شیائومی Mi 6 پلاس

بالاخره سرنوشت شیائومی Mi 6 پلاس مشخص شد

طی چند روز گذشته کمپانی شیائومی جدیدترین پرچمدار خود را با نام شیائومی Mi 6 معرفی کرد در حالی که طبق شایعات منتشر شده، انتظار می‌رفت این گوشی همراه با مدل دیگری به نام شیائومی Mi 6 پلاس رونمایی شود. اکنون بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند این شرکت نسخه پلاس این اسمارت‌فون را آماده تولید کرده و در ماه‌های آینده عرضه خواهد کرد.

گزارشات معتبری از سوی تحلیل‌گران بازار، به امکان وجود Mi 6 پلاس دلالت دارند، اما همانطور که دیدیم شیائومی بخاطر دلایلی که برای ما مشخص نیست این دو اسمارت‌فون را همزمان معرفی نکرده و به نظر می‌رسد قصد دارد در زمان دیگری مدل پلاس این تلفن‌هوشمند را در اختیار علاقمندان قرار دهد. بر طبق آخرین پست، پن جیوتنگ (Pan Jiutang)، تحلیلگر معروف، در شبکه اجتماعی Weibo گوشی شیائومی Mi 6 پلاس در دو ماه آینده معرفی خواهد شد. اگر نمی‌توانید به صحبت‌های آقای پن جیوتنگ اعتماد کنید، بهتر است بدانید این شخص یک تحلیلگر مشهور در کشور چین بوده و در اکثر مواقع پیش‌بینی‌های وی به واقعیت پیوسته‌اند. همچنین او اطلاعات این چنینی بسیاری را در اختیار همگان قرار داده است.

آقای جیوتنگ، هیچ اشاره به مشخصات و جزییات مدل پلاس آخرین محصول شیائومی نکرده و تنها به بیان اینکه این گوشی از نمایشگری بزرگتر بهره خواهد برد، بسنده کرده است، ولی شاید بتوان گفت خوشبختانه، در چند هفته اخیر شایعات بسیاری درباره این اسمارت‌فون فاش شد که به طور کلی اطلاعات مناسبی را از شیائومی Mi 6 پلاس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر این اطلاعات لو رفته صحت داشته باشند، برادر بزرگ Mi 6 به طرز قابل توجهی از نمایشگری بزرگ‌تر بهره می‌برد اما طبق همین شایعات در بخش طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این موبایل تغییر خاصی اعمال نشده است.

البته باید عنوان کرد که داشتن نمایشگر بزرگتر به معنی استفاده از باتری حجیم‌تر و شاید داشتن حافظه رم بیشتر است. به هر حال مشخصات فاش شده برای این گوشی‌هوشمند صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن full HD یا QHD ذکر شده و از قرار معلوم این دستگاه با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت فضای داخلی ذخیره سازی همراه خواهد شد. همچنین شیائومی Mi 6 پلاس به چیپست قدرتمند و هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835  مجهز است. این پردازنده با فناوری 10 نانومتری ساخته شده و در کنار واحد پردازش گرافیکی Adreno 540 به خوبی از پس اجرای عملکردهای سنگین بر می‌آید. در پنل پشتی این فبلت، دو سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین در نظر گرفته شده است.

این اسمارت‌فون با اندروید نوقا و به صورت پیش‌فرض با نسخه هشتم پوسته اختصاصی شیائومی به نام MIUI روانه بازار خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده، گفته می‌شود این گوشی از یک باتری با ظرفیت 4,500 میلی‌آمپر و فناوری شارژ سریع بهره می‌برد. دوربین سلفی این فبلت نیز دقتی 8 مگاپیکسلی داشته و به احتمال زیاد این تلفن‌هوشمند از جنس شیشه و فلز تولید می‌شود. همچنین در پنل جلویی دستگاه، اسکنر اثر انگشت با دکمه هوم یکپارچه شده و در کنار دو کلید خازنی دیگر قرار گرفته است. بسیاری از بخش‌های این گوشی مشابه پرچمدار معرفی شده بوده و نباید منتظر فبلتی انقلابی باشیم. شاید این کمپانی سوپرایز بزرگ خود را برای شیائومی Mi MIX 2 نگه داشته است.

نظر خود را درباره این فبلت با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH