آیا کار کردن با گوشی حین شارژ، باعث بروز مشکل خواهد شد؟

در مطلب هفته پیش راجع‌ به نگه‌داشتن گوشی در شارژ بعد از 100 درصد شدن صحبت کردیم و در آخر به نتیجه رسیدیم که انجام دادن این کار برخلاف عقیده بسیاری از کاربران، هیچ مشکلی برای باتری و خود دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

اما امروز تصمیم گرفتیم سراغ یکی دیگر از تفکرات قدیمی پیرامون باتری و شارژ تلفن‌های همراه برویم. طبق این عقیده، کاربران زمانی که تلفن همراه‌شان را به شارژ می‌زنند، نباید به‌طور هم‌زمان با آن کار کنند.

عده‌ای می‌گویند کار کردن با گوشی که هم‌زمان در حال شارژ شدن است باعث ایجاد اثرات منفی بر روی باتری شده و از عمر آن می‌کاهد. عده دیگری بر این عقیده هستند که باتری در این حالت داغ می‌شود و احتمال انفجار و آتش گرفتن بالا خواهد رفت. اما آیا این تفکرات صحیح‌اند و باید به آن‌ها توجه کرد؟

در پاسخ باید به شما بگوییم، تمامی این موارد غلط هستند و هیچ دلیل علمی برای‌شان وجود ندارد. تلفن همراه شما چه با آن کار کنید و چه نه، شارژ می‌شود و هیچ مشکلی برای‌تان ایجاد نخواهد کرد.

در واقع روند شارژ شدن گوشی در این حالت کندتر خواهد بود؛ چرا که از طرفی دستگاه شارژ می‌شود و از طرف دیگر همان شارژ به‌سرعت توسط شما مصرف خواهد شد. در این حالت میزان کند بودن عملیات شارژ گوشی بستگی به میزان فعالیت شما خواهد داشت.

 اگر بخواهیم به این موضوع با دید دیگری نگاه کنیم‌، باید بگوییم تنها زمانی که تلفن همراه‌تان خاموش است، هیچ انرژی توسط گوشی شما مصرف نمی‌شود. در نتیجه حتی زمانی که گوشی خود را در حالت روشن ولی بدون استفاده به شارژ زده‌اید، باز همان پردازش و همگام‌سازی داده‌ها در آن انجام می‌گردد. این مصرف انرژی در زمانی که گوشی را به شارژ زده‌اید و از آن استفاده نمی‌کنید، با وقتی که در حال کار کردن با گوشی هستید، هیچ تفاوتی نخواهد داشت. کار کردن با گوشی هم‌زمان با زمانی که به در حال شارژ شدن است، مشکلی در عملکرد باتری گوشی و عمر آن نخواهد داشت و بهتر است آن عقاید قدیمی را کنار بگذارید.

بالا رفتن دما در این حین هم شاید دلیل بر شایعات احتمال منفجر شدن گوشی و آتش گرفتن آن باشد، که البته هیچ‌کدام صحت ندارند. در واقع در این زمان گوشی در حال انجام دادن دو کار به‌طور هم‌زمان بوده و این گرم شدن دستگاه‌، امری کاملا طبیعی است.

نظر شما درباره این تفکر قدیمی درباره این‌که با گوشی در حال شارژ کار نکنید، چیست؟

99 در مورد “آیا کار کردن با گوشی حین شارژ، باعث بروز مشکل خواهد شد؟”

  1. من گوشیم با شارژر خودش زدم شارژ یکی دو ساعت بیشتر موند تو شارژ اون وقت از صد در صد توی سه دقیقه رفت روی 96درصد
    ولی اگر میزدم توی پاور بانک یا شارژر همراه خودش قطع میکرد موقع شارژ شدن کامل الآنم توی شارژه نت روشن و بلوتوس هم روشنه از27 درصد رفت رو 26 و اصلا شارژ نشد ولی وقتی خاموش کنم این داستان هارو شارژ میشه مثل قبلاً پس یک جورایی باتری قاطی میکنه سایتتون قاطی داره

  2. من گوشیم با شارژر خودش زدم شارژ یکی دو ساعت بیشتر موند تو شارژ اون وقت از صد در صد توی سه دقیقه رفت روی 96درصد
    ولی اگر میزدم توی پاور بانک یا شارژر همراه خودش قطع میکرد موقع شارژ شدن کامل الآنم توی شارژه نت روشن و بلوتوس هم روشنه از27 درصد رفت رو 26 و اصلا شارژ نشد ولی وقتی خاموش کنم این داستان هارو شارژ میشه مثل قبلاً پس یک جورایی باتری قاطی میکنه

  3. سلام،خسته نباشید،من یک بار شارژر گوشیه شیائومی رو به گوشی سامسونگ متصل کردم،بعد که شارژ گوشی سامسونگ تمام شد شارژرم رو که برداشتم خیلی داغ شده بود…میخواستم بدونم الان شارژرم مشکلی پیدا کرده و تا ابد هر وقت گوشیه خودمو بزنم شارژ بازم مثل این دفعه خیلی داغ میشه؟شارژ گوشی سامسونگ حدود یک ربع طول کشید.لطفا پاسخ بدهید ممنون.

  4. با سلام وخسته نباشی ویه تشکروخداقوت به خاطر گذاشتن مطالب مفید،منم چندوقتا که گوشی سامسونگ a10sدارم ودر حال شارژهم باهاش کردم وهیچ مشکلی براش پیشنیومده.

  5. ببخشید گوشی من هواوی P30 lite هست الان تقریبا میشه گفت هر ده دقیقه یک درصد شارژ مصرف میکنه و اینکه من گوشیو به کامپیوتر وصل میکردم و اینترنت به اشتراک می‌گذاشتم آیا باعث خرابی باتری شده یا اینکه برنامه های روی گوشی باعث مصرف زیادی شارژ شدن و وقتی هم وارد میزان مصرف باتری می شوم می‌زند صفحه. نمایش 66%

    3
    1
    1. مجتبی مسکینی

      سلام مصرف باتری‌تون که اوکیه و مشکلی نداره طبق چیزی که گفتین
      بله اون کار اگه به صورت مداوم انجام بشه به باتری آسیب میزنه
      حتما یکبار هم باتری رو کالیبره کنید

  6. ببخشید من گوشیم samsung s20 plus هستش ، خواستم بدونم اگه باتریم خراب بشه ، باتری اورجینالش تو بازار پیدا میشه یا دیگه همه تقلبیه ؟

  7. سلام اگه درحال دانلود فایلی از برنامه هایی مثل تلگرام و گوگل و … گوشی به شارژ باشه و فقط صفحه رو خاموش کنیم مشکلی پیش میاد ؟

    2
    4
  8. با سلام به تحریریه محترم
    من دکتری الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر دارم و استادیار دانشکده الکترونیک و… ازاد اسلامی هستم. بعد از ارایه مقاله شما توسط احدی از دانشجویان در کلاس و…. مزاحم هستم.
    انتظاری در انتشار این مطلب ندارم ولی ….
    و
    از موارد مطرح شده در مقاله کاملا متعجب و متاسفم هستم
    چرا بدون تحقیق و بی محابا هر مطلبی رو بدون رفرنس علمی منتشر میکنید؟
    کافی است با یک دانشجوی ترم آخرمهندسی الکترونیک یا کامپیوتر سخت افزار ، مشورت میکردید و یا دفترچه کاربری گوشی خود را مطالعه میکردید .
    بهرحال
    استفاده از گوشی در هنگام شارژ علاوه بر ایجاد مشکل برای سلولهای پلیمری باطریهای پلیمری و لیتیومی در دستگاههای اندروید باعث استهلاک cpu و هارد گوشی ( کلاستر و سکتور هارد مربوطه و… ) میشود چرا که در مدار، مدام میزان شارژ یاد داشت و نشانگذاری و کم و زیاد و… میشود که بازخورد انرا شما در مانیتور یا السیدی یا صفحه گوشی یا در ایکن باطری میبینید و
    استفاده از گوشی در هنگام شارژ حتی در دفترچه کاربری بسیاری از کمپانی ها مانند سامسونگ و هووایی به وضوح، منع شده و باعث صدمه به گوشی میگردد و حتی ارجح خاموش کردن گوشی در هنگام شارژ قید شده است.
    لطفا هر مطلب غیر علمی و خلاف واقع رو در اینترنت بدون تحقیق منتشر نکنید.
    با پوزش و تشکر.

    15
    37
    1. مجتبی مسکینی

      سلام وقت بخیر
      ما هیچوقت بدون دلیل مطلبی رو منتشر نمیکنیم! مقالات بسیاری در این مورد در معتبرترین سایت‌های خارجی نوشته شده
      دقیقا موردی که میگین و در این مقاله هم بهش اشاره شده در صفحه پشتیبانی رسمی خود سامسونگ مطرح شده و پاسخ همونی هست که در این مقاله هم می‌بینید!
      https://www.samsung.com/ca/support/mobile-devices/can-you-use-phone-while-charging/

      2
      12
  9. سلام من گوشیم A30s هست و ۴ ساعت کامل داشتم داخل شارژ پابجی بازی میکردم که امروز دیدم گوشی هر ۱۰ دقیقه ۱ درصد شارژ میشه لطفا خواهش میکنم بگید باید چیکار کنم باتری گوشیم هم قابل تعویض نیست گوشیم رو خاموش هم میکنم میزارم تو شارژ بازم اینجوری بزور شارژ میشه

    4
    12
    1. درودبر همه .. ما خانواده چهار نفره هستیم در موقع شارژ از گوشی استفاده میکردیم بعد یه مدت دیدیم کابل شارژر هامون یکی یکی خراب شد ..میدیدیم گوشیمون داغ میشد . ولی فکر میکردیم عادیه مثل وسایل دیگه برقی !! بعد این جریان حداقل 5-6 تا کابل شارژ خریدم که هیچ کدام مثل اولش و فابریکش نشد .!! حالا کابل فابریک با هزار شرط و شروط از مغازه ای با قیمت چند برابر قیمت واقعی که دیگه گرانفروشی هم عرف شده خریدم .! و حالا متوجه شدم که کارایی گوشیمان هم کم شده .!! ممنون از حوصله شما .!!

      4
      9
    2. عمر باتری به مرور کم میشه و شروع میکنه زگد خالی کردن اون باتری ها قابل تعویض و پیش ی متخصص بری برات اوکی میکنه

      4
      1
  10. سلام من برای بازی آنلاین با کابل گوشی اینترنت گوشی رو به کامپیوتر وصل میکنم و در همین حال شارژ گوشی کم میشه میخوام ببینم مشکلی پیش نمیاد اگه برای 1 ساعت اینجوری باشه

    2
    9
  11. سلام من برق کار صنعتی هستم در یک مدار موازی جریان و ولتاژ بین تمام قطعات تقسیم می‌شود و دلیلی برای خراب شدن باتری نیست ، این غذیه در مدار های خازنی کمی متفاوت است

    4
    15
  12. سلام من گوشی شیائومی ردمی نوت۹اس دارم امروز هشت بار زدم تو کامپیوتر و درمی‌آورند البته کار داشتم بعد حین شارژ شدن گوشی باهاش استفاده کردم و خواستم بگم میشکلی ایجاد نمیشه

    10
    7
    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      با یکی دو بار مشکلی پیش نمیاد اما در طولانی مدت و به صورت مداوم این کار رو نکنید

      2
      11
  13. سلام من گوشیم سامسونگ a01 است من شب ها درهین شارژ شدن گوشی با گوشی بازی میکنم پابجی داغ هم نمیکنه لطفا بگید مشکلی برا باتری گوشیم پیش نمیاد؟

    4
    12
  14. من گوشی هوآوی H60 داشتم یه مدت همزمان که میزدم شارژ دانلود هم داشتم و کامپیوترم زیاد وصل اش میکردم یکسال نکشید باتری اش خراب شد و مجبور شدم عوضش کنم که اونم بگم هیچ باتری اس مثل باتری اورجینال شرکتی نمیشه

    2
    10
  15. به نظرم دوستان گوشیشان هرمشکلی که پیداکرده اونوربط دادن به کارحین شارژکردن،من تاحال‌چندین ساله وچندین برندگوشی داشتم همیشه درحین شارژ باهاش کارکردم تازمانیکه رفتم بیرون پرباشه هیچ نوع مشکلی ندیدم.

    2
    16
  16. سلام.من مجبورم ساعت ها از گوشیم برای کار با اینترنت با کامپیوتر استفاده کنم.همینطور که در حال شارژ شدن هستش که به کامپیوتر وصله.آیا مشکلی پیش میاد

    7
    4
    1. مجتبی مسکینی

      سلام در دراز مدت این موضوع به باتری گوشی آسیب میزنه و از عمرش کم میکنه
      بهتره که به صورت مداوم این کار رو انجام ندین

      9
      16
  17. سلام
    من وقتی گوشیمو میزنم شارژ جرقه کوچولو میزنه دستم هم رو اثر انگشتش بود انگار برق گرف منو
    میشه بگید چیکار کنم

    7
    3
  18. سلام من گوشیمو تازه گرفتم و ی چند روزی هم هس ک تو شارژ استغاده میکنم والن ک مقاله های شمارو خوندم به نتیجه رسیدم که دگه تو شارژ استفاده نکنم چیزی ک پیش نمیاد ازاین به بعد استفاده نکنم ؟

    3
    8
  19. سلام من تا همین امروز تو شارژ کار میکردم با گوشی ک دو روزی هست وقتی تو شارژ باهاش کار میکنم گوشی خود ب خود خاموش میشه ولی وقتی ب شارژ نیست گوشی مشکلی براش پیش نمیاد دلیلش چیه باتری خراب شده؟

    1
    7
  20. سلام.اصلا این کار رو نکنید و تو شارژ گوشیتون رو استفاده نکنید حتی برای گوشی خودتون
    من خودم تا ۱هفته پیش تو شارژ استفاده میکردم
    ولی وقتی داشتم از گوشیم استفاده میکردم توشارژ هم نبود
    شارژم۵۰%بود
    یهویی خاموش شد گوشی
    بعد بردم گوشی فروشی گفت نباید تو شارژ استفاده کنی
    بعد یه باتری دیگه خریدم خواهشا اصلا تو شارژ استعاده نکنین تازه چند وقت بعد به گوشی هم صدمه میزنه
    ممنون بابت نگاهتون ????✋✋

    5
    49
    1. شما خیلی وقت هست که دارید از آن با تری استفاده میکنید و اون مشکل از باتریه گوشیه اگه باتریو عوض کنید دیگه اینجوری نمیشه

      3
      5
  21. بنظره من کار کردن با گوشی در حال شارژ خطرناک نیست من خودم چند سال دارم کار میکنم هیچ مشکلی پیش نیمده اونا ایی هم ک نگرانن برن ب فکر نگرانی هایه خودشون باشن چون امروزه علم پیشرفت کرده اگ قرار میشد گوشیمنفجر بشه همون ساعت منفجر میشد خیالتون راحت با گوشی هم در شارژ کار کنید

    16
    21
  22. سلام من جدیدا همین دیروز متوجه شدم که موقع شارژ شدم گوشی کار میکنم باهاش یا شارژ شدن طول میکشه یا شارژ نمیشه و یا اینکه شارژش کم میشه یه ذره منو نگران کرده میشه بگید علتش چیه من تا حالا دقت نکرده بودم از دیروز متوجه شدم

    2
    8
  23. سلام.
    من درباره گرم شدن و ترکیدن چیزی نمیدونم و تا به حال ندیدم. اما تا به حال چندین گوشی و تبلت رو عملا و کاملا واضح دیدم که استفاده حین شارژ به سرعت سبب بروز مشکل در باتری کاهش طول عمر آن شده است. حالا اگر اثبات علمی تری در این سایت می آمد شاید کمی قانع می شدم که این کار ضرری ندارد.

    1
    13
  24. مجید حسین زاده

    دکتر من ۱۵ساله دارم برق کار میکنم درسشو خوندم ولی تا حالا ندیدم و نشنیدم پریز بترکه?

    4
    14
  25. بنده هم تجربه مو بگم گوشی جی ۷ پریم رو زده بودم به شارژ و هم باهاش کار می کردم بطوری مصرف رام گوشی از ۹۰ درصد رد شده بود و هشدار میداد چون در همون لحظه نقطه اتصال هم روشن بود
    مشاهده کردم با اینکه به شارژ بود درصد شارژ باطری کم می شد بجی زیاد شدن

    1
    9
  26. سلام من خودم تخصصم باتریهای لیتیومی و گرافنی است هیچ مشکلی ندارد اگه باتری خراب نباشه منفجر هم نمیشه

    4
    9
  27. همین امروز در شهر ما پسر سیزده ساله ،در حین شارژ باطری تلفنش زنگ میخوره بعد در حال مکالمه بود که گوشی منفجر شده و فوت کرد،صورتش داغون شده بنده خدا

    28
    5
  28. سلام من گوشیم A30 اصلنم داغ نمیکنه با شارژر سوپر فست دقیقه ای یک درصد در حال کارکردن شارژ میکنه
    چند ماهی هست هی تو شارژ باهاش کار میکنم هیچیشم نشده

    5
    14
  29. نه من دو سه ساله تو شارژ با گوشیم کار می کنم بله درسته باتریش ی مشکلاتی پیدا کرده ولی هنوزم خیلی خیلی خوب کار می کنه به نظر من تو شارژ با گوشی کار کنید مشکلی پیش نمیاد

    10
    9
  30. من تعمیر کارم اولا فقط بازیهای اینترنتی ب هیچ وجه تو شارژ نکنید.ثانیا بذارید ۲۵ الی ۳۰ درصد شارژ بشه بعدا مستقیما تو شارژ هر کاری دوست داشتید بکنید.خیالتون راحت باشه در غیر این دو حالت باطری نابود میشه ۱۵ سال تجربه تعمیرات گوشی دارم مطمعن باشید

    5
    34
  31. با خوندن مقاله شما و خوندن نظرات دوستان و تجربه شخصی خودم نظر من اینه که در حین شارج کردن ایرادی نداره اگر با گوشی کار کنید اما فقط و فقط کار های سبک مثلا همین الان من گوشیم توی شارج هستش و کامنت رو مینویسم و دغدغم اصلا همین بود.و گوشیم اصلا داغ نکرده و گرمایه عادی داره.ولی وقتی که در حین بازی کردن بازی سنگینی مثله پابجی گوشیرو شارج میکنم گوشی میشه مثله یه سنگ داغ،و واقعا بنظر من این رو هیچکس نمیتونه جدی نگیره حتی اگر سازنده گوشی هم بگه موردی نداره نباید اعتماد کنید چونگه این همه گرما در دراز مدت بلخره خرابی به بار میاره.حداقل باتری خراب میشه.پس فقط در حد کار های سبک اوکی هستش

    1
    30
  32. به نظر من اشتباه درحال شارژ نباید باگوشی کار کنی چون هم باتری گوشی خراب می شه هم ترانس وخازن های شارژر گوشی

    6
    9
  33. با سلام
    بله مشکل افرین خواهد بود
    در باتری های لیتیمی هنگام تخلیه شارژ یون های مثبت به سمت پایین حرکت میکنن و مکقع شارژ به سمت یون های منفی وقتی همزمان کاری کنی و شارژ کنی این عملیان حرکت یون ها در بعضی سلول ها بارها تکرار میشه یعنی هی تخلیه و شارژ میشن و این عمر یاتری رو کاهش میده و به اون سلول ها اسیب میزنه

    3
    11
  34. باسلام تنها خطری که تولحظه استفاده کردن ازموبایل حین شارژ انسان روتهدیدمیکنه این هستش که باعث میشه امواج خطرناک موبایل که فوق العاده برای انسان مضرهست وآمپرورودی ازطریق سیم شارژر به بدن منتقل بشه این امواج توسط دستگاهی شناسایی شده اتفاقاتوی تی وی هم نشون میداد که روی یه نفرآزمایش میکردن و بایه دستگاهی این امواج رونشون میدادن که این امواج حین شارژکردن به بدن واردمیشد واون لحظه ای که گوشی روازشارژ درآوردن دستگاه نشون نمیداد

    3
    9
  35. سلام من گوشیم A7 2018 عه تازه خریدم و تو شارژ باهاش کار میکنم میشه لطفا کمک کنین که اگه در حین شارژ کنم مشکلی پیش میاد یا ن؟

    13
    3
    1. سلام منم گوشیم مثه شماس الان این چیزایی که خوندم از شخصی که این پستو گذاشته و کامنتایی که دیدم کلا سر در گم شدم

      4
      13
  36. با احترام اصلاً موافق نیستم من به همین روش چند گوشی که میتونست حد اقل ۲ سال برام کار کنه کاری کردم که یکسال بیشتر کار نکرد . نه تنها باطری از بین رفت ، آی سی تغذیه گوشی هم خراب شد و حتی با تعویض باطری هم درست نشد و گوشی روی ۸۰ درصد ناگهان خاموش میشد . گوشی که الان دارمو میذارم فول شارژ میشه بعد استفاده میکنم و الان ددساله که دارمش و مشکلی هم نداره .

    12
    11
    1. برای زمانیکه ازشارژ معمولی استفاده می‌کنیم و گوشی زیر جریان یاد نیست که داغ کنه درسته ولی درصورتی که از حالت فست شارژ استفاده می‌کنیم داغ میکنه و به اجزای داخلی و همچنین بهباتری در اثر گرما آسیب میزنه.

      1
      3
  37. استفاده از گوشی ب هنگام شارژ باعث burn inیا همون افتادن سایه رو گوشی میشه پس نگید که مشکلی نداره

    10
    18
  38. چرا اتفاقا برای گوشیای که از فست شارژ استفاده نمیکنند..خودم داشتم گوشی جی ۵ و گوشی اس ادونس گلکسی..چند سال گوشی میزاشتم شارژ کار میکردم بعد مدتی باتری باد میکنه شارژر هم خراب میشه و سیمش قطع میشه..الان که آ پنج ۲۰۱۷ دارم.فست شارژ داره فکر نکنم که هنگام شارژ اگه باش کار کنم مشکلی پیش بیاد..ولی با این حال بازم احتیاط میکنم و کم اینکارو میکنم..میزارم نصف شارژ بشه بعد در میارم باش کار میکنم..یا علی

    8
    17
  39. سلام منبع این اظهارات رو اگر میشه عنوان کنید.تولید گرما هنگام کار با گوشی موقع شارژ از عمر باتری کم میکنه

    10
    49
    1. البته این دغدغه برای افرادی که فست شارژ دارن و جریان زیادی وارد به گوشی میشه و مقداری از آن خارج می‌شود مهم است ولی درصورتی که گوشی فست شارژ نباشه و یا گوشی فست شارژ را به حالت شارژ معمولی ببرید افزایش دما بسیار اندک است

      2
      7
  40. ىقیقا مشکل همینجاست که گرم می کنه
    گرما باعث کاهش عمر باتری در بلند مدت میشه
    و این چیزی که شرکت های سازنده خودشون توی داکیومنت هاشون اذعان دارند
    هر چند توی این پست هیچ ارجاع علمی وجود نداشت اما بهتر شما یه سری به داکیومنت شرکت های تولید کننده بزنید و از ساختار باتری و علت کاهش عمرش توی بلند مدت تحقیق کنید.

    ممنون

    12
    62
    1. سلام ،کاملاّ درسته این اظهار نظر داده شده یک نظریه شخصیه ولی چیزیکه قابل استناده اول توضیحات کارخانه سازنده است و بعدش هم وقایع رخ داده و محتمل وقتی گوشی در حال شارژ شدنه و درعین حال ازطرف دیگه مقدار بیشتری باطری مصرف میشه فشار مضاعفی به سیستمی که در ارتباط مستقیم با باطری گوشی هست وارد میشه ،اوایل محسوس نیست ولی به مرور با پیامهای اعلام خطر به شما هشدار باطری میده ودر نهایت فاتحه باطری خونده میشه وخطرناکترش موضوع ترکیدن باطری گوشیه که اگر روی صورت باشه فاجعه بارخواهد بود ،شرط عقل اینه که استفاده اینگونه نشه .

      20
      28
  41. محمود خدادوندی

    با سلام و خسته نباشید
    خیال من یکی رو راحت کردین
    آخه منم همین دغدغه رو داشتم
    ولی الان دیگه با گفته های شما دیگه خیالم راحته

    25
    218
    1. چی خیالتو راحت کرده ،
      ایشون که استناد علمی نکرد اما من براتون اثبات میکنم که اینکار غلطه
      شما وقتی در حالت شارژ استفاده میکنی آمپره عبوری بیشتر میشه
      همین موضوع باشه میشه به باتری فشار بیاد و اگه باتری تقلبی باشه یا تیغه ها مستهلک شده باشه باعث ایجاد حرارت یا ترکیدن بشه دقیقا مثل پریز برقی که ضعیف باشه و بهش فشار بیاد و بووووم بترکه

      124
      72
      1. دقیقا درسته زمانی که از طرفی مصرف ولتاژ و از طرفی شارژ ینی ورود ولتاژ در این حالت باتریه موبایل دچار افت و خیز میزان ولتاژ میشه و این دقیقا علت گرم شدن دستگاهه چون زمان شارژ شدن به کندی صورت میگیره باتری زمان بیشتری در مسیر جریانه عبوریه.در نتیجه باتری گرم میشه و شاید منفجر نشه و حتی به باتری صدمه ای در کوتاه مدت وارد نشه اما تکرار این امر موجب آسیب رسانی به پردازنده و دیگر قسمت های حساس به گرما در تلفن همراهتان میشود.و چیز دیگه ای که متوجه شدین حتما گرم شدن بیش از حد شارژر که اونم ممکنه به خازن ها دیود ها و حتی مقاومت های شارژر آسیب بزنه پیش اومده که شارژرت یه روز بی علت از کار بیوفته علتش همون روز است که که با خیال راحت از گوشیت همزمان با شارژ استفاده میکردی

        13
        46
      2. شما که انقد میدونی چی شدی قرار نیس ک گوشی از ما سواری بگیره الان گوشیت مهمه واست شب با خودت لای پتو میخبونیش البته یه ماه ک بگذره واست عادی میشه

        21
        19
      3. مبایل های جدید که باتری لیتیومی دارن تقلبی یا غیر تقلبی نداره فابریک کارخونه هستش پس حرف مفت نزن

        6
        19

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH