قلم اپل برای آیفون

اختراع جدید ثبت شده توسط اپل خبر از آمدن قلم اپل به آی‌فون می‌دهد

دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا دیروز درخواست اپل برای ثبت یک اختراع جدید را قبول کرد. آن‌طور که از این اختراع به ثبت رسیده برمی‌آید، نسل آینده قلم‌های اپل قادر خواهند بود که از آی‌فون هم پشتیبانی کنند. همین حالا که مشغول خواندن این مقاله هستید، قلم اپل قیمتی حدود ۹۹ دلار داشته و تنها با آیپد پرو کار می‌کند. علت عدم پشتیبانی قلم اپل از آی‌فون این است که هنوز فناوری لازم در داخل صفحه نمایش آیفون گنجانده نشده است.

این اختراع تحت عنوان “دیوایس‌ها و روش‌هایی متفاوت برای ایجاد تغییرات در رابط کاربری با قلم استایلوس” توسط اپل به ثبت رسیده است. در این اختراع صحبت از یک نوع از قلم اپل به میان آمده که می‌تواند از انواع مختلفی از دیوایس‌های مجهز به صفحه نمایش‌های تمام لمسی پشتیبانی کند. در برخی از تصاویر هم توضیح داده شده که با این قلم اپل می‌توان با انواع دیوایس‌های قابل حمل (همانند آی‌فون و آیپد و آیپاد) کار کرد. در این مورد، قلم موردنظر از فناوری سنجش خازن متقابل بهره می‌برد؛ همان فناوری‌ که دیوایس‌های نسل حاضر شرکت اپل از آن استفاده می‌کنند.

قلم اپل

در توضیحات نوشتاری این اختراع، اپل ذکر نموده که نسل بعدی قلم اپل می‌تواند با انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها از پردازشگرهای متن گرفته تا بازی‌ها و نرم‌افزارهای ویرایش عکس و مرورگرها همخوانی داشته باشد. به‌علاوه گفته شده که این قلم حتی با ترک‌پدهای حساس به لمس مثل آن‌چه در مک‌بوک‌ها به کار رفته است هم می‌تواند کار کند.

منابع و تصاویر موجود در این اختراع ثبت شده به دفعات به کلمه‌هایی مثل “آی‌فون” و یا “فون” اشاره کرده‌اند. این اختراع اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ برای ثبت در دفتر اختراع و علائم تجاری آمریکا ارسال شده و در آن نام چند تن از مهندسان شرکت اپل از جمله Linda L. Dong, Mark K. Hauenstein, Jeffrey Traer Bernstein و Julian Missig به عنوان خالقان این اختراع آورده شده است.

قلم اپل

ساختن قلم اپل برای آی‌فون موضوعی نیست که همین امروز به‌طور ناگهانی مورد بحث واقع شده باشد. در واقع چند ماهی است که گاهی از این موضوع خبرهایی منتشر می‌شود. تیم کوک هم ماه سپتامبر گذشته گفته بود که قلم اپل ممکن است برای آیفون عرضه شود. آیا این امکان وجود دارد که نسل بعدی آیفون دارای فناوری‌های لازم برای پشتیبانی از قلم اپل باشد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH