آپلود نشدن ویدیو

18 روش حل مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام

همه به اندازه کافی با ویژگی استوری اینستاگرام آشنایی دارند. روزانه هزاران استوری مختلف از کاربران بر روی این شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد و همین موضوع محبوبیت بالای این ویژگی را در اینستاگرام نشان می‌دهد. اما همین کار ساده می‌تواند گاها مشکل ساز باشد، آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام یکی از این مشکلات است.

استوری گذاشتن در اینستاگرام کاری دشواری نیست، کافیست بر روی عکس پروفایل خود در قسمت بالا سمت چپ صفحه بزنید و از گالری خود یک ویدیو انتخاب کرده یا در لحظه ویدیویی ضبط کنید و آن را به انتشار بگذارید.

اما گاهی کار به این سادگی نیست، حتما برای‌تان پیش آمده که گاهی اوقات حین آپلود یک فیلم برای استوری خود در اینستاگرام، با ارور مواجه شده باشید. چندین بار با انتخاب گزینه retry آپلود را امتحان می‌کنید، اما نتیجه هیچ تغییری نمی‌کند. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام را حل کنیم.

برای این که مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام را برطرف کنید، مواردی را که در ادامه توضیح داده‌ایم، دنبال کنید، همراه آی‌تی‌رسان باشید:

1- اکانت شما دیسیبل شده

اولین کاری که باید بکنید آن است که بفهمید این مشکل از طرف شماست یا اینستاگرام؟ ابتدا چک کنید که ویدیویی که منتشر می‌کنید مشکلی از نظر قوانین اینستاگرام ندارد و باعث دیسیبل شدن اکانت شما نشده است. اگر حساب شما بسته شده برای برگرداندن اکانت اینستاگرام مقاله‌ای جامع تهیه کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از روش‌های گفته شده در آن، حساب خود را احیا کنید. البته مقاله‌ای دیگر در خصوص قوانین و محدودیت های اینستاگرام نوشته شده که بهتر است برای جلوگیری از مشکلات احتمال آن را نیز مطالعه کنید.

حال زمانی که متوجه شدید تمام اتفاقات در پیج شما عادی است و مشکل شما تنها آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام است، مراحل زیر را ادامه دهید.

2-اتصال اینترنت را چک کنید

احتمال دوم قطعی موقت در اتصال اینترنت است، گاهی اقات به دلیل آنتن‌دهی ضعیف یا قطعی موقت اینترنت دیتا یا وای‌فای، شاهد کند شدن روند آپلود شدن ویدیو در استوری یا مشاهده کردن پیام ارور در هنگام آپلود ویدیو هستیم. به این ترتیب ابتدا از برقرار بودن اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید.

3- نوع اینترنت خود و اپراتور را تغییر دهید

یکی از کارهای کارامد و ساده، تغییر نوع و اپراتور اینترنت است. اگر از وای‌فای خانگی استفاده می‌کنید برای آپلود ویدیو استوری از اینترنت موبایل استفاده کنید. یا اگر از نت همراه اول استفاده می‌کنید آن را به ایرانسل تغییر دهید و بلعکس! همین تغییرات ساده می‌تواند مشکل آپلود شما را حل کند. شخصا برخی مواقع با نت همراه اول نمیتوانم ویدیو در اینستاگرام آپلود کنم و با نت ایرانسل این کار را انجام می‌دهد و این درحالی است که در همان لحشه نت همراه اول من قطعی ندارد و در بقیه برنامه‌ها سرعت بالایی را ارائه می‌دهد ولی گاهی در اینستاگرام اینگونه می‌شود.

4-اینستاگرام را یک بار ببندید

شاید این راهکار بسیار ساده به نظر برسد و اما گاهی اوقات برنامه‌ها با یک بار بستن و باز شدن، مجددا عملکرد عادی خود را پیدا کرده و می‌توان بدون مشکل از آن‌ها استفاده کرد.

5-وی‌پی‌ان خود را قطع و وصل کنید

یکی از دلایل قطعی ارتباط اینترنت، مشکل در هنگام اجرای VPN است. به ویژه برای کاربران ایرانی که اکثرا از VPNهای رایگان استفاده می‌کنند و با قعطی مکرر مواجه هستند ممکن است مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام به دلیل وی‌پی‌ان شما باشد، VPN خود را قطع کنید.

6-تنظیم تاریخ و ساعت گوشی

یکی دیگر از دلایل ساده و ابتدایی عدم آپلود ویدیو در استوری اینستاگرام آن است که ساعت یا تاریخ گوشی شما تنظیم و درست نیست. این اتفاق موجب اختلال در کاکرد بسیاری از برنامه‌ها به ویژه برنامه‌های آنلاین مانند اینستاگرام می‌شود. بنابراین تاریخ و ساعت گوشی خود را بررسی کنید.

7-آپلود همزمان چند ویدیو

گاهی اوقات که چند ویدیو به صورت متوالی در اینستاگرام آپلود می‌کنید یا قصد آپلود یک ویدیو بلند را که به چند استوری تقسیم می‌شود را دارید، مشکل  آپلود نشدن ویدیو در استوری در این شبکه اجتماعی به وجود می‌آید. در این حالت یک بار برنامه را ببندید و باز کنید، اگر مشکل حل نشد راه حل بعدی را انجام دهید.

8-ایموجی یا استیکرها را حذف کنید!

اگر در استوری خود از متن، ایموجی، استیکر، موسیقی خود اینستاگرام یا هر نوع عنصر دیگری استفاده کردید آن را حذف کنید. گاهی اوقات اینستاگرام به ایموجی‌ها یا ایموجی‌ها گیر میدهد یا شاید شما از ایموجی یا استیکری استفاده کردید که توسط اینستاگرام ممنوع شده است. در این حالت بهتر است از هز نوع عنصر جدیدی که در خود اینستاگرام می‌توان به ویدیو اضافه کرد مانند نظرسنجی یا استیکر جلوگیری کنید و مجددا ویدیو را آپلود کنید، احتمالا مشکل برطرف شده است.

9- شاید نوع محتوای ویدیو شما حساس و غیرقابل پخش باشد!

شاید ویدیویی که شما قصد انتشار آن را دارید در اینستاگرام ممنوع است و به همین دلیل منتشر نمی‌شود. ویدیوهای خشن از جنگ یا درگیری، ویدیوهای سیاسی یا نفرت پراکنی از جمله ویدیوهایی هستند که اینستاگرام جلوی انتشار آن ار می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر نیست که اینستاگرام از انتشار ویدیوهایی با محتوای جنسی هم جلوگیری خواهد کرد. به این ترتیب شاید ویدیو شما شامل این دسته از ویدیوها می‌شود. همچنیبن ارسال ویدیوهایی هم که قانون کپی رایت را نقض کنند هم شامل این موضوع می‌شود، اگر در ویدیو خود از محتوا یا موسیقی که کپی راست دارد استفاده می‌کنید احتمالا مسیر آپلود یا انتشار آن به مشکل بر می‌خورد.

10- شاید درگیر سیاست‌‌های جانبدارانه اینستاگرام شده‌اید!

در در رخداد‌های سیاسی که استوری‌های سیاسی افزایش پیدا می‌کند، اینستاگرام تلاش می‌کند بر اساس سیاست‌های خود جلوی برخی از محتواها را بگیرد، مثلا شاید شما می‌خواهی در حمایت از فلسطین یک استوری منتشر کنید ولی اینستاگرام آن ویدیو را آپلود نمی‌کند. هر چند این سیاست‌‌های اینستاگرام ممکن است جانبدارانه و ناعادلانه باشد ولی به هر شکل کار خاصی نمی‌توان کرد.

11- با یک گوشی دیگر تست کنید

شاید مشکل از اینستاگرام یا گوشی شماست. با یک گوشی دیگر وارد حساب خود شوید و سعید کنید همان ویدیو را آپلود کنید، ببینید به مشکل بر میخورید یا خیر، اگر به مشکل برخوردید احتمالا ویدیو مشکل دارد و باید بیخیال آن شوید، شاید هم خود اینستاگرام در آن لحظه مشکلی دارد. ولی اگر ویدیو آپلود داشت مشکل از گوشی یا نسخه اینستاگرام نصب شده بر روی گوشی شماست.

12- اینستاگرام را آپدیت کنید

شاید باورتان نشود، اما بسیاری از مشکلات اینستاگرام با نصب جدیدترین نسخه آن، برطرف می‌شود. اگر با آپلود کردن ویدیو در بخش استوری خود مشکل دارید و مدام با پیغام خطای آپلود آن مواجه می‌شوید، از آپدیت بودن اینستاگرام خود مطمئن شوید. در صورتی که از نسخه قدیمی آن استفاده می‌کنید، حتما برنامه را آپدیت کنید.

آپلود نشدن ویدیو

13- فرمت ویدیو مشکل دارد

یکی از دلایل آپلود نشدن ویدیو در اینستاگرام فرمت آن است. فرمت MKV از جمله مهم‌ترین فرمت‌هایی است که اینستاگرام از آن ساپورت نمی‌کند، به این ترتیب فرمت ویدیو را بررسی کنید و به MP4 یا MOV تغییر دهید.

14- کش برنامه را پاک کنید

زیاد بودن فایل‌های کش اینستاگرام معمولا مشکلات زیادی را برای‌تان ایجاد می‌کند و یکی از آن‌ها می‌تواند ایجاد اختلال در آپلود ویدیوهای استوری باشد. دقت کنید پس از این که با پیغام خطا در آپلود مواجه شدید، گزینه Delete را بزنید تا تلاش برنامه برای آپلود متوقف شود. پس از آن برنامه را به طور کل ببندید و از منوی تنظیمات وارد Apps شوید. اینستاگرام را در این صفحه پیدا کنید و گزینه Clear Cashe و Clear Data را بزنید.

آپلود نشدن ویدیو

15-یک بار از حساب خود خارج شوید

یکی دیگر از روش‌های ساده که گاها کارساز است آن است که یک بار از جساب کاربری خود خارج و مجددا وارد شوید و تلاش کنید تا ویدیو خود را آپلود کنید.

16- از اینستاگرام وب استفاده کنید

شما می‌توانید برای رفع مشکل خود به صورت موقت از اینستاگرام وب استفاده کنید. می‌توانید با اینستاگرام وب هم وارد حساب خود شوید و ویدیو استوری کنید. از این روش تست کنید شاید مشکل برطرف شد. در طول این کار مدام اینستاگرام پیام می‌دهد که از اپلیکیشن استفاده کنید و شما باید به این پیام‌ها بی‌توجهی کنید.

17-گوشی را ریستارت  کنید

اگر از هیچ کدام از این روش‌ها مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام را حل نکرد بهتر است یک بار گوشی خود را ریستارت کنید، این کار ساده هم بسیاری از مواقع مشکلات شما را حل می‌کند.

18- مشکل از اینستاگرام است

گاهی اوقات اینستاگرام با قطعی در برخی مناطق مواجه می‌شود. زیاد پیش می‌آید که سرورهای اینستاگرام در یک منطقه به خوبی کار نکنند و مثلا اینستاگرام برای 30 دقیقه در منطقه خاورمیانه قطع شود. در این حالت کاری از دست شما ساخته نیست. بررسی کنید که آیا بقیه هم چنین مشکلی دارند یا خیر، اگر مشکل همگاری بود صبر کنید تا ایراد از سمت خود اینستاگرام رفع شود.

به احتمال 99.9 درصد مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام با روش‌های بالا حل می‌شود، اگر همچنان این مشکل را داشتید، ابتدا از فایل‌های خود بکاپ بگیرید و سپس گوشی را ریست کنید، شاید با این اتفاق مشکل آپلود ویدیو در استوری حل شود.

183 در مورد “18 روش حل مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام”

  1. سلام من یه مشکل اساسی دارم خواهش میکنم جواب بدین وقتی که میخوتم تو استوری فیلم 1 دقیقه ای بذارم فیلمو تیکه تیکه نمیکنه که همشو بذاره اینستامو هم اپدیت کردم چرا نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام من یه فیلم میخواستم بزارم ولی بعد یه زره آپلود شدن متوقف میشه دیگه اون نواری که برای دیدن پیشرفت آپلود هست پر نمیشه و هیچی نمیاره حتی ارور نمیزاره برم تو اون یکی حسابم مینویسه باید آپلود تمام بشه من نمیتونم آپلود رو متوقف کنم لطفا کمک کنین اگه بلدین ممنون میشم

  3. سلام من خیلی وقت پیش ی فیلم خواستم اپلود کنم ولی اپلود نشد و الان هیچ پستی هم نداشته باشم ولی تو قسمت پست ی پست گذاشتمو نشون میده و انگار پست گذاشتم درحالیک ندارم هیچ پستی

  4. اینای ک گفتی مهم نیست به دو دلیل بعضی ویدیوها تو استوری آپلود نمیشن اولیش اینه اگه اون لحظه که میخوایی استوری بزاری اگه از فیلترشکن استفاده میکنی فیلترشکنو خاموش کنید. معمولا حل میشه اگه نشد اندازه سایز تصویر ویدیوتون خیلی بالا بوده ک تو استوری مجبورشده بیش از حد زوم کنه میتونید با برنامه ی androvid سایز تصویر ویدیوتونو cropکنید همون اندازه عمودی که واسه استوری لازمه cropکنید بعد همین ویدیو رو بزارید mاستوری آپلود میشه
    نکته:( اگه ویدیو ک واسه قسمت پست گذاشتن آپلود نشد یعنی شما نمیتونستید پُستِ کلیپو ویدیو بزارید اینجا برعکس استوری گذاشتن باید فیلترشکنو روشن کنید تا ویدیو تو پیجتون آپلودشه

    1
    1
  5. من می تونم ویدیو قرار بدم ولی سبز رنگ میشه هم توی استوری و هم در پست.یک سال هست این مشکل رو دارم

  6. لطفا یکی راهنمایی کنه من گوشیم اندرویده تا دیروز تواستوریم فیلم میزاشتم ولی از دیشب تاالان نمیتونم آپلود نمیشه اینستامم بروزرسانی کردم حافظه پتهانشم پاک کردم ولی نشد چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین

  7. دوستان من وقتی فیلم میزارم استوری فقط ده دقیقه اولش اونم به صورت افتضاح اپ میشه چیکار کنم؟؟؟

  8. سلام .. من فیلمی ک ریمیکس شده باشه رو نمیتونم استوری کنم لطفا راهنمایی کنید(بقیه فیلما رو میتونم بزارم ینی فیلم‌معمولی باگوشی خودم ولی ریمیکس شده ن)

  9. سلام روزتون خیر. پیج من در اینستاگرام بیزینسی هست و بالای 10 کا فالور دارم. اما نه میتونم توی استوری لینک بزارم و نه میتونم هیچ کپشنی بزارم. کش اینستارو پاک کردم و ایمیل هم تغییر دادم ولی باز هم برطرف نشد. اصلا نمیتونم کپشن بزارم و یا پستامو ادیت کنم که کپشن بزارم. خوااااهشا کمکم کنید :((((

  10. سلام خسته نباشید.
    من خیلی وقته که این مشکلو دارم به هیچ وجه ویدیو تو استوریم آپلود نمیشه…آپدیت کردم نشد…پاک کردم باز نصب کردم نشد…با فیلترشکنم جواب نمیده…????
    خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنین!!!!????

  11. سلام چرا فیلم تو اینستا رو نمیتونم ببینم فقط صداش میاد و اصلا تصویر رو نشون نمیده یجا ثابت میمونه و وقتی اهنگ میزارم استوری یا فیلم میزارم تو پیج صداش تغییر میکنه و خراب نشون میده اصلا تصویرو نشون نمیده چیکار کنم لطفا بگید دیگ روانیم کرده

  12. سلام من چرا نمیتونم اهنگ بزارم رو استوری میرم قسمت هنذفری میخام اهنگو پلی کنم خود بخود قطع میشه

  13. من کلیپ میخام استوری بزارم فقط دوثانیه اولش بعد هی تکرار میشه و دست اخرم اپ نمیشه‌…لایوم نمیتونم بزارم….توروخدا یکی کمک کنه….

  14. سلام من گوشیمو عوض کدرم و هوواوی میت وان گرفتم از اون موقع اینستام وقتی می خوام پست یا استوری بذارم هنگ می کنی میاد بیرون,همه کار کردم از فلش کردن گوشی تا برنامه دیگه اصلا نشد

  15. واااااای واسه من نمیشه فیلم بذارم استوری… با چندتا اکانت هم امتحان کردم عکس میشه ولی هیچکدوم فیلم نمیشه.. اعصابم به هم ریخته

    1. منم همین مشکل رو دارم عکس میتونم بزارم اما فیلم هم اگ بزارم فقط صدا دارم خود فیلم حرکت نمیکنه فقط صداشو دارممممم چیکاررر کنم دارم کلافه میشم

  16. خیلی به درد نخور بود مقالتون چون اصلا به این موضوعاتی که گفتین ربط نداشت من هر کاری رو که بگین انجام دادم ولی نشد

    2
    5
  17. سلام
    من با تغییر مسیر دهنده ! فیلمها و مطالبم را بارگزاری می کنم و مشکل خاصی ندارم

    منتهی دو روز هست که اینستاگرام را که باز می کنم خود به خود بعد از چند ثانیه مینی مایز میشه و یا از استوری می پره توی صفحه اصلی و نمی تونم باهاش کار کنم. توقف اجباری کردم و حتی پاک کردم و مجدد نصب کردم ولی همچنان به این صورت است. آیا علت این مشکل را می دانید ؟
    صفحه ام کاری هست و این موضوع نگرانم کرده.

  18. سلام ،من وقتی میخوام فیلم بزارم اینستا بعد از اپلود فیلم حالت خش داره چیکارکنم؟ لطفا راهنماییم کنید?

    1
    1
  19. سلام من یه مدته نمیتونم نه عکس بزارم استوری ن فیلم.همه راهم امتحان کردم.ولی نشد.حتی بایه اکانت دیگ رفتم شدتونستم عکس بزارم ولی بااکانت قبلیم نشد.کمک کنبن توروخدا

  20. مهدی شوندی

    سلام.من فیلم که میخام بزارم آپ میشه حتی زیر ۲۰ثانیه. ولی تصویر به کل سیاه و برفکی میشه هم برا خودم هم برا ببیننده. لطفا بگید چیکار باید کرد. ممنون از شما

  21. اقا من مشکل شماهارو داشتم
    هرکار کردم درست نشد
    گوشیمم ایفونه
    از گذر تحریم استفاده کردم خوب شد
    شما هم امتحان کنید

  22. سلام
    من گوشیم ایفونه و این مشکلو داشتم
    با *** تونستم فیلم بزارم

    امتحان کنید حتما نتیجه میگیرید

      1. دوسه روزه حتی عکس هم نمیتونم استورز کنم.وارد استوری میشم عکس رو باامکانات خوده اینستا درست میکنم تامیام اوکی بزنم میگه ایستاگرام غیرفعال شد.کلا از برنامه میادبیرون.چاره چیع؟؟؟؟؟؟،????????

  23. سلام. من داخل استوری میتونم عکس اپلود کنم ولی فیلم نمیشه. حتی از خود امکانات ویدیویی استوری هم ک استفاده میکنم اپلود نمیشن. چرا؟

  24. چرا جواب نمیدیییین اخه ??
    چجوریه اخه
    طبق مراحلی ک گفتین
    من پیش رفتم
    ولی گزینه اینستاگرام رو در پنل app ندارم لطفا کمک کنیددددد

    2
    1
      1. سلام من اینستا میخام استوری بزارم اگه ی ویدیو باشه صداش دیر تر از خودشه کسی میتونع این مشکل و حل کنه؟!ممنونم

    1. چرا دو روزه نمی تونم پست و استوری بزارم. اینستا رو پاک کردم دوباره نصب کردم. هر کاری گفتید کردم ولی نشد که نشد تو را به خدا راهنماییم کنید

      4
      8
  25. سلام
    من نمیتونم استوری فیلم بزارم
    و طبق مرحله ای ک گذاشتید در گزینه تنظیمات وارد apps شدم اما اینستاگرام رو نداشتم اونجا چکار کنم ؟؟؟؟؟

    2
    4
  26. سلام من یکی دوماهی هست که به این مشکل برخوردم که نمیتونستم تواینستا فیلم بزارم،اما چندروزیه که مشکلمو بافعال کردن حل کردم،امابازم دراین میان مشکلی هست اونم اینه که بعضی ازویدیوهای کوتاه که تو گروههای واتساپی میفرستن وپخش انلاین هم داره رو اصلا نمیشه share کرد.یعنی حتی وارد اینستا نمیشه که بخواد ارور بده،ازهمون جایی که share میکنیم یکسره میچرخه و لود رو نشون میده.بنظرتون مشکل از فرمت ویدئوست؟

  27. من 2تا اکانت اینستاگرام دارم بایکیش میتونم فیلم تو استوری آپلود کنم با یکیش نمیشه.چی کار باید کنم؟

    27
    1. منم مشکل شما رو دارم
      با یکیش میتونم هم فیلم بزارم هم عکس
      با ان یکی نمیشه
      حدود یه ماه که این مشکلو دارم

      1
      8
  28. روش تغییر تلفن واقعن عالی بود.دستتون درد نکنه.میتونید شماره پاک کنید دوباره همون شماره بدین کد جدید میاد.کد جدید بدین مشکل حل میشه

    1
    2
  29. فرمت ویدیویی چیه من فیلم میزارم اینستایاایستوری پخش نمیشه فیلم هم میزارم اینستا صداش بد درمیاد چرا

  30. سلام
    من جدیدا نمیتونم استوری بزارم نه عکس آپلود میشه نه فیلم
    اینستاگرامم رو هم بروز رسانی کردم اما نشد
    ???

    3
    63
    1. سلام یک چند روزی هست اصلا نمی‌دونم چیزی آپلود کنم نمی‌دونم چرا لطفا مشگل من حل کنید ممنون میشم لطفا

      1
      3
  31. گوشی ایفون جایی و نداره که کش اینستارو پاک کنم و اینکه
    عکس میتونم استوری بزارم ولی فیلم نه حتی بومرنگم دیگه نمیشه قبلا میشداااا الان دیگه نه

    1
    9
    1. فیلمم پست نمیشه استوری ام که قبلا با کیفیت خیلییی بد پست میشد ولی الان کلا پست نمیشه لطفا یه راه حلی بدید?

      3
      24
    1. منم این مشکلو داشتم.یه راه حل خیلی ساده پیدا کردم براش!اینترنت اپراتورمو عوض کردم دو سوته آپ کرد!با ایرانسل سریع اپ میکنه!البته گوشیای دو سیمکارته!!!

      7
      8
      1. تمام این روش هارو امتحان کردم دو قطعه اولش که هر کدوم ۱۵ ثانیست استوری میشه از قطعه سوم به بعدش دیگه پست استوری نمیشه

        5
        118

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH