فیس‌بوک در حال ساخت هدست واقعیت مجازی 200 دلاری است

فیس‌بوک کمپانی جاه‌طلبی است که بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های مهم و تاثیرگذار در آینده تکنولوژی را کم‌وبیش تصاحب کرده است. این کمپانی با خرید شرکت Oculus سعی دارد در امپراتوری فناوری‌های واقعیت مجازی قدم برداشته و حکمرانی کند.

Oculus شرکتی است که پیش‌تر با ساخت هدست‌های واقعیت مجازی گران‌قیمت شناخته می‌شد اما پس از خرید این شرکت توسط فیس‌بوک، نقشه راه جدیدی پیش روی هدست‌های واقعیت مجازیش قرار گرفته است.

طبق اطلاعاتی که به‌تازگی منتشرشده، Oculus درحال همکاری با شیائومی برای تولید هست واقعیت مجازی است که قیمت مناسب و جالب‌توجه 200 دلاری را خواهد داشت و سال آینده میلادی رونمایی می‌شود.

هدست واقعیت مجازی

بلومبرگ درباره این  هدست واقعیت مجازی گزارش داده است که این هدست طوری ساخته خواهد شد که نیازی به هیچ دستگاه جانبی مانند کامپیوتر و یا تلفن هوشمند نداشته باشد.

این هدست واقعیت مجازی که احتمالا Pacific نام خواهد داشت برای بازی، شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم و ویدئو مناسب خواهد بود و گفته می‌شود فیس‌بوک تاکید زیادی بر سبک بودن آن دارد.

هرچند هنوز هیچ‌کدام از شرکت‌های نام‌برده؛ فیس‌بوک، شیائومی و Oculus هیچ اظهارنظری دراین‌باره نکرده‌اند اما بلومبرگ مدعی است که هدست واقعیت مجازی که قرار است توسط این کمپانی‌ها ساخته شود بسیار سبک بوده و قرار است به‌گونه‌ای باشد که فرد آن را از کیف خود درآورده و در هر زمان و مکانی از آن استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH