گیگابایت از کارت گرافیک GT1030 رونمایی کرد

پس از معرفی کارت گرافیک جدید GT1030 مبنی بر تراشه GP108 و فناوری 14nm از سوی کمپانی Nvidia، شرکت‌های دیگر از جمله گیگابایت نیز اقدام به معرفی محصولات جدید خود بر مبنای این تراشه نمودند. این کارت گرافیک که دارای 384 هسته پردازشی Cuda است، از یک رابط 64 بیتی به همراه حافظه 2 گیگابایتی از نوع GDDR5 بهره می‌برد.

گیگابایت به منظور خنک سازی هرچه بیشتر گرمای متصاعد شده از این کارت گرافیگ، از یک فن 80 میلی‌متری و یک هیت‌سینک آلومینیومی استفاده نموده است. میزان فرکانس هسته تدارک دیده شده برای این محصول در حالت Gaming Mod میزان 1518Mhz به هنگام Boost است که این فرکانس در حالت اورکلاک به میزان 1544Mhz خواهد رسید.

به منظور پشتبانی هرچه بهتر از انواع نمایشگرها، گیگابایت این محصول خود را به دو خروجی DVI- و HDMI مجهز ساخته که درگاه HDMI آن قابلیت ارائه تصویر در ابعاد 4K با نرخ بروز رسانی 60Hz را دارا است. میزان مصرف برق اعلام شده از سوی کمپانی گیگابایت برای این محصول 40W است که تمامی این برق مصرفی از درگاه PCI-Express مادربرد تامین می‌شود و نیاز به کانکتور برق اضافه را از بین می‌برد. پشتیبانی از DirectX 12.0 و OpenGL 4.5 از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک است. این محصول با قیمت حدودی 70 دلار در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH