مدیر‌عامل یاهو استعفا کرد و ورایزن رسما مالک یاهو شد

در سال 2015 اپراتور قدرتمند آمریکایی Verizon با خرید AOL قصد داشت تا با ادغام آن با یاهو شرکت Oath یا سوگند را تاسیس کند. پیش از این شایعاتی مبنی بر فروش و تغییر نام شرکت یاهو شنیده بودیم که با تصمیم جدید اپراتور بزرگ آمریکایی ورایزن و نهایی کردن خرید این شرکت شایعات نیز به واقعیت پیوست.

شرکت ورایزن رسما مالک تمام یاهو شد. دارایی‌های این وب‌سایت با AOL که ورایزن در سال 2015 خریداری نموده بود، ادغام شده و نام این بخش را “سوگند” گذاشتند.

همچنین “سوگند” وب‌سایت‌های: HuffPost ،Yahoo Sports ،TechCrunch ،Emgadget و سرویس‌های خدماتی مانند Alto ،Brightroll ،Tmber و تمامی اپلیکیشن‌های مربوط به آن‌ها را زیر پرچم خود گرفته است.

بعد از اینکه قرارداد ادغام به پایان رسید، این شرکت اعلام کرد که مدیر عامل یاهو، ماریسا میر، استعفای خود را اعلام نموده است. استخدام ماریسا میر در این کمپانی داستان جالبی دارد.

پنج سال پیش، ماریسا میر به عنوان مدیر‌عامل، در حالی به یاهو آمد که در حدود یک دهه در شرکت گوگل مدیریت بخش‌های سرچ و گوگل مپ را در اختیار داشت.

یاهو در چندسال اخیر با صورت کاملا واضح با چالش‌های بزرگی روبرو بوده است. اگر چه این مدیر جدید هم نتوانست کمپانی را به روز‌های اوج خود بازگرداند، اما در زمان تصدی خودش ارزش سهام را سه برابر نمود (گر چه حجم زیادی از این ارزش مالی ازسرمایه‌گذاری یاهو در پروژه علی‌بابا بوده است، وریزون این سرمایه‌گذاری را در معامله جدید خود لحاظ نکرده است).

آخرین قیمت پیشنهادی ورایزن به این وب‌سایت در جولای 2016، 4.83 میلیارد دلار به صورت نقدی بود و بعد از اینکه مشخص شد این سایت رخنه‌های امنیتی فراوانی داد و هک شدن یاهو ثابت شد، ورایزن مبلغ 350 میلیون دلار از مبلغ پیشنهادی خود کسر کرد.

مانند معامله AOL، خرید یاهو نیز یک مانور تبلیغاتی برای Verizon به حساب می‌آید. با خرید این وب‌سایت، ورایزن نه‌تنها سیستم تبلیغاتی عظیم آن سایت را بدست می‌آورد بلکه صاحب یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های دنیا نیز می‌شود.

با داده‌های اطلاعاتی که ورایزن از قبل داشته و ترکیب آن با اطلاعات بدست آمده از یاهو و AOL، این شرکت قادر خواهد بود تصویر بزرگ و قابل‌اعتمادی از وب‌گردی مردم دنیا داشته باشد.

این اطلاعات ارزشمند از اهداف تبلیغاتی، کمک شایانی در زمینه بازارهای هدف به کمپانی‌هایی همچون اپل و گوگل که در حال حذف رقبای تبلیغاتی خود از فضای اینترنت هستند، می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH