با این هدبند شب‌ها راحت‌تر بخوابید

خواب شب یکی از مهم‌ترین مسایل مورد توصیه پزشکان و یکی از نیازهای اساسی برای سلامتی و تندرستی است. اگر به‌صورت طبیعی خواب کافی و با کیفیت ندارید، باید با استفاده از تکنولوژی آن را بدست آورید. جدیدترین هدبند دنیا برای شما خوابی راحت را به ارمغان خواهد آورد.

به دلیل زندگی‌های مدرن امروزی که نیاز بسیاری به خواب عمیق، آرامش دهنده و نیرو بخش وجود دارد، بیشتر ما برای رفع این مشکل به تکنولوژی روی آورده‌ایم.

البته ممکن است برای‌تان این موضوع که تکنولوژی می‌تواند به خواب راحت‌تر کمک کند، کمی عجیب به نظر برسد چون تکنولوژی خود عاملی برای مزاحمت خواب شبانه است. با این حال، آخرین محصول که در این زمینه عرضه شده است، کاملا برای خواب مناسب بوده و هیچ مزاحمتی ندارد. این دستگاه که “رویا” (Dream) نام دارد، یک هدبند از نوع سای فای بوده که بر اساس سیستم EFG و هدایت استخوانی صوتی تولید شده است. این وسیله آماده‌ است تا شما را برای چند لحظه به دنیای آرزوهای‌تان ببرد. تکنولوژی این دستگاه بسیار فریبنده بوده و هر کسی دوست دارد یک‌بار آن را استفاده کند.

دستگاه “رویا” در طی سه سال توسط شرکت استارتاپ Rythm تولید شده و اخیرا آزمایشات بتا نیز بر روی آن به اتمام رسیده و آماده است تا برای فروش وارد بازار شود.

در ماه مارچ گفتگویی با سازنده این دستگاه، هوگو مرسیر، در مورد تکنولوژی بهره گرفته شده در این اختراع و چگونگی استفاده از آن داشتیم. خبر خوب این بود که دستگاه برای عرضه عمومی آماده است. این محصول ارزان‌قیمت نیست و برای خریدش باید بیش از 500 دلار هزینه کرده و تا پاییز برای دریافت کالای خود صبر کنید.

اگر تمامی مشخصه‌هایی که برای دستگاه ذکر شده حقیقت داشته باشد، توجیه مناسبی برای قیمت بالای آن خواهد بود. الکترودهای پلیمری EEG فعالیت‌های مغزی شما را نمایش می‌دهند، سیستم صوتی هدایت استخوانی اصوات را به گوش درونی شما می‌فرستد. اگر دستگاه “رویا” را داشته باشید دیگر نیازی به هدفون ندارید و تنها خودتان آهنگ را می‌شنوید و کسی که در کنار شما خوابیده است مورد آزارتان قرار نخواهد گرفت. یک نوار لمسی حساس بر بالای آن وجود دارد که دیگر نیازی به دسترسی شما به تلفن همراه برای کنترل کردن آن نیست و تمامی اطلاعات از خواب شب شما در یک اپلیکیشن ارایه خواهد شد.

در عملکرد دستگاه “رویا” اصوات نقش مهمی را ایفا می‌کنند. برای پخش آهنگ، تنظیمات گوناگونی وجود دارد که با پخش آهنگ‌های مراقبه، سیستم تنفسی شما را تنظیم نموده و بعضی دیگر از آهنگ‌ها نسبت ضربان قبل و تنفس شما را متعادل می‌کنند. در زمانی که خواب هستید، EEG مغز شما را نظاره کرده و از این آهنگ‌ها برای بالا بردن کیفیت خواب‌تان استفاده می‌کند. این دستگاه باعث می‌شود که شما در صبح پرانرژی از خواب بیدار شوید و با این کار سلامت عمومی بدن‌تان را افزایش می‌دهد. این هدبند همچنین یک سیستم هشدار هوشمند نیز دارد که به آرامی و در زمان مناسب شما را از خواب بیدار می‌کند.

غیر ممکن است که بدون استفاده این هدبند از کیفیت و راحتی آن بگوییم، اما شرکت Rythm اذعان نموده به زودی تمام ابهامات رفع خواهد شد. این دستگاه ما را یاد Google Daydream VR headset می‌اندازد که در آن تمامی باندها توسط فوم اندود شده، کل دستگاه و سیم کشی‌ها برای سایز سر شما و راحتی حرکت کردن، خم شده بودند. در تست‌های بتا، هدبند “رویا” زمان قبل از خواب رفتن را 31 درصد کاهش داده است.

برای سفارش دستگاه “رویا” می‌توانید به صورت مستقیم از وب‌سایت کمپانی، آن را سفارش داده و تا پایان سال تحویل بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH