گوشی یوتافون (YotaPhone 3) در سال جاری وارد بازار می‌شود

اگر از سال 2015 به یاد داشته باشید، گوشی عجیب و غریبی به نام یوتافون 2 به بازار عرضه شد که دارای دو صفحه نمایش کامل بود که صفحه نمایش پشتی آن از فناوری E-ink یا جوهر الکترونیکی بهره می‌برد.

کمپانی روسیه‌ای که حامی مالی این تلفن همراه بود به نام Yota devices جانشینی برای نسخه قبلی این گوشی به نام یوتافون 3 طراحی نموده است. متأسفانه اطلاعیه جدید این شرکت جزئیات قابل تأملی ندارد.

نسل سوم این تلفن همراه مانند گوشی یوتافون 2 (Yotaphone) که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دارای دو صفحه نمایش است: یک صفحه نمایش AMOLED و یک صفحه نمایش لمسی  E-ink در سمت دیگر که از خصوصیات عجیب و غریب این موبایل است.

این کمپانی اعلام نمود که گوشی یوتافون 3 با دو حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 350 و 450 دلار در چین و روسیه به بازار عرضه خواهد شد.

گوشی جدید یوتافون 3 احتمالا با سیستم‌عامل اندروید نوقا ارایه می‌شود. سؤال بسیار مهمی که وجود دارد این است که آیا این دستگاه طبق برنامه اعلام شده در کشور آمریکا و سایر نقاط عرضه خواهد شد یا تنها در روسیه و چین وارد بازار می‌شود. این نگرانی به دلیل این است که دو سال پیش اعلام شد که در نیمه سال 2015 گوشی یوتافون 2 در ایالات‌متحده آمریکا به فروش برسد ولی کمی بعد از کمپین سرمایه‌گذاری برای تأمین و پوشش دادن هزینه‌های آن، این اقدام کنسل شد.

باوجود سرعت پیشرفت روزافزون سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند، یوتافون 2 از فناوری یک گوشی معمولی و استاندارد 2015 بهره می‌برد. این گوشی با مشخصات زیر ارائه شد:

پردازنده اسنپدراگون 801 چهار هسته‌ای

2 گیگابایت RAM

حافظه خارجی 32 گیگابایت

دوربین پشتی 8 مگاپیسکل

صفحه‌نمایش فول اچ‌دی AMOLED پنج اینچی

اما مهم‌ترین ویژگی گوشی صفحه‌نمایش E-ink 4.7 اینچی است که برای حفظ میزان شارژ باطری بوده و پیغام‌های متنی، مقدار باطری، چیزهای پیش پا افتاده و ساده را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH