اپل از دو آی‌پد پرو جدید در اندازه‌های 10.5 و 12.9 اینچی رونمایی کرد

همان‌طور که انتظار می‌رفت اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود، محصولات خانواده آی‌پد پرو را به‌روزرسانی کرد. این کمپانی با معرفی رسمی دو تبلت جدید در اندازه‌های 10.5 و 12.9 اینچ، تعداد محصولات خود در این دسته را افزایش داد.

آی‌پد پرو 12.9 اینچی جایگزینی برای نسخه اولیه آی‌پد پرو است که سال 2015 معرفی شد و نسخه 10.5 اینچی جایگزینی برای آی‌پد پرو 9.7 اینچی است که سال گذشته معرفی و روانه بازار شده است. برخلاف آنچه در شایعات گفته می‌شد، تاچ‌آی‌دی به‌کار رفته در این دو تبلت هم‌چون نسخه‌های قبلی بوده و به صورت مجزا قرار دارد. طراحی کلی نیز تفاوتی با نسخه‌های پیشین ندارد اما در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار بهبودهای خوبی صورت گرفته است.

صفحه نمایش

اپل معتقد است صفحه نمایش به‌کار رفته در این نسخه پیشرفته‌ترین پنل نمایشگر موجود در سیاره زمین است!

طیف رنگ‌های قابل نمایش در این نمایشگر افزایش یافته و این به معنای پشتیبانی از محتوای HDR خواهد بود. روشنایی این پنل به 600 نیت می‌رسد اما مهم‌ترین ویژگی که در این نمایشگر مشاهده می‌کنیم نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است که می‌تواند تصاویر پویا را به‌طور حرفه‌ای‌تری به نمایش بگذارد. البته این نرخ تازه‌سازی جهت بهبود شارژدهی باتری قابل تغییر خواهد بود.

تعامل صفحه نمایش جدید با قلم Apple Pencil بهتر شده و میزان تاخیر در درک فرامین به 20 میلی ثانیه کاهش یافته است. یکی از ویژگی‌های جدید اضافه شده به این قلم که در iOS 11 در دسترس خواهد بود، Instant Notes نام دارد. این ویژگی اجازه می‌دهد کاربر حتی در مواقعی که صفحه نمایش قفل است، یادداشت جدیدی را اضافه کند.

سخت‌افزار

چیپست به‌کار رفته در آی‌پد پروهای جدید A10X Fusion است که در بخش CPU به نسبت نسل قبلی 30 درصد و در بخش گرافیکی 40 درصد ارتقا یافته است. تراشه جدید از پیکربندی 6 هسته‌ای استفاده می‌کند که به دو دسته سه‌تایی تقسیم می‌شود. سه هسته کم قدرت بوده و سه هسته دیگر قدرت بیش‌تری دارند که با توجه به میزان فشار پردازشی، فعال می‌شوند.

اپل می‌گوید عمر باتری آی‌پدهای جدید به نسبت نسخه‌های قبلی تغییری نداشته است و هم‌چنان می‌توانیم انتظار شارژدهی 10 ساعته را داشته باشیم. تغییر بزرگ بعدی را می‌توانیم در بخش حافظه ذخیره سازی مشاهده کنیم، کوچک‌ترین مقدار حافظه‌داخلی در نظر گرفته شده برای آی‌پد پروهای جدید، 64 گیگابایت است و دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی نیز موجود خواهند بود.

نرم افزار

آی‌پدهای جدید در ابتدا با سیستم عامل iOS 10 روانه بازار می‌شوند اما به سرعت به‌روزرسانی iOS 11 را دریافت خواهند کرد. نسخه جدید iOS امکانات تازه‌ای را در دل خود جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به ویژگی پرطرفدار چند وظیفه‌ای به صورت split-screen، قابلیت drag-and-drop میان اپلیکیشن‌ها و سیستم یادگیری و به‌خاطر سپاری ترکیب اپلیکیشن‌ها در اجرای چندتایی آن‌ها اشاره کرد.

از دیگر قابلیت‌های جدید iOS 11 می‌توان به پشتیبانی از ARKit برای تجربه واقعیت افزوده، افزایش کارایی سیری، بهبود قابلیت یادگیری ماشینی، بازطراحی اپ استور، بهبود سیستم پرداخت اپل و به‌روزرسانی اپلیکیشن دوربین اشاره کرد.

تاریخ عرضه و قیمت

جدیدترین نسل از آی‌پد پرو از همین امروز به صورت پیش‌فروش در دسترس خواهد بود و ارسال سفارش‌ها از هفته آینده انجام می‌پذیرد. نسخه 10.5 اینچی این تبلت با پایه قیمتی 649 دلار روانه بازار خواهد شد و نسخه 12.9 اینچی با قیمت 799 دلار عرضه می‌شود. البته این قیمت برای نسخه‌های بدون پشتیبانی از شبکه تلفن همراه است و نسخه‌های مجهز شده به این قابلیت به ترتیب 799 و 929 دلار قیمت خواهند داشت.

اپل هم‌چنین مجموعه‌ای از لوازم جانبی را به همراه این دو تبلت روانه بازار خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به تبدیل لایتینگ به USB نوع C، دانگل کارت حافظه و آداپتور دوربین از نوع USB اشاره کرد. هم‌چنین صفحه کلید هوشمند مخصوص با قابلیت پشتیبانی از 30 زبان به‌زودی عرضه خواهد شد. اپل برای این دو تبلت یک کیف درنظر گرفته که در انواع رنگ‌ها موجود خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH