عینک واقعیت افزوده اپل تصویر اصلی

بر طبق شایعات منتشر شده اپل مشغول ساختن یک عینک واقعیت افزوده است

تا همین یک ماه پیش همه مطمئن بودند که اگر اپل قرار باشد یک عینک واقعیت افزوده بسازد، ما هنوز حداقل یک سال با این محصول فاصله داریم. اپل در حال حاضر در مورد واقعیت افزوده بسیار محافظه کارانه پیش می‌رود و از کل اعضای مدیریتی شرکت اپل این فقط تیم کوک بوده که گفته واقعیت افزوده قرار است برای اپل واقعا بزرگ و مهم باشد. گوگل قبل‌تر سعی کرده با گوگل گلس وارد عرصه رقابتی واقعیت افزوده بشود، اما کل ایده گوگل بسیار گران و پیچیده بود، نه تنها برای خود گوگل، بلکه حتی برای مشتریان گوگل گلس.

با اینکه تیم کوک قبلا احساس خودش در مورد واقعیت افزوده را با عموم در میان گذاشته، اما صحبت کردن در مورد عینک واقعیت افزوده اپل همچنان در حد صحبت باقی مانده است. با اینکه هنوز خبر معتبری از این محصول به بیرون درز نکرده ولی شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل مشغول ساختن عینک واقعیت افزوده است. یکی از این شایعات حاکی از شکایت یکی از کارکنان شرکت اپل است که بعد از آزمایش یک نمونه اولیه از دیوایسی مجهز به لیزر، در یکی از چشمانش احساس درد می‌کرد. این کارمند به چشم پزشکی منتقل شده و آن نمونه اولیه نیز کنار گذاشته شده تا بعدا مورد سنجش قرار بگیرد. این واقعه در تاریخ ۲۱ فوریه رخ داده است.

در دوم مارس، یکی دیگر از کارکنان شرکت اپل باز هم از چشم درد ابراز نارضایتی کرد. گفته می‌شود درد چشم این کارمند نیز به خاطر استفاده از یک نمونه اولیه از یک دیوایس جدید بوده است. در گزارش این رویداد آمده که این کارمند متوجه شده که لایه محافظ بیرونی دیوایس شکسته و تصور کرده که دیوایس احتمالا دست‌کاری شده است.

استفاده از لیزر در دیوایس‌های واقعیت افزوده منطقی به نظر می‌رسد. یک نظریه این است که عینک واقعیت افزوده اپل از لیزر استفاده می‌کند تا بتواند سمت و سوی نگاه کاربر را تشخیص بدهد. این کار به دیوایس اجازه می‌دهد که بر اساس نقطه‌ای که کاربر به آن نگاه می‌کند، رابط کاربری را تغییر دهد.

مسلما تمام این حرف‌ها فقط شایعات هستند و فعلا نمی‌توان با اطمینان در این مورد صحبت کرد. با توجه به رویدادهایی که گزارش شده‌اند و قرار نبود که به صورت عمومی فاش بشوند، به نظر می‌رسد که این دیوایس اسرارآمیز هنوز راه زیادی باید طی کند تا برای استفاده به اندازه کافی امن بشود و همین موضوع باز هم تاکید دارد بر این شایعه که هنوز حداقل یک سال با عینک واقعیت افزوده شرکت اپل فاصله داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH