آیا ممکن است دایناسورها هنوز هم در جایی از دنیا زندگی کنند؟

یقینا دایناسورها می‌توانند هنوز هم در گوشه‌ای از جهان زنده باشند؛ شاید در سیاره‌ای بیگانه و گوشه دوردستی از کهکشان! شاید هم در سیاره خودمان یا سیاره‌ای معادل سیاره ما در یک جهان دیگر؛ ممکن است در آنجا یک دایناسور از نوع Triceratops به عنوان یک وب دولوپر مشغول به کار باشد! خیلی جالب به نظر می‌رسد!

اجازه بدهید واقع بین باشیم و مثل اسپیلبرگ تصور نکنیم که دایناسورها در گوشه‌ای از کره زمین مخفیانه در حال پرسه زدن هستند.(حداقل تاکنون هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای این فرضیه پیدا نشده است) اما این موضوع به معنای آن نیست که ما توسط موجودات هم‌ عصر دایناسورهای منقرض شده – نه الزاما خودشان – احاطه نشده‌ایم. قبل از این که به این فسیل‌های زنده بپردازیم نگاهی می‌کنیم به شایعاتی که اخیرا درباره رویت موجودات باستانی رواج پیدا کرده‌اند.

Megalodon ها، (بزرگ دندان ها ) کرگدن‌های‌ حاکم بر دریا؛ از خویشاوندان کوسه‌های ماکو به حساب می‌آیند. این موجودات ۱۵ متر طول داشتند و کمی قوی‌تر از Tyrannosaurus rex بودند. در سال ۲۰۱۴ یک مستند تلویزیونی ادعا کرد که این موجودات هنوز هم در اقیانوس‌ها به سر می‌برند! این خبر برای همه مردم بسیار هیجان انگیز بود؛ برای همه، به جز دانشمندان و دیرین شناسان، چون آنها تردیدی ندارند که Megalodon واقعا منقرض شده است. تعداد زیادی از دندان‌های این موجودات کشف شده است که هیچکدام کمتر از ۱/۵ میلیون سال قدمت ندارند.

دقیقا مشابه Megalodonها، شایعاتی درباره دیدن Sasquatch (گوریل پاگنده) و هیولای Loch Ness ( هیولای دریاچه نس اسکاتلند) و این که آنها دایناسور واقعی هستند منتشر شد اما بد نیست بدانید که تاکنون کسی ثابت نکرده که این موجودات از نظر ژنتیکی به دوران ژوراسیک یا کرتاسه تعلق دارند؛ در واقع تاکنون حتی ثابت نشده که این موجودات در هیچ دوره‌ای به راستی وجود داشته‌اند!

برخی از مردم اعتقاد دارند که mokele-mbembe در جنگل‌های آفریقای مرکزی زندگی می‌کند. در حالی که همه گروه‌های اکتشافی در یافتن این موجود ۱۱ متری Apatosaurus مانند، ناتوان بوده‌اند و به عبارت دیگر، این موجود اصلا وجود ندارد.

با تمام این‌ها بگذارید از تصور قدم زدن یک دایناسور در حیاط پشتی ما هیجان‌زده شویم! پرندگان هم اجداد یکسانی با دایناسورها داشته‌اند و در واقع نوع تکامل یافته این موجودات هستند که ۶۶ میلیون سال پیش از انقراض در امان مانده‌اند. فسیل کفتار بومی جنوب آفریقا هم با قدمت ۵۵ میلیون سال پیدا شده است؛ در حالی که این جانوران تاکنون تقریبا بدون تغییر باقی مانده و زنده هستند. اگر می‌خواهید یک موجود باستانی را در اقیانوس ببینید و از یافتن Megalodon ناامید شده‌اید به کوسه فیلی نگاه کنید. این موجود آهسته‌ترین تکامل را در طول تاریخ داشته و از ۴۲۰ میلیون سال پیش تغییری نکرده است؛ ۲۰۰ میلیون سال قبل از ظهور دایناسورها!

9 در مورد “آیا ممکن است دایناسورها هنوز هم در جایی از دنیا زندگی کنند؟”

  1. قطعا دایناسور ها هنوز هم وجود دارن اما نه مثل قبل مثل انسان ها که تکامل پیدا کردن و نسبت به قبل ساختار بدنی شون تغییر کرده دایناسور ها هم تکامل پیدا کردن و ساختمان بدنیشون تغییر کرده و به شکل های دیگه ای وجود دارن

    2
    31

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH