مایکروسافت با روش‌های هوشمندانه به مبارزه هکرهای روسی می‌رود

در انتخابات 2016 ایالات‌ متحده‌ آمریکا، بسیاری از اطلاعات حساس حزب دموکرات توسط ویکی‌لیکس و یک گروه هکر روسی به نام «Fancy Bear» به بیرون درز کرد. همچنین ویکی‌لیکس ما را به یک نظر اجمالی از پشت‌پرده دنیای سیاست رساند. به‌تازگی از «دسترسی به اطلاعات حساس» به عنوان فریبی برای گمراه کردن کاربران و خدشه‌دار کردن افراد خاص استفاده می‌شد.

گروه هکر از نام‌های تجاری مایکروسافت چون هات‌میل (مثل سایت جعلی rsshotmail.com) استفاده می‌کنند تا ترافیک سرازیر شده از شرکت‌های فناوری را جذب کنند. مایکروسافت به جای مقابله مستقیم، از تاکتیک کنترل نام دامنه استفاده می‌کند تا مخاطبان به سایت اصلی هدایت شوند.

هکرها برای انتشار بدافزارها در گذشته از مالکیت معنوی مایکروسافت (محصولاتی که حاصل نوآوری بوده و دارای حق بازنشر هستند) سو استفاده می‌کردند. گروه با استفاده از هاست‌های شخص‌ثالث، دامنه‌های خود را میزبانی می‌کردند. مایکروسافت نیز به جای پیگیری قانونی، از روش‌های جایگزین بهره برده که به گفته وی عملی بوده است.

مشاور مایکروسافت توضیح می‌دهد:

به عبارت دیگر، هرگاه کامپیوتر آلوده تلاش می‌کند به سرورهای کنترل بدافزار متصل شود، به سرور امن مایکروسافت منتقل می‌شود.

این گروه هکر از سال 2007، با نام‌های متفاوت به ناتو، کاخ‌سفید و دیگر سازمان‌های‌ خصوصی رخنه کرده‌اند. روش مایکروسافت در بلند مدت موثرتر خواهد بود؛ زیرا پیداکردن مجرمین و روی آوردن به عدالت سخت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH