۴ اپلیکیشن سودمند که شما را از فراموشی نجات می‌دهد!

مغز انسان، دقیقا شبیه به یک کامپیوتر، حافظه محدود و مشخصی دارد. شما نمی‌توانید همه چیزهایی را که با آنها مواجه می‌شوید به خاطر بسپارید. ولی هنگامی که پای مطلب مهمی در میان باشد، باید راهی برای به خاطر سپردن آن بیابید.

همزمان با پیشرفت تکنولوژی در حوزه گوشی‌های هوشمند، سرعت عمل انسان کاهش پیدا کرده است. ولی با این وجود باز هم می‌توانیم از همین تکنولوژی به نفع خود بهره ببریم. می‌توانید مطالب و چیز‌هایی که برای شما از اهمیت کمی برخوردار هستند را به اسمارت‌فون خود منتقل کنید و به جای آن مطالب و اطلاعات مفید را در مغزتان جایگزین نمایید. نیازی نیست که تاریخ تولد همکارتان یا رنگ مورد علاقه دوستتان را به خاطر بسپارید. فقط کافی است از یکی از اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید تا آن‌ها به جای شما این اطلاعات را ذخیره کنند و در زمان مناسب به شما ارائه دهند.

  1. Google Assistant

دستیار صوتی گوگل، قابل توجه‌ترین بخش تلکنولوژی هوش مصنوعی در هر گوشی هوشمندی به حساب می‌آید. این برنامه بدون شک بهترین ابزار برای به خاطر سپردن اطلاعاتی است که قصد دارید در اسمارت‌فون خود ذخیره کنید. Google Assistant کاربرد‌های گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها به خاطر سپردن و یاد‌آوری کردن اطلاعات مورد نیاز شما به صورت هوشمند است.

برای استفاده از این ویژگی در دستیار صوتی گوگل، ابتدا عبارت “OK Google” را بیان کنید و پس از آن بگویید “Remember”. بدیهی است که به منظور دریافت پاسخ مناسب از Google Assistant می‌بایست عبارت مورد نظر خود را به زبان انگلیسی بیان کنید تا در مواقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

کاربران اندروید جهت استفاده از دستیار صوتی گوگل به برنامه Google Allo نیاز دارند. به کاربران iPhone نیز پیشنهاد می‌کنیم از Google Assistant استفاده کنند. قطعا لحظات بهتری نسبت به Siri با آن تجربه خواهند کرد.

دانلود Google Allo برای اندروید

دانلود Google Assistant برای iOS

  1. Wonder

اگر نمی‌خواهید که اطلاعات شخصی خود را در اختیار گوگل قرار دهید، برنامه دیگری وجود دارد که دقیقا همان کار Assistant را انجام می‌دهد. Wonder یک ربات است که با نرم‌افزار پیام‌رسان فیسبوک (Facebook Messenger) کار می‌کند.

Wonder نام خود را موتور جستجوگر زندگی شخصی شما گذاشته است، البته آن‌قدر که به نظر می‌رسد هم فضول نیست! در واقع این خود شما هستید که اطلاعات مورد نیاز برای به خاطر سپرده شدن توسط برنامه را به آن می‌دهید. در اینجا نیز باید از دستور “Remember” استفاده کنید، که می‌توانید آن را در Messenger تایپ کنید یا با صدای بلند در صفحه Home گوشی خود بیان کنید.

Wonder از پردازشگر زبان برای تشخیص جملات شما استفاده می‌کند، بنابراین نیازی نیست که جملات و عبارات را ربات‌گونه بیان کنید.

  1. Reminder Team

اگر نمی‌خواهید در برنامه خاصی، حساب کاربری تعریف کنید و به آن وارد شوید، می‌توانید از وبسایت Reminder Team استفاده کنید. همچنین هنگامی که قصد دارید چیزی را برای استفاده در آینده به خاطر بسپارید، ولی به اپلیکیشن یا برنامه‌ای برای این منظور دسترسی ندارید، این وبسایت بهترین راه حل ممکن است.

تمام کاری که باید انجام دهید، نوشتن یک ایمیل برای خودتان از طریق سایت Reminderteam.com  است. آدرس ایمیل خود، متن مورد نظر و زمان ارسال ایمیل را مشخص کنید. به همین سادگی. همچنین می‌توانید تنظیم کنید که این ایمیل هر ماه، هر سه ماه یا هر سال در همان تاریخ برای شما ارسال شود.

  1. WorldBrain (برای استفاده در مرورگر‌های کروم و فایرفاکس)

این حتما برای شما نیز پیش آمده است. مدت‌ها پیش در اینترنت مطلب خاصی را جستجو کرده‌اید و اکنون نیز به آن احتیاج دارید. ولی متاسفانه نام وبسایت یا هیچ چیزی در مورد آن را به خاطر نمی‌آورید. نگران نباشید. WorldBrain آن را برای شما یادآوری می‌کند.

این برنامه خود را “موتور جستجوی مجدد” نامیده است. هنگامی که شما در حال جستجو در وبسایت‌های مختلف هستید، WorldBrain در پس‌زمینه سیستم شما در حال به خاطر سپردن کارهایی است که انجام می‌دهید. البته جای نگرانی نیست، تمامی این اطلاعات فقط بر روی سیستم شخصی شما ذخیره می‌شوند و به هیچ عنوان به فضای وب منتقل نمی‌شوند. نکته جالب در مورد این برنامه این است که تمام نوشته‌های هر صفحه وب که شما آن را مشاهده کرده‌اید توسط برنامه ذخیره می‌شود.

هنگامی که می‌خواهید به دنبال یک صفحه وب که در گذشته مشاهده کرده‌اید بگردید، کافی است سری به نوار مربوط به برنامه WorldBrain در مرورگر کروم یا Firefox بزنید. قطعا آن را خواهید یافت.

1 در مورد “۴ اپلیکیشن سودمند که شما را از فراموشی نجات می‌دهد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH