصلاح‌شده از محصولات خود را برای سازگاری با اپراتورهای محلی این کشور تولید کنند. همین شرایط در مورد Ditto و استاندارد TD-SCDMA در چین نیز وجود دارد.

اما جدای از این مسائل چیپ‌های مورد استفاده در این گوشی علی رغم آن‌که با فناوری یکسانی تولید شده‌اند اما از لحاظ کارایی تفاوت‌های نسبتا زیادی دارند. برای این‌که از قدرت این دو چیپست آگاهی پیدا کنید بهتر است نگاهی به تصاویر زیر بیندازید که امتیاز این دو چیپ را در بنچمارک  AnTuTu نشان می‌دهد.

بنا به جدیدترین آمار منتشرشده توسط این بنچمارک گوشی‌ هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ با پردازنده‌ اگزینوس 8895 موفق به کسب امتیاز 174155 شده و حتی آیفون 7 پلاس را هم با اختلافی اندک پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، گلکسی اس 8 مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 توانسته است امتیاز 162101 را دریافت کند که این عملکرد نیز بسیار چشم‌گیر محسوب می‌شود. در واقع باید اشاره کنیم که امتیاز نسخه‌ اگزینوس گلکسی اس 8 از عموم گوشی‌های هوشمند رده‌بالای کنونی بازار بیش‌تر است. اگرچه دو چیپست مورد بحث تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما این اختلاف چندان چشم‌گیر نیست و احتمالا کاربران در حین کار با هر دو مدل از گوشی‌ هوشمند گلکسی اس 8 متوجه این اختلاف نخواهند شد اما با این‌ حال بر اساس نتایج منتشر شده از بنچمارک‌ها تقریبا همیشه ثابت شده که امتیاز چیپست اگزینوس سامسونگ بیش‌تر از امتیاز چیپست اسنپدراگون کوالکام بوده است. البته نباید فراموش کنیم که امتیاز به‌ دست‌ آمده در بنچمارک‌ها همیشه ملاک برتری نیست و معیار‌های زیادی در تجربه‌ کارایی و عملکرد یک چیپست موثر هستند.

2 در مورد “مقایسه امتیاز اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 در بنچمارک AnTuTu”

  1. سلام دوستای عزیز. باور کنید هر دو چیپست خیلی خوب هستند و عالی عمل میکنند. و باورکنید اگر پردازنده اگزینوس فقط مختص بازار امریکا تولید میشد ، الان همه ما حساسیت به خرج میدادیم و میگفتیم ایکاش مدله اگزینوس توی ایران بود و میتونستم اون مدل رو بخرم. پس زیاد سخت نگیرید سامسونگ چون فروش بالایی داره در جهان مجبوره خودش هم پردازنده تولید کنه که بتونه جوابگوی فروش و سفارشات بالاش باشه. و همین چیپست های اگزینوس هم زیر نظره مهندسین شرکت کوالکام تولید میشه ، یعنی در عمل جفتشون یکی هستن ولی اسمشون فرق میکنه فقط.چون اگر عملکرد متفاوتی داشتن مردم دنیا صداشون در میومد و همین موضوع باعث بدنامی و در نتیجه ورشکستگیه سامسونگ میشد. خیلی عذر میخوام زیاد نوشتم دوستان.
    کلام اخر: هردو خوب هستند و امتحان خودشون رو طی سالیان اخیر پس دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH