بررسی بازی Sky Dancer: مثل باز در پهنه آسمان!

اگر پرواز باز را در آسمان‌ آبی دیده باشید، احتمالا میخکوب و متحیر فقط به آن نگاه کرده‌اید! این صحنه آنقدر زیباست که دل‌تان نمی‌خواهد از دستش بدهید. آن‌ موقع شاید حسرت بخورید و با خود بگویید «کاش من هم می‌توانستم پرواز کنم.»

دست‌یافتن به این آرمان در سال‌های قبل قابل‌درک نبود. اما امروزه با توسعه فن‌آوری و گجت‌های روز می‌توانیم حس پرواز را تا حدودی شبیه‌ سازی کنیم. می‌توانید سوار هواپیما یا بالگرد شوید؛ یا یک جت‌پک بخرید!

همه این‌ها جدا از هزینه‌ای که به شما متحمل می‌کنند، به مهارت هم نیاز دارند. هواپیما نه‌تنها حس پرواز را به آدم نمی‌دهد بلکه بعضی‌ اوقات وحشتناک و دلهره‌آور هم هست!

حتی برای شبیه‌سازی حس پرواز گرفتن یک عینک‌ واقعیت‌مجازی هم برای‌تان دردسر می‌شود و اول باید دنبال یک اسمارت‌فون با رزولوشن بالا و یک عینک واقعیت‌مجازی خوب باشید! ضمنا بازی‌های طراحی شده برای این محتوا حتی به بلوغ نزدیک نشده‌اند و تقریبا خام‌خام هستند!

اما اگر به‌ شما بگوییم با نصب‌کردن یک بازی حدودا 90 مگابایتی می‌توانید حس پرواز (همراه با‌ترس) را تجربه کنید، چه می‌گویید؟ حتما پیش‌داوری می‌کنید و لبخندزنان پاسخ می‌دهید «نه‌بابا! این غیرممکنه!» اما وقتی آن را دانلود و سپس اجرا می‌کنید نظرتان 180 درجه تغییر می‌کند و لبخندی از سر رضایت می‌زنید و تا ساعت‌ها به بازی‌کردن مشغول می‌‌شوید!

نام این بازی «Sky Dancer» است. این گیم توسط شرکت «Pine enterteinment» توسعه یافته و تا به امروز یک میلیون دانلود در فروشگاه اندروید را ثبت کرده و امتیاز 4.4 از 5 را به خود اختصاص داده است.

اگر می‌خواهید بیش‌تر با این بازی سحرآمیز آشنا شوید پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


شالوده Sky Dancer چگونه است؟

اگر جزو عاشقان بازی‌های رنگارنگ هستید حتما با دیدن این گیم چشمان‌تان گرد می‌شود و سریع آن را حذف می‌کنید! این گیم رنگ‌های زیادی ندارد و در کل رنگ‌آمیزی تیره‌ای دارد. موسیقی آرامش‌بخش و صد‌البته جادویی در پس‌زمینه اجرا می‌شود و گوش شما را نوازش خواهد داد. طوری‌که در‌‌به‌ در در اینترنت دنبال آن می‌گردید.

اما وقتی بازی شروع می‌شود ناگهان ریتم آهنگ تند‌ و‌ تند‌تر شده و آدرنالین خون شما را بالا می‌برد. در این گیم شما شخصیتی هستید که از صخره‌ها می‌پرد و دوان‌دوان دنبال سکه‌هاست و همین‌طور برای نجات جانش تلاش می‌کند!

همچنین می‌توانید کارکترهای بیشتر را با پول یا جمع‌کردن مواد خاصی مانند: چکمه، پر یا مدال باز کنید و از قدرت و مقاومت بیشترشان لذت ببرید و رکورد بزنید! ولی در ابتدای بازی شما «Tharbadis» را در اختیار دارید که انصافا دختری نیرومند است و تعادل شگفت‌انگیزی دارد! ناگفته نماند صحنه‌ بازی همیشه در‌حال چرخش و گردش خورشید‌و‌ماه است که دیدی 360‌ درجه از دنیای Sky Dancer به‌کاربر می‌دهد.

این حرکت جذاب علاوه بر موسیقی آرام و رنگ‌های ساده و بی‌آلایش گیم به‌‌ غرق‌شدن کاربر در جهان بازی کمک می‌کند.


چگونه در Sky Dancer بازی کنیم؟

وقتی بازی را نصب و سپس آن را اجرا کنید. ابتدا با یک صفحه مواجه می‌شوید که شامل یک ترفند یا صرفا یک آموزش از بازی است. اولین‌بار که وارد صفحه‌اصلی بازی می‌شوید. از شلوغی آن گیج می‌شوید و با تعجب یک‌یکی تب‌های مختلف را نگاه می‌کنید.

برای شروع بازی لمس‌کردن فضای خالی صفحه کافیست و بعد گیم شروع خواهد شد… اولین چالش شما پریدن از یک صخره و فرودآمدن روی صخره‌ای دیگر است که اتفاقا خیلی هم فاصله دارد.

این کار را می‌توانید با گذاشتن دو‌ انگشت خود روی صفحه انجام دهید. فقط باید این را در‌نظر داشته باشید که دست‌تان را ثابت نگه دارید چون اگر این‌کار را نکنید شخصیت بیچاره به در‌ و‌ دیوار می‌خورد!

وقتی روی یک صخره که نسبتا طولانی است فرود بیایید، معمولا با چند سنگ روبه‌رو می‌شوید که مثل استالاگمیت از کف صخره ظاهر شده‌اند! البته اگر خوش‌شانس باشید کنار این‌ها، مقداری پول ردیف‌ شده هم پیدا خواهید کرد. در گوشه سمت‌راست صفحه عدد رکورد شما نقش بسته که لحظه‌به‌لحظه تغییر می‌کند و در کنج سمت‌چپ مقدار پول شما قرار دارد که تقریبا در همه‌جا دیده می‌شود.

از قلم نیافتد که برای اجرای روان این بازی بهتر است پردازنده گجت شما حداقل در دسته میان رده‌ها باشد.


سایر المان‌ها

به صفحه‌اصلی برمی‌گردیم جایی که مملو از تب‌ها و گزینه‌های مختلف است. حدودا در وسط صفحه‌اصلی چند صندوقچه دیده می‌شود که برای تشویق کاربر در نظر گرفته شده‌اند.

هر روز که وارد این بازی بشوید به شما یک صندوقچه هدیه می‌دهد که می‌تواند حاوی: مقداری سکه یا تروفی یا یکی از شخصیت‌ها باشد!

البته می‌توانید با کمی پول خرج‌کردن چند صندوقچه یا مشتی سکه بخرید. در قسمت «Challenges» اهدافی برای شما تعریف شده تا با انجام‌دادن آن از بازی در طولانی‌ مدت خسته نشوید.

اگر هم معتاد به این بازی شده‌اید و مشتاقید مراحل‌تان را ثبت و ذخیره کنید، قادرید از گزینه «Services» استفاده کنید و بعد از تایید جیمیل، Sky Dancer در گوگل‌پلی‌ گیم ذخیره و همراه‌ همیشگی شما می‌شود!


نکات مثبت:

-گیم‌پلی جذاب و اسرارآمیز!

-موسیقی لذت‌بخش

-گرافیک و جزئیات بالا

-کارکترهای مختلف

-امکان بازی با دوستان!

نکات منفی:

-برای دسترسی به برخی المان‌ها حتما اینترنت نیاز است

-صندوقچه‌ها می‌توانست جذاب‌تر باشد (چه‌ از نظر‌ بصری و چه‌ از دید‌ محتوا)


شما می‌توانید Sky Dancer را برای سیستم‌عامل اندروید از کافه‌بازار دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH