سونی اکسپریا XZ1 به‌صورت رسمی معرفی شد؛ پرچمداری شایسته!

همان‌طور که انتظار می‌رفت سونی در کنفرانس خود در حاشیه نمایشگاه IFA از چند مدل اسمارت‌فون جدید رونمایی کرد.

اکسپریا XZ1 از نمایشگری 5.2 اینچی استفاده می‌کند که وضوح آن فول اچ‌دی است. استفاده از فناوری‌هایی هم‌چون TRILUMINOS ،X-Reality، پشتیبانی از HDR و پوشش 138 درصدی از طیف رنگی sRGP این نمایشگر را به یکی از مدعیان امسال مبدل کرده است. اکسپریا XZ1 از پردازنده اسنپدراگون 835 استفاده می‌کند و به سنسور 19 مگاپیکسلی از نوع Exmor RS مجهز شده است.

در بخش طراحی می‌توانیم بهبودهایی را به نسبت نسخه‌های قبلی مشاهده کنیم. سازه سه تیکه موجود در اکسپریا XZ حالا به دو بخش تقلیل یافته است که در اکسپریا XZ1 از نوع فلزی است. این هندست در چهار رنگ سیاه، نقره‌ای، آبی و صورتی عرضه خواهد شد.

دکمه پاور قرار گرفته در لبه کناری هنوز میزبان سنسور اثر انگشت است. اکسپریا XZ1 از نظر ابعادی 147 در 73.4 در 7.4 میلی‌متر است و وزن آن به 155 گرم می‌رسد. این هندست هنوز هم گواهی IP65/68 را با خود به یدک می‌کشد که نشان‌دهنده مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری اکسپریا XZ1 می‌توان به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS اشاره کرد که البته از طریق کارت حافظه قابل ارتقا است.

سونی تمام تلاش خود را به کار بسته تا از نظر صوتی پرچم‌دار جدید خود را ارتقا ببخشد، در این هندست از سیستم صوتی S-Force Front Surround استفاده شده است که صدایی استریو و کاملا شفاف را به ارمغان می‌آورد. از دیگر قابلیت‌های صوتی این دستگاه می‌توان به Clear Audio+ و DSEE HX اشاره داشت.

در بخش ارتباطی اکسپریا XZ1 می‌توانیم پشتیبانی از LTE Cat 16 با قابلیت استفاده هم‌زمان از دو باند، MIMO Wi-Fi a/c، بلوتوث نسخه 5، NFC و پشتیبانی از USB نوع C اشاره کرد. باتری مورد استفاده در این هندست 2700 میلی‌آمپر است که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

در بخش تصویربرداری تنها شاهد بهبودهای نرم‌افزاری هستیم، به عبارت دیگر در اکسپریا XZ1 نیز همان سنسور مورد استفاده در اکسپریا XZ را مشاهده می‌کنیم. در این هندست از یک سنسور 19 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.3 اینچ از نوع Exmor RS استفاده شده است که با یک رم مجزا همراهی می شود.

این رم در استفاده از قابلیت‌هایی هم چون ثبت تصاویر به صورت صحنه آهسته با نرخ 960 فریم در ثانیه به کمک بخش پردازشی می‌آید. در بخش سلفی نیز از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.06 اینچ و از نوع Exmor RS استفاده شده و میزان گشودگی دیافراگم سنسور سلفی f/2.2 عنوان شده است.
در ادامه می‌توانید ویدیو معرفی این گوشی هوشمند را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH