آشنایی با چند ویژگی جالب اندروید O

گوگل به تازگی پیش نمایش نسخه بعدی اندروید را بصورت آزمایشی منتشر کرده است. نام این نسخه آزمایشی Android O است. در هر ارتقا عمده‌ای که در نرم‌افزار‌ها و سیستم عامل‌ها انجام می‌شود، برخی ویژگی‌های جدید، برجسته‌تر بوده و بیشتر خودنمایی می‌کنند. اینجا است که اگر شما هم یکی از طرفداران اسمارت‌فون‌های اندرویدی باشید، برای اینکه این ویژگی‌ها را در گوشی خود داشته باشید هرگز نمی‌توانید منتظر بمانید.

در حال حاضر، نسخه آزمایشی اندروید O فقط برای برخی از مدل‌های اسمارت‌فون‌های Pixel و Nexus در دسترس قرار دارد. به طور مشخص Nexus 5X، Nexus 6P، Nexus Player، Pixel C، Pixel و Pixel XL می‌توانند این نسخه را بر روی گوشی‌های خود نصب کنند. ولی اگر اسمارت‌فون شما در این لیست وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از برخی نرم‌افزار‌ها به این ویژگی‌ها دسترسی داشته باشید.

 

  1. توقف موقت و گروه بندی نوتیفیکیشن‌ها
    اندروید O دو قابلیت جالب در مورد نوتیفیکیشن‌ها به همراه دارد. شما می‌توانید یک نوتیفیکیشن را موقتا متوقف کنید. به این صورت که این نوتیفیکیشن در این لحظه از بین می‌رود و پس از 15 دقیقه یا هر مدت زمانی که شما مشخص کنید، مجددا نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید “کانال‌های نوتیفیکیشن” بسازید و از طریق آن، اطلاعیه‌ها (نوتیفیکیشن‌ها)ی چند برنامه مشخص را در قالب یک نوتیفیکیشن داشته باشید.
    بعنوان مثال، می‌توانید تمامی برنامه‌های پیام‌رسان خود را در یک کانال با نام “Messengers” قرار دهید. در این صورت به جای دریافت پنج نوتیفیکیشن از پنج برنامه مختلف، فقط یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.
    Snowball نیز یک برنامه رایگان اندرویدی است که این قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. توقف موقت نوتیفیکیشن در Snowball دقیقا مطابق انتظار شما کار می‌کند. این برنامه قادر به گروه بندی نوتیفیکیشن‌ها نیست، ولی به جای آن یک قابلیت جالب دیگر دارد.
    شما می‌توانید ن.تیفیکیشن‌های مربوط به چند برنامه خاص را مخفی کنید. همچنین قادر خواهید بود که نوتیفیکیشن‌ها را با توجه به درجه اهمیت برنامه‌ها، اولویت بندی کنید.
    لینک دانلود Snowball برای اندروید (رایگان)
  2. موراد خوانده نشده در اپلیکیشن‌ها
    احتمالا این ویژگی را در iPhone و حتی برخی نسخه‌های سفارشی اندروید دیده‌اید. هنگامی که پیام یا نوتیفیکیشن مربوط به یک برنامه مثل Gmail یا Twitter را هنوز نخوانده‌اید، یک علامت کوچک در کنار آیکون برنامه نمایش داده می‌شود که مشخص کننده تعداد پیام‌های خوانده نشده است.
    این مورد، یکی از ویژگی‌های جالب iPhone است که در اندروید از قلم افتاده است. ولی اندروید O این قابلیت را بعنوان یک انتخاب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما می‌توانید این ویژگی را برای هر برنامه بصورت مجزا و از طریق تنظیمات برنامه‌ها، فعال کنید.

    همانطور که پیش از این اشاره شد، برای افرادی که در حال حاضر امکان نصب و استفاده از اندروید O را ندارند، روش‌های جایگزین وجود دارد. برنامه Notifyer این ویژگی را برای برخی برنامه‌های اندرویدی ارایه می‌کند. این برنامه با همه اپلیکیشن‌ها کار نمی‌کند، ولی اکثر برنامه‌های محبوب و معروف را پشتیبانی می‌کند. Notifyer آیکون مربوط به برنامه‌ها را در صفحه اصلی گوشی شما با یک ویجت جایگزین می‌کند. این ویجت تعداد پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های خوانده نشده را نشان می‌دهد. شما می‌توانید از طریق همین ویجت و با کلیک بر روی آیکون برنامه مورد نظر، آن را هر زمان که خواستید اجرا کنید.
    لینک دانلود برنامه Notifyer برای اندروید (رایگان)

  3. حالت تصویر در تصویر
    این ویژگی نیز در iPad وجود دارد. اگر در حال تماشای یک ویدیو هستید، اندروید O به شما به شما این امکان را می‌دهد که در حین استفاده از یک برنامه دیگر، به دیدن ویدیو ادامه دهید.

    حالت جداسازی صفحه در اندروید نوقا، تا حدودی شبیه به این ویژگی است. با استفاده از این ویژگی صفحه را به دو قسمت تقسیم کنید، ویدیو را در یک بخش و برنامه مورد نظر را در بخش دیگر صفحه نمایش خواهید داشت.
    برای افرادی که از اسمارت‌فون‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، برنامه‌های کاربردی مختلفی برای این منظور وجود دارند. بعنوان مثال، Floating Tube این قابلیت را برای استفاده در YouTube فراهم می‌کند. Float Video Player به شما این امکان را می‌دهد که هر ویدیو را در یک صفحه مجزا بصورت شناور مشاهده کنید.
    لینک دانلود Floating Tube برای اندروید (رایگان)

    لینک دانلود Float Video Player برای اندروید (رایگان)

  4. بهبود مدیریت فایل
    مدیریت فایل‌ها در اندروید O تا حد زیادی بهبود یافته است. فایل اکسپلورر این نسخه از اندروید، برای جذابتر دیده شدن از طراحی Material بهره برده است. همچنین یک سری ویژگی‌های جدید نیز به آن افزوده شده است.
    اپلیکیشن Solid Explorer شباهت بسیار زیادی به نرم‌افزار مدیریت فایل اندروید O دارد. در واقع می‌توان گفت که تمام ویژگی‌های این برنامه با توجه به فایل اکسپلورر اندروید O شبیه سازی شده‌اند.
  5. کلید‌های میانبر برای برنامه‌های محبوب در حالت قفل صفحه نمایش
    یکی از ویژگی‌هایی که قرار است در نسخه نهایی اندروید O وجود داشته باشد، این است که زمانی که صفحه نمایش گوشی قفل است، کاربر بتواند با استفاده از یک کلید میانبر به برنامه مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.
    اگر این ویژگی به نظر شما جالب است و دوست دارید هر چه سریعتر از آن استفاده کنید، نیازی نیست که تا هنگام ارایه نسخه نهایی اندروید O منتظر بمانید. برنامه Start را دانلود و نصب کنید. تنظیمات ساده مربوط به اجرای برنامه‌ها در حالتی که صفحه نمایش قفل است را انجام دهید. حال می‌توانید در هنگام قفل بودن صفحه نمایش، بر روی برنامه دو بار کلیک کنید و آن را اجرا کنید. برنامه Go Locker نیز عملکردی مشابه با این برنامه دارد.
    دانلود برنامه Start برای اندروید (رایگان)دانلود برنامه Go Locker برای اندروید (رایگان)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH