با 5 فرمت ویدیویی و کاربردشان آشنا شوید

امروزه تعداد زیادی از فرمت‌های ویدیویی در دسترس بوده و می‌توانید ویدیو‌های خود را با این فرمت‌ها به ثبت برسانید. معمولا زمانی با این فرمت‌ها بیشتر سروکار خواهید داشت که بخواهید یک فایل ویدیویی را توسط برنامه‌های تبدیل‌کننده به فرمت دیگری تبدیل کنید. در این زمان با تعدادی فرمت مختلف مواجه می‌شوید و نمی‌دانید کدامیک را انتخاب کنید. در این مطلب شما را با 5 فرمت ویدیویی برتر و محبوب که بیشترین کاربرد را دارند، آشنا می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

mkv

حتما تاکنون بسیار فرمت mkv را دیده‌اید. اگر اهل فیلم و سریال باشید متوجه می‌شوید که تقریبا 90 درصدشان با این فرمت در دسترس هستند. این فرمت تصویری به‌دلیل کیفیت بالا و فشرده سازی فایل‌ها، کاربرد زیادی در فیلم و سریال‌ها دارد. علاوه بر این‌ها عوامل دیگری مثل پشتیبانی از چند کانال صوتی برای یک ویدیو و همچنین نمایش زیرنویس همراه با ویدیو در مناسب بودن این فرمت برای فیلم و سریال موثر بوده است. تنها ایرادی که به این فرمت می‌توان گرفت، همگام نبودن با بعضی پلیرها مثل تعدادی از کنسول‌های بازی و تلویزیون‌ها است.

mp4

فرمتی است که به‌راحتی در اکثر پلیر‌های موجود قابل اجرا است و از این نظر هیچ مشکلی ندارد. در مقابل در بخش کیفی محدودیت‌های خاص خودش را دارد که باعث می‌شود در حد فایل‌های mkv مورد استقبال قرار نگیرد.  mp4 فرمت اصلی ضبط فیلم در دستگاه‌های اندرویدی است و معمولا برای اشتراک گذاری در اینترنت با وجود حجم کم‌تر نسبت به mkv بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

mov

فرمت ویدیو کمپانی اپل بوده و ویدیوهایی که توسط دستگاه‌های این کمپانی ضبط می‌شوند، با این فرمت ذخیره خواهند شد. متاسفانه پشتیبانی از این فرمت به جز بر روی محصولات اپلی مناسب نبوده و معمولا باید برای استفاده از آن از برنامه QuickTime استفاده کنید. حجم فایل‌های mov در برابر فرمت mp4 بیشتر بوده و این بدان معناست که دانلود و آپلود این فرمت در اینترنت دشوارتر است.

wmv و AVI

هر دو فرمت ویدیویی توسط مایکروسافت توسعه داده شده‌اند و در گذشته طرفداران زیادی داشتند. امروزه با آمدن فرمت‌های ویدیویی فشرده‌تر و باکیفیت‌تر، کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظر شما در رابطه با این مطلب چیست؟ شما معمولا از کدام فرمت ویدیویی استفاده می‌کنید؟

2 در مورد “با 5 فرمت ویدیویی و کاربردشان آشنا شوید”

    1. سلام توی pc رینیم کن فرمت رو عوض کن اوکی میشه میخای خراب نشه یه کپی توی یه جای دیگه بگیر روی کپی انجام بده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH