تحلیلگران می‌گویند که اپل به احتمال 40 درصد نتفلیکس را خریداری می‌کند

شاید مدیریت شرکتی که سرمایه‌ای بالغ بر 256 میلیارد دلار داشته باشد، برای مدیرعامل آن یعنی تیم کوک اضطراب در پی داشته باشد. سهامداران اپل بیش از ذخیره سرمایه و سهام خود خواهان انجام کار توسط آن هستند. درحال‌حاضر اپل 211.2 میلیارد دلار از 250 میلیارد دلار سهام را طی برنامه‌ای باز خرید کرده و 50 میلیارد دلار نیز به دارایی خود افزوده که مجموع دارایی این شرکت را به 300 میلیارد دلار رسانده است. در سه‌ماهه گذشته اپل بیش 10 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران خود بازگردانده که 3.2 میلیارد آن در قالب سود سهام و 7 میلیارد دلار آن به‌صورت بازخرید سهام بوده است.

برخی از مدیران خواهان استفاده از این سرمایه عظیم برای تصاحب شرکت‌های دیگر هستند. امروز یادداشتی به مشریان با عنوان “مقابله با مشکلات مربوط به سرمایه نقدی بیش از حد” ارسال شده که براساس گفته‌های تحلیلگر Citibank، جیم سووا، اپل با پرداخت 10 درصد مالیات و بازگرداندن این سرمایه به خاک آمریکا قادر به خریداری بسیاری از شرکت‌ها خواهد بود.

در همین یادداشت سووا لیستی از شرکت‌های مدنظر اپل برای خرید را درست کرده است. او این لیست را براساس استراتژی این شرکت و تغییر در سهم جهانی اپل تنظیم نموده که در نهایت به 7 هدف استراتژیک برای آن می‌رسیم. در بالای این لیست شرکت پخش ویدیو نتفلیکس قرار دارد که اپل به احتمال 40 درصد آن را خریداری خواهد کرد. هدف بعدی دیزنی بوده که این تحلیلگر احتمال خرید آن را 25 درصد می‌داند.

در این لیست با نام‌های Hulu، اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز، Take-Two Interactive و تسلا مواجه خواهیم شد. براساس گفته‌های سووا احتمال خرید تمامی شرکت‌های گفته شده در قبل 10 درصد است. در این یادداشت او می‌گوید که بهترین اقدام اپل می‌تواند خرید شرکت‌های دیگر توسط یک سوم پول نقد خود باشد و از بقیه سرمایه خود برای گسترش برنامه باز خرید سهام استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH