تفاوت Shut Down و Hibernate در ویندوز ‌چیست؟

حتما هنگامی که تصمیم به خاموش کردن سیستم خود می‌گیرید، با چند گزینه دیگر در این بخش مواجه شده‌اید. یکی از این گزینه‌ها Hibernate بوده که درست در کنار Shut Down قرار گرفته و عملکردی تقریبا مشابه با Shut Down دارد.

با وجود این که اگر هر دو گزینه را انتخاب کنید، برق کامپیوتر شما قطع شده و دستگاه دیگر روشن نخواهد بود، اما تفاوت‌های اندکی بین‌ هر دو وجود داشته که عملکرد هرکدام را در آخر کمی متمایز می‌سازد. در این مطلب می‌خواهیم شما را با قابلیت Hibernate در ویندوز و تفاوت آن با ShutDown آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

Shut Down

همه ما از همان زمان‌های قدیم با این مورد آشنایی داریم. Shut Down بخش است که با انتخاب آن تمامی فعالیت‌‌ها و برنامه‌ها متوقف می‌شوند. با روشن کردن کامپیوتر پس از Shut Down شدن، تمامی بخش‌های سخت‌افزاری می‌بایست از ابتدا توسط سیستم‌ عامل شناسایی شوند و کامپیوتر از ابتدا مرحله‌ به مرحله دسترسی شما را به ویندوز ایجاد کند. بالا آمدن ویندوز در این حالت به دلیل فعالیت ویندوز برای فراهم کردن همه فایل‌های مورد نیاز در یک بوت، طولانی خواهد بود.

Hibernate

با انتخاب Hibernate هم شما می‌توانید کامپیوتر را خاموش کنید. اما تفاوت آن با Shut Down کردن در این است که کامپیوتر شما در وضعیت فعلی‌اش می‌ماند و تا آخرین زمان، فعالیت‌تان را در هارد درایو ذخیره خواهد کرد. زمانی که کامپیوتر Hibernate شده خود را روشن می‌کنید، به آخرین وضعیت موجود در کامپیوتر خود دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب اگر زمانی چند برنامه را باز کرده‌اید و به موزیک گوش می‌دهید و در همین وضعیت کامپیوتر را Hibernate بکنید، با روشن کردن دوباره آن، به همان وضعیت قبلی خواهید رسید. خاموش شدن کامپیوتر در وضعیت Shut Down، به شما اجازه دسترسی به وضعیت قبلی‌تان را نخواهد داد و باید برنامه‌‌های مورد نیاز را از اول اجرا و بارگذاری کنید.

برای خاموش کردن کامپیوتر از کدامیک استفاده کنم؟

اکثر کامپیوترها بعد از Hibernate شدن خیلی سریع‌تر از Shut Down بالا می‌آیند و آماده به کار می‌شوند؛ به همین دلیل هم تعداد زیادی از کاربران ترجیح می‌دهد از Hibernate استفاده کنند. از طرفی هم دسترسی به آن برنامه‌هایی که پیش از خاموش کردن در حال اجرا بودند یکی دیگر از نکاتی است که نظر کاربران مختلف را به خودش جلب می‌کند. برای مثال حالتی را در نظر بگیرید که ساعت‌ها با برنامه ویرایش ویدیو کار کرده‌اید و مجبورید سریعا کامپیوتر را خاموش کنید؛ از طرفی دخیره‌سازی فایل هم مدت زمان زیادی طول می‌کشد. در این حالت بهترین کار استفاده از Hibernate خواهد بود.

البته بعضی از اپ‌ها بعد از Hibernate قابلیت ادامه‌‌دهی ندارند و باید آن‌ها را از اول اجرا کنید. گاهی اوقات هم بهتر است بعد از چند روز کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید تا فایل‌های ذخیره‌سازی شده برای Hibernate ری‌فرش شوند.

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟ شما از کدامیک برای خاموش کردن کامپیوتر خود استفاده می‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH