5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!

با گسترش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در کشور، این روزها ده‌ها و حتی صدها پایگاه فروش مختلف را می‌بینیم که هر کدام مشغول به فروش اجناس گوناگونی بسته به تخصص و علاقه خود هستند. در این بین، تعداد فروشگاه‌هایی که محصولات بسیار متنوع را در دل خود داشته باشند، به نسبت سایرین کم‌تر بوده و از سمتی کار اداره چنین فروشگاه‌هایی نیز بسیار سخت‌تر است.

دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور در بخش خرده فروشی، تبدیل به یک برند معتبر و قابل اعتماد توسط مشتریان خودش گردیده و از سال ۱۳۸۵ تا به امروز، رشد قابل توجهی را به‌دست آورده است، به نحوی که در حال حاضر پس از وب‌سایت اشتراک ویدئوی آپارات، پربازدیدترین سایت کشور است و روزانه میزبانی صدها هزار بازدید کننده را بر عهده دارد.

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که خرید اینترنتی انجام داده اما اسم این فروشگاه را نشنیده باشد. دیجی کالا به عنوان یک برند تراز اول فروشگاهی، به طور قطع جایگاهی دارد که به این راحتی‌ها هیچ مارکت آنلاین دیگری نمی‌تواند آن را تهدید کند.

پیش از آنکه ادامه مقاله را بخوانید پیشنهاد می‌کنم مقاله مربوط به آمارهای قابل تامل و منفی در گزارش سالانه دیجی کالا را مطالعه کنید.

اما از آنجایی که پربازدید و پرفروش بودن، همیشه نشان از بهترین و کامل‌ترین بودن ندارد، در اینجا می‌خواهیم به شما ۵ دلیل بگوییم تا بدانید دیجی کالا اگر خوب است اما ضعف‌هایی نیز دارد که سبب می‌شود تا سایر فروشگاه‌ها در رقابت با آن همچنان شانس خوبی برای فروش و کسب مشتری داشته باشند.

۱- قیمت‌ها همیشه رقابتی نیست

بارها برایم پیش آمده که قصد خرید محصولی از دیجی کالا را داشتم اما با یک سرچ ساده، به بهای پایین‌تر آن محصول در فروشگاه اینترنتی دیگری برخورد کرده‌ام. محصولی با همان مشخصات و حتی ضمانت نامه که به من ثابت می‌کرد دیجی کالا اگر بیشترین موجودی را هم داشته باشد، اما لزوما بهترین قیمت را به شما نمی‌دهد.

این اختلاف قیمت شاید در خرید محصولات کم‌تر از ۱۰۰ هزار تومان برای بسیاری قابل اغماض بوده و راحتی خرید و اطمینان بالا را فدای چند هزار تومان تفاوت بکنند اما اگر مبالغ خرید میلیونی شود و اختلاف قیمت چند ده و حتی چند صد هزار تومانی، آن‌گاه کاربر به فکر فرو رفته و درمی‌یابد که خرید از دیجی کالا در شرایطی که بایستی برای یک محصول مشابه قیمت بیشتری بپردازد، اصلا منطقی نیست!

حتی در این بین شنیده شده که دیجی کالا خودش به برخی صاحبان محصول پیشنهاد می‌دهد که قیمت آن جنس را بالاتر ببرند! آیا این پیشنهاد واقعا به نفع مشتری و در راستای عرضه کالا با بهای رقابتی است یا سو استفاده از اعتماد وی به فروشگاه و اعتبار برند؟

۲- ارسال طولانی و زمان بندی نامناسب

شاید بتوان این گزینه را بزرگ‌ترین ضعف فروشگاه‌های آنلاین (به‌خصوص بزرگ‌ترها) در برابر بازار سنتی دانست؛ چرا که در خرید از یک مغازه در سطح شهر، شما به محض پرداخت پول، کالای خودتان را تحویل می‌گیرید اما در خرید اینترنتی بدین صورت نیست. البته بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌خصوص کوچک‌ترها که بسیاری تنها نقش یک بازاریاب برای مغازه‌ای را بازی می‌کنند، در عرض چند ساعت کالا را برای شما می‌فرستند اما در دیجی کالا شرایط فرق می‌کند.

اگر شما برای گرفتن کالای خودتان عجله داشته باشید، هیچ راهکاری برای دریافت سریع‌تر آن حتی با پرداخت هزینه بیشتر وجود ندارد. این دیجی‌کالا است که به شما زمان بندی را اعلام می‌کند و به طور معمول این تایم، ۴۸ ساعت بعد از خریدتان است که اگر خوش شانس بوده و در تهران باشید، توسط پیک‌های این شرکت به‌دست‌تان خواهد رسید.

از آنجایی که برخی از محصولات دیجی کالا در انبار این شرکت موجود نبوده و در واقع دیجی کالا نقش واسطه فروش را بازی می‌کند، این زمان تا ۴ و حتی ۵ روز هم می‌تواند افزایش یابد که قاعدتا برای یک خرید فوری و مورد نیاز، یک ضعف بزرگ محسوب خواهد شد.

همچنین در هنگام خرید از دیجی کالا، تنها دو زمان در روز با بازه گسترده در جلوی دیدگان شما قرار می‌گیرد. یکی از ۹ تا ۱۵ بعد از ظهر و دیگری از ۱۵ تا ۲۲ شب که قاعدتا با توجه به فاصله ۶ و ۷ ساعتی، به هیچ عنوان یک زمان بندی مطلوب تلقی نشده و ممکن است مجبور شوید تا ساعات زیادی را برای آمدن محصول و بدون آنکه دقیقا بدانید چه هنگامی می‌رسد، در انتظار به سر ببرید.

جالب اینجاست که حتی همین ساعات طولانی هم تضمینی برای رسیدن کالای‌تان نیست! چه بسا که برای خود من پیش آمده که پیک این شرکت قبل از ساعت ۹ صبح برای تحویل آمده بود و یا با بیش از یک ساعت تاخیر و بعد از ساعت ۱۵! پس در این بخش نه تنها نمی‌توان امیدی به بهبود داشت، بلکه بایستی فقط امیدوار بود همین ساعات را خودشان هم رعایت کنند!

۳- پیشنهادهای ویژه‌ای که گاهی ویژه نیستند!

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های دیجی کالا، قسمت پیشنهادات ویژه است که این شرکت با قرار دادن تخفیف‌های خاص بر روی کالاهای متنوع، تلاش می‌کند تا کاربر را به خاطر قیمت پایین‌تر، به خرید آن‌ها ترغیب کند. اما اگر یک نگاه دقیق به این محصولات بیندازیم، متوجه می‌شویم کالاهایی مثل موبایل و لپ‌تاپ که قیمت مشخص با حاشیه سود پایینی دارند، همیشه کم‌ترین مقدار تخفیف شامل‌شان شده و اجناسی چون عطر، کفش، ابزار ساختمانی و… تخفیف‌های بیشتری دارند. محصولاتی که با یک سرچ ساده در قیمت اولیه آن‌ها (پیش از تخفیف) متوجه می‌شویم بهایی بعضا بالاتر از عرف داشته و به نوعی بخش زیادی از تخفیف، رسیدن مبلغ کالا به همان بهای واقعی‌اش بوده است!

به خاطر دارم یک بار کالایی در بخش شگفت انگیر در حدود ۱ میلیون تومان تخفیف خورده بود، با مدیر مارکتینگ آن شرکت (صاحب کالا) صحبت کردم که چرا چنین تخفیف عجیبی بر روی محصول شما درج شده و آیا واقعا شما تا این حد بر روی کالای خودتان سود می‌کنید؟ وی جواب داد که دیجی کالا خودش قیمت این محصول را افزایش می‌دهد و سپس با درج چنین تخفیفی، این شکلی جلوه می‌دهد که بهای آن را نصف کرده در صورتی‌که قیمت اصلی کالا، نزدیک به همین قیمت تخفیف خورده و به اصطلاح شگفت انگیز است!

۴- محتواهای غیر قابل اعتماد

اگر شما بر فرض بخواهید محصولی مانند گوشی آی‌فون بخرید، در فضای مجازی با ده‌ها مدل مختلف از بررسی‌ها روبه‌رو می‌شوید که شما را قادر می‌سازد تا قبل از انتخاب این کالا، با مزایا و معایبش آشنا باشید.

اما اگر قصد خرید محصولی چون بالش طبی یا کود گیاهی را بگیرید، دیگر بدین راحتی نمی‌توان نقدی بر این محصول در بازار یافت و چاره‌ای جز اعتماد به نوشته‌های درج شده در زیر محصول نیست. از آنجایی که دیجی کالا تلاش کرده تا با کمک تیم تهیه محتوای خود، برای محصولات گوناگون تا حد امکان بررسی و تصویر اختصاصی درج کند، پس شما بایستی به این سخنان اعتماد کرده و محصول‌تان را بگیرید اما غافل از آنکه در بسیاری از موارد، این توضیحات و بررسی‌ها با واقعیت موجود فاصله زیادی دارد.

در واقع دیجی کالا در بخش نقد و بررسی، بیشترین تمرکز را بر روی تعریف و تمجید از کالای مربوطه جهت فروش آن به مشتری دارد و تنها گاهی اوقات به بیان برخی از معایب کم اهمیت پرداخته می‌شود. نگاهی به بخش نظرات درباره بعضی از کالاها به‌خوبی نشان می‌دهد که خریدار تا چه اندازه از تهیه این محصول پشیمان بوده و آن چیزی که درباره‌اش خوانده با چیزی که دریافت کرده، از زمین تا آسمان متفاوت است! پس ای‌کاش دیجی کالا به عنوان فروشگاهی که اولین کلمه در شعار آن «بررسی» است، حداقل نقد منصفانه را درباره کالاهای موجود خود همیشه رعایت می‌کرد!

۵- دسته‌بندی‌های زیاد و عجیب!

دیجی کالا در ابتدای فعالیت خودش، تمرکز اصلی را بر روی کالاهای الکترونیک چون موبایل، لپ تاپ، دوربین و… گذاشته بود و بدین سبب به‌راحتی کاربر می‌توانست با ورود به دسته مدنظر خودش، محصولات مرتبط را پیدا کرده و انتخاب نماید.

با گسترش این فروشگاه، محصولات به‌قدری متنوع شدند که شما از یک سه‌راهی برق ساده تا پودر لباس‌شویی و پوشک بچه را هم می‌توانستید سفارش دهید و بنابراین دسته‌بندی کالاها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

پیدا کردن محصولات مشخصی چون گوشی موبایل یا تلویزیون و یخچال، کار دشواری نیست اما بعضی از کالاها بدین راحتی یافت نمی‌شوند و شاید تنها از روی سرچ کردن آن‌ها را بیابید. به‌طور مثال اگر شما کالایی چون یک ساعت هوشمند را برای خرید مدنظر داشته باشید، قاعدتا در زیر مجموعه کالای دیجیتال به دنبال آن می‌گردید اما زهی خیال باطل چرا که چنین وسایل کاملا دیجیتالی، در زیر مجموعه زیبایی و سلامت قرار گرفته‌اند!

از طرفی با راه اندازی بخش خودرو در دیجی کالا، شاهد حضور زیرمجموعه‌هایی هستیم که شاید ۹۰درصد مردم کشورمان حتی در طول عمر خودشان یکی از آن‌ها را ندیده و نخواهند دید! مثلا با وجود بخشی چون خودروهای لامبورگینی و فراری آیا می‌توان امید داشت که به‌زودی این محصولات در سبد فروش دیجی کالا موجود شده و مردم با پرداخت‌های ناچیز میلیارد تومانی، لامبورگینی آوانتادور و فراری اسپایدر را درب منزل تحویل بگیرند؟

در واقع وجود چنین بخش‌هایی که خود فروشگاه نیز به خوبی مطلع است گزینه ناموجود در جلوی‌شان به‌صورت دایمی درج خواهد شد، صرفا برای مسایلی چون سئوی بهتر و جذب بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو است و برای یک فروشگاه اینترنتی چنین مواردی زیبنده نیست.

709 در مورد “5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!”

  1. شهر ما تو محدوده اکسپرس دیجیکالا نیست و سفارش با پست میاد ! جالبه سفارش دادیم گفتن حداکثر 3 مهر میرسه و کد پیگیری پست هم پیامک شده امروز زنگ زدم پشتیبان میگه اصلا با پست نمیاد با اکسپرس میاد اونم پنج مهر! معلوم نیست چیکار دارن میکنن یه مشت کلاهبردار ! اگه مجبور نبودم هیچ وقت ازشون خرید نمیکردم در نبود شیر ، روباه پادشاه میشه حکایت دیجیه

    8
    55
  2. بنده از همان اوایل مشتری دیجی کالا هستم تا چند سال دیجی کالا خیلی خوب بود ارسال سریع .پاسخ دهی عالی.قیمت های مناسب.ولی این اواخر یعنی از دوسال پیش دیجی کالا خیلی خراب شده ارسال طولانی مدت عدم تعهد به فروش برخورد بسیار بد و از سر واکردن مشتریان معترض.الان من 21 شهریور یه تعداد جنس از دیجی کالا خرید داشتم که بیشترش وسایل مدرسه بوده برای یکم مهر لازم داشتم چون موقع خرید نوشت بازه تحویل28 تا31 شهریور هست منم خرید رو اوکی کردم امروز29 شهریور که از طریق سایت دیجی کالا خریدم را پیگیری کردم در کمال تعجب مشاهده میشود که بازه تحویل به 3 تا 7 مهر تغییر یافته است.یکی از خریدهایم را دیجی کالا کنسل کرده است با دیجی کلا تماس گرفتم و اعتراض کردم یارو میگه چون یکی از اجناس تامین نشده برای همین بازه عوض شده!!!! یعنی چی؟؟؟عدم تامین یکی از اجناس چه ربطی به افزایش بازه تحویل داره؟!!!! و یک مورد عجیبتر یک شال و کلاه خرید کردم به قیمت55000 تومن که در کمال حیرت مشاهد کردم در سبدب که خریدم ومبلغش رو هم ژرداخت کردم هموم جنش قیمتش شده139000 تومن دوباره تماس گرفتم گفتم چرا اینجوری شده یارو میگه حتمن فروشنده ایی انتخاب کردی که اون قیمت فروش داره در حالی که فقط یک فروشنده داره و همین الانش هم فروش در سایت به قیمت55000 هست از عرایضم اسکرین شات برای اثبات هم دارم….این دیجی کالا انقدر قلدر تشریف داره که شکایت هم کار بجایی نمیبره.فقط باید متحد شد و دیجی کالا را تحریم کنیم تا حساب دستش بیاد.به امید ورشکستگی دیجی کالا بزودی

    9
    105
  3. در مورد سیستم نظرات هم بگیم:
    چندروز پیش چند تا کتاب خریدم و جلد یکی از کتاب ها پاره بود و وقتی درموردش نظر دادم نظر منفی و منتشر نکرد ولی در مورد کالای دیگه نظر مثبت دادم اونو منتشر کرد.

    12
    110
    1. من خرید کردم با کد تخفیف بعد سه ساعت کنسل کردن میگن هر نفر فقط می‌تونه یه کد تخفیف استفاده کنه در حالی که من با شماره دیگه خرید مردم اکه نمیشه بس چرا کد رو قبول می‌کنه اگه خلاقه چرا کد رو میزاریم دیحی کالا کلا شیاد شده مخصوصا اپراتورهای بی ادبش که من چند وقت پیش خودم یه اپراتور در رو رو بطوری ادب کردم آخرش گفت غلط کردم حق باشماست ولی بنا هم گفتن اینطور بگین

      10
      31
  4. با سلام متاسفانه دیجیکالا راه بدی رو در پیش گرفت و با گرفتن رانت در حال ضایع کردن حقوق دیگرانه به شخصه محصولی رو خریدم اما جنسی مشابه با نام جعلی ارسال شد و هیچگونه اقدامی از طرفشون صورت نگرفت که هیچ متاسفانه به جمله برو هرکار که میتونی بکن جواب بنده رو دادن از طریق اینماد هم اقدام کردم که در آخر گفتن شرکت دولتی است و شما راه بجایی نمیبرید . واضح ترین کلاهبرداری ها در دیجیکالا اتفاق میوفته ، تحریم کنید تا اشخاص دیگه ای ضرر نکنن . و من الله توفیق

    17
    108
  5. به دلایل متعددی که دوستان در نظراتشون مطرح کردن و کاملا درست است بنده نیز به عنوان یک فروشنده در دیجی کالا و یک خریدار از این سایت دیگه علاقه ای به همکاری باهاشون ندارم و امیدوارم هرچه سریعتر این رویه تغییر بدن

    21
    78
    1. اگه به وقت و پول خودت ارزش قایل هستی نخر از دیجی کالا.اطمینان داشته باش همون جنس از فروشگاه دیگه اگه بگردی هم ارزانتر و هم به موقع دریافت میکنی

      35
      92
      1. من از دیجی کالا خرید زیاد کردم البته هر بار خریدم زیر ۲۰۰ تومن بوده منتهی ۲الی ۳روز ب دستم میرسید و اگه هم خوشم نمیومد یا راضی نبودم برگشت میزدم و طی ۱الی ۲روز مبلغ ب حسابم برمیگشت .البته من همیشه گزینه پرداخت درب منزل انتخاب میکردم .البته فکر کنم الان این گزینه برداشته شده .درواقع من خطا و یا اشتباهی از این سایت ندیدم البته یسری لوازماتش گرونه ولی گاهی تخفیفاش عالیه.

        21
        37
  6. دیجی کالا کالای فیک رو بجای اصل برای من ارسال کرد ولی پول اصل رو گرفت برای مرجوع کردنش هم کلی بهانه میارن که کالای فیک رو تحویل نگیرن.خیلی راحت سر من رو کلاه گذاشتن کالای فیک رو هم پس نگرفتن گفتن استفاده کن.دیگه از دیجی کالا خرید نخواهم کرد.

    36
    175
    1. ولی بزرگوار من بارها جنس رو فقط با این دلیل ک از خرید منصرف شدم برگشت دادم و فرداش وجهش به حسابم بوده.به نظر من هنوز هم دیجی کالا با تمام اوصافی ک دوستان گفتن به خیلی از مغازه هاوو فروشگاهاوو … می ارزه.یکی از دلایلش اینه ک پارسال یخچال 20 میلیونی خرید کردیم از نمایندگی کشوش شکسته بود همون موقع به نصابش گفتیم گفت باشه رفت تا دوماه دیگه ک فقط بی ادبی شنیدیم بعدها دیدیم پایه هاشم باهم فرق دارن اما دیجی کالا با کوچکترین مشکل جنس رو شما برگشت میدی پولتم به حسابته رایگان میاد رایگان برمیگرده البته ک کیفیتها به دلیل تنوع بیش از اندازه پایین اومده و میزان برگشتی ها هم افزایش پیدا کرده

      33
      68
  7. لوگوی های ای نماد (نماد اعتماد الکترونیک) و ساماندهی از مرداد 98 از سایت دیجی کالا برداشته شد.
    این به این معنی است که دیجی کالا از این تاریخ به بعد هیچگونه تعهداتی نسبت به مشتریان خود ندارد.
    متاسفانه شرکتی که مبنای شروع کار خود را بر اساس اعتماد شروع کرده بود و به حق تضمین ارزان ترین را داشت حالا علاوه به گران فروشی تهدات خود را نسبت به مشتریان برداشته است.

    55
    150
    1. البته دیجی کالا همچنان نماد اعتماد رو داره و فقط به خاطر اعتباری که به دست آورده از صفحه اش حذف کرده!!میتونید از سایت enamad.ir دامنه اش رو بررسی کنید

      36
      67
      1. اگر هم حذف نشده چون فقط یک چراغ روشن داره در حالی که فروشگاههای به مراتب کوچکتر و غیر معروف دو سه چراغ روشن دارند دیجی بخاطر آبروی خودش توی سایت درج نکرده درحالی که فروشگاه های اینترنتی موظف به درج این نماد در سایت هستند

        20
        70
        1. عزیزم اینماد بالاتر از دو ستاره اصلا به کل نداریم. شما سه ستاره رو از کجات درآوردی؟
          ستاره دوم اینماد تنها به خاطر گواهی ssl هست و نه هیچ چیز بیشتری. ستاره سوم هم که گفتم نداریم.
          دیجی‌کالا هم مطمئنا دو ستاره است. موفق باشید.

          47
          41
    2. از دیجیکالا پوشک بچه میگرفتم، بعد متوجه شدم که جنسی که میفرستن تولید سه سال پیشه و تا تاریخ انقضاش یک ماه بیشتر نمونده. باعث حساسیت و فرمزی پوست بچه میشه. وقتی تو بخش نظرات ثبت کردم منتشر نکردن. از اون روز به بعد دیگه ازشون خرید نکردم

      14
      101
      1. حسن بسطامی

        بله. متاسفانه دیجی کالا پیام هایی که انتقادی باشه زیاد منتشر نمیکنه. تا حالا چند بار در بخش نظرات سفارشات دیجی کالا پیام دادم، اونهایی که حاوی تمجید و تشکر بوده منتشر کردن اما اون هایی که حاوی نقد بوده منتشر نشده. نقد خاصی هم نبوده به خاطر ارسال طولانی مدت و خارج از بازه زمانی که خودشون اعلان کردن نظر دادم اما منتشر نشده. متاسفانه ارسالهاشون بسیار با تاخیر انجام میشه و قیمتهاشون هم رقابتی نیست!

        6
        36
  8. ساعت های پایانی روز جمعه با توجه به سابقه چند ساله در خرید از دیجی کالا یه سینک ظرفشویی سفارش دادم به امید اینکه حداکثر سه شنبه به دستم برسه(بازه تعیین شده توسط شرکت سه شنبه تا پنجشنبه است).وقتی دیدم خبری از پیامک پست و کد رهگیری نیست به پروفایل مراجعه کردم و در نهایت تعجب دیدم هنوز تحویل پست هم نشده بعد از چهار روز؛ بعد از چند مرتبه تماس با پخش پیگیری کد رهگیری رو به صورت تلفنی بهم اعلام کردن که یعنی تحویل دادیم ولی طبق گفته پست فقط کد صادر شده و کالایی تحویل نشده.از اونروز کار من شده تماس با بخش پشتیبانی(عجله ام بخاطر معطلی کابینت سازه هر چند که باید به تعهدشون عمل کنند)؛نتیجه ۶ بار تماس این بوده که پیگیری میکنیم دریغ از نتیجه و یه دلیل منطقی.بخش مدیریت هم که به هیچ عنوان وصل نمیکنن.در حالی که توی سایت هنوز هم آماده ارسال قید شده.متاسفانه بعد از اینکه دیجی کالا بازرگانی شده و کالاهای فروشگاه های دیگه رو به عنوان واسطه میفروشه تبدیل به یه کلاهبردار بزرگ هم شده بدون کمترین نظارتی.

    https://www.digikala.com/product/dkp-914273/%D8%B3%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%AF-318-%D8%AA%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1

    20
    122
  9. من تجربه خرید از دیجی کالا رو سالها قبل وقتی تازه یک استارت آپ ابتدایی بود داشتم در واقع در اوایل دیجی کالا بهترین و منطقی ترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌داد خیلی به این سایت اطمینان داشتم متاسفانه در سالهای اخیر با بازشدن دست شرکت‌های واسطه دیجی‌کالا به یک مکان مناسب برای عرضه اجناس کم کیفیت تبدیل شده بنده از تمام خریدهایی که انجام دادم کاملا راضی بودم اجناسی که من خریدم لپتاپ، گوشی، فلش، رم، ماشین اصلاح، لوازم تحریر و … از تمام وسایلی که خریدم راضی هستم خوشبختانه برای من مشکل خاصی که بخواهم کالا را مرجوع کنم پیش نیامد ولی در میان دوستانم پیش آمد که لپ تاپ خریده بود و با کلی دنگ و فنگ باید روشنش می‌کرد تازه گاهی اوقات اصلا روشن نمی‌شد وقتی آنرا مرجوع کرد بعد از چند هفته همان لپ تاپ را با همان مشکلات دوباره فرستاده بودند و گفته بودند که تست کردیم مشکلی نداشته البته این ماجرا سال ۹۱ اتفاق افتاده بود.

    به نظرم اگر دیجی کالا نبود شاید خیلی اتفاقات عجیب تری در عرضه کالاها رخ می‌داد و این استارت آپ موفق بیشتر از این که برای تهران خوب باشه برای اقشار کم درآمدی که در شهرستان‌ها و روستاهای دور افتاده زندگی می‌کنند خوب بود زیرا در این بخش‌ها بازاری‌ها هر جوری که دوست داشتند روی کالاها قیمت می‌گذاشتند و یک مرجع مشخص برای تعیین قیمت نبود اما در سالهای اخیر می‌بینیم که اجناس دیجی‌کالا از مغازه‌ها خیلی گرانتر است و این میتونه به محبوبیت دیجی‌کالا لطمه می‌زند.

    40
    240
    1. من هروقت از دیجی خرید می کنم ،نظرات مردمو راجع ب کالا می خونم و همیشه هم درست دراومده.از ارسالشم راضیم.چون ما شهرستانیم و تنوع دیجی رو اینجا نداریم.بارها خرید کردم و حتی وقتی که جنس یه کالایی خوب نبود از قبل میدونستم چون از نظر مردم استفاده کرده بودم وبا توجه به قیمت پایین خرید کردم.شما وقتی میخواین از بیرون خرید کنید قبلش از چندنفر می پرسید اما تو دیجی کالا زیر هر کالایی نظرات زیادی هست ک میشه تصمیم گرفت.یه بارم مخلوط کن خریدم که مشکل داشت مرجوع کردم.دم در تحویل مامور دادم و پولش ب کارتم برگشت.من که در کل راضی بودم همیشه.قیمتاشم مقایسه کردم خوب بوده.اون چیزایی ک من خواستم همون قیمت بیرون بوده. درضمن دیجی کالا آن کالا فیک باشه کنارش می نویسه غیراصل.درسته ایراداتی داره اما نسبت به بازار و دردسر خرید حضوری خیلی بهتره.

      31
      76
      1. مشکل اینه بیشتر نظرات منفی رو پاک میکنن.من بارها راجع به محصول راهنمایی کردم خریدارهارو و آگاهشون کردم که جنس فیکه(چون خریده بودم خودم)هیچکدوم از نظراتم درج نشد

        15
        59
  10. لطفا انتشار دهید:
    دیجیکالا جهت توسعه کسب و کارش محصولات و اجناس شرکت های دیگر را بدون نظارت و کنترل پخش میکند و در مقابل اعتراض مشتری برای دریافت کالای تقلبی نیز پاسخگو نیست, این نمونه پودر پرسیل خریداری شده از دیجیکالا است که سه چهارم بسته از نمک معمولی پر شده و شرکت از بررسی و پاسخگویی به مشتری خودداری نموده است, در هنگام خرید از دیجیکالا مراقب پول و سرمایه خود باشید ???

  11. حدوداً ۱۰ باری میشه که از دیجیکالا خرید داشتم، و همه خریدهام موبایل یا لپ تاپ و تبلت برندهای روز دنیا که قیمتشون مشخصه و خب مشکل خاصی هم پیش نیومد و همه چی خوب و اکی بود، آخرین خریدی که داشتم با توجه به کالایی که خریدم اونجا بود که دیجیکالا چهره واقعی خودشو نشون داد. یه عطر به قیمت حدوداً ۷۰۰ هزار تومانی خریدم و چیزی که برام فرستاد آب و الکل بود بدون اینکه اصلا بویی داشته باشههر چقدر هم پیگیر شدم برای مرجوع کردنش به نتیجه نرسیدم و ۷۰۰ تومان پول بی زبون رو ریختیم تو جوب و رفت….

    1
    2
  12. سلام دوستان من چند روز پیش از فروشگاه میلینو خواستم خرید کنم ، پول رو ریختم ولی قبل از ارسال پشیمون شدم وقتی خواستم پولم رو پس بگیرم ازم 3 درصد کارمزد کم کرد گفت ضرر می کنیم . خیلی داغونن

  13. من به عنوان فروشنده داخل این سایت ثبت نام کردم نزدیک دو هفته وقت گذاشتم وبینار مسخره ای که دو ساعت بود زمانش و همش قطع و وصلی داشت و نزدیک به سه چهار ساعت وقتمون رو گرفت گذشته ازین ها(دردسرهای ثبت نام و آموزش مجازی و سه نسخه قرار دادی که تماما به نفع دیجی کالاست)بعد از گذشتن از هفت خوان ثبت نام میرسید به درج محصول که ناظرای سایتشون ایرادات بنی اسرائیلی میگیرن مثلا میگن عکس لکه داره درحالی که نداره!یا سایه داره وقتی میرید تو سایت دیجی کالا به وفور محصولاتی برای فروش هست که اشکالات اینچنینی دارند ولی چون فروشنده خود دیجی کالا هست اون عکسا مشکلی ندارن!
    در نهایت میرسن به اینکه تیم خودشون باید از محصولاتتون عکس برداری کنه که بابت اینکار تا سقف یک میلیون و هفتصد هزار تومن از فروشنده هزینه میگیرن فقط برای یک محصول!!حق کمیسیون پونزده درصدی که حساب کنید روی کالاهای مثل مبل و فرش و… به چند میلیون میرسه
    دستگاه لیبل زن هم باید توسط فروشنده تهیه بشه که قیمتش دو تا چهار میلیونه!رسما اگه برید مغازه اجاره کنید خیلیییی زود بازده تره
    کلا که فکر همکاری با دیجی کالارو اگه دارید بیخیال شید جز دردسر و صرف وقت و‌هزبنه چیزی عایدتون نمیشه

    1. من فروشنده هستم یکروزه هم ثبت نام و محصول ثبت کردم … خرید هم خیلی میکنم و این دوستانی که میان نظرات منفی میذارن البته بعضیاشون قصد تخریب دارن
      مرکز چاپ پرمانه (سرچ کنید )
      صادقانه نظر بذاریم و الکی جبهه گیری نکنیم به قول یکی از دوستان گردنتو واسه یکی دیگه کلفت نکن

  14. من از دیجی کالا خرید زیاد داشته ام وراضی بوده ام فقط وقتی خرید می کنی وبه مشگل می خوری می خوای محصول را عودت دهی برای پس گرفتن پولت پوست آدم رو میکنندزنگ میزنی یکی گوشی رو بر می داره میگه۴۸ ساعت دیگه بعداز ۴۸ ساعت زنگ میزنی یکی دیگه میگه ۷۲ ساعت دیگه بعداز ۷۲ ساعت زنگ می زنی یکی گوشی رو برمیداره به مدت۵تا۷ روز کاری به حسابتان واریز میشه که من حتا ۲۵ روز کشیده والسلام

  15. رامین حصولی

    دیجی کالا شاید اولش خوب بود اما الان تبدیل شده به یکی مثل بقیه. برای تحویل کالا در شهرستان می گه از 9 صبح تا 10 شب (دقیقا 13 ساعت) ممکنه سفارش رو تحویل بدیم. انگار ملت بیکارند که بیش از نصف روز بشینند خونه تا جنس این تحفه رو تحویل بگیرن! (دقت کنید نه می تونید محل کار رو برای آدرس بدهید که حداکثر تا چهار بعدازظهر اونجا هستید و نه خونه رو که از چهار به بعد حضور دارید!!!! این یعنی یک روز مرخصی برای رسیدن دیجی کالا به فروشش). تازه اونم جنسی که ارزونترش در بازار و سایتهای اینترنتی هست. پیام هم می دید با بی ادبی می گن همینی که هست!!! من که الان فقط از سایتشون برای فهمیدن حدود قیمت و یکسری مشخصات وسیله ای که می خوام بخرم استفاده می کنم و بعد می رم خرید رو از جای ارزونتر انجام می دم. از قدیم هم گفته اند “”فواره چون بلند شد سرنگون شود””.

  16. دی جی کالا یه سایت شیاد و دروغ گو است که جهت فروش کاراش کلی دروغ می مینویسه و وقتی شما فهمیدید کلاه سرتان رفته تلفن چی های دی جی کالا شما را مقصر جلوه میدن….اگه پول اضافی دارید از دی جی کالا خرید کنید

  17. سلام ایرانیان عزیز
    من سه بار از سایت دیجی کالا خرید کردم سه تا کرم متفاوت
    یکیش در بازار ۱۵۰ هزار بود اینجا زده بود ۵۰ هزار تا فکری کردم و گفتم هالیه حتما ۱۰۰ تومن سود میکنم

    اقا رسید دستمون
    ۳ ماه به تاریخ انقضاش مونده بود منم براشون کامنت گذاشتم که بگو علت ارزون فروشیتون چی بوده

    جالبه برام پیام اومد که نظر شما رو نمیتونیم ثبت کنیم چون خلاف مقررات سایت ما حرف زدید

    مسلمون ما اومدیم گفتیم چرا نمیگی سه ماه دیگه انتقضاشه من کرم پودرو چطوری دو ماه تموم کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    یکبار دمنوش سحر خیز خریریم تو شگفت انگیر ۴۵ تومن در اصل ۶۵ تومن بود

    اقا اومدیم یر کوچمون دیدیم ۴۳ تومنه

    یعنی قیمتا رو میبرن بالا بعد تو شگفت انگیز میکننش مثل تو بازار چه کاریه؟؟؟؟؟

    من که ناراضیم ازشون یه ساعت مچی ۸۰۰ تومنی با ۵۰ ٪ off ازشون خریردیم دیدیم تو بازار تازه ارزونتره

    کلا شرکت دزدیه ازش خرید نکنید

  18. سلام ما ازشون وسیله ای رو شش میلیون و پانصد خریدیم روز بعدش تخفیف زدن شش میلیون و ۵ روز بعدترش هم شد پنج میلیون و پانصد تعجب کردم و از بازار قیمت گرفتم حتی سوال هم کردم که نوسان داشته قیمتش یا نه گفتند خیر و متوجه شدم که دیجی کالا یک میلیون اضافی ازم گرفته وسیله ای هم که تحویل دادن کارتنش از یه جا پاره بود که همون اول حالم گرفته شد من شهرستان زندگی میکنم و مدت زمان تحویل شون هم که ماشا الله از همه جا دیر تره خلاصه نخرید یه سایت گرون فروش کلاه برداره

  19. به نظرم دیجی کالا یه سایت بسیارایران مزخرف هستش، چون کالاهاش کیفیت نداره ضمنا با نوسان قیمت مواجه هستیم، چی در موردهمه مردم فکر میکنن که اینجور قیمت هارو تغییر میدن، متاسفم برای خودمون که به همچین سایت هایی اعتبار میدیم

    1
    5
  20. من که از دیجی کالا خیلی راضیم خیلی خوبه اجناسشم از بازار خیلی ارزونتره سفارشم هم خیلی زود میاد در کل عالیه حرفای مردم 50 درصدش دروغه

  21. دیجی کالا تا زمانی خوب بود که دنبال معروف شدن و اسم در کردن بود
    الان خیلی تخیلی شده
    یه دوربین نقشه برداری رو داخلش دیدم قیتش ۵ میلیون بالا تر از بازار بود.

    1
    5
  22. از دیجی کالا خرید نکنید چون من یک رم کینگ مکس خریدم و انها برای من یک رم دیگر با برچسب کینگ مکس فرستادن با تفاوت قیمت 200 هزار تومانی و در هنگام دریافت محصول جعبه قشنگ باز شده بود و اگر کسی از کامپیوتر چیزی ندونه دیجی کالا قشنگ تو پاچش می کنه

  23. سلام به نظر من با گسترش سایت های فروش هر کسی میتونه قیمت ها رو مقایسه کنه اما چیزی که دیجی کالا داره و اون رو نسبت به بقیه سایت ها متمایز میکنه حس اعتمادیه که میشه بهش داشته … من بارها شده که به راحتی کالاهایی که ازش خریدم و مشکل داشتن رو پس دادم … یا حتی کالایی که ازش خوشم نیومده رو بدون مشکل پس دادم
    اما بقیه سایت ها که خرید ازشون داشتم حتی محصول خرابشون رو هم به بدبختی و با هزینه از سمت خودمون پس نمیگرفتن… در حال حاضر اطمینان من از سایت دیجی کالا از فروشگاه حضوری هم بیشتره

  24. به نظر من هرکی میخواد از دیجی کالا خرید کنه اول باید درباره قیمت کالا توی بازار یکمی تحقیق کنه
    نه به اون بدی ک دوستان میگن هست نه به او خوبی
    بالاخره نمیشه که بی عیب باشه هر چیزی یه عیبی داره

  25. با سلام
    از دیجی کالا پلی استیشن به مبلغ بیش از پنج ملیون تومان خریدم و ابتدا اینترنتی مبلغ را پرداخت کردم البته امکان پرداخت هنگام تحویل وجود نداشت متاسفانه هنگام تحویل کالا متوجه شدم پلمپ دستگاه باز است و پلمپ گارانتی بر روی پلمپ اصلی زده شده داخل کارتن اصلی ۱۱ مورد محتویات کالا قید گردیده بود که متاسفانه سه عدد بازی و کارت اشتراک سه ماهه داخل کارتن موجود نبود پس از پیگیری های بی نتیجه تنها راه ارتباط با صاحبان دیجی کالا ایمیل اعلام شد و شماره تماس از ایشان به من داده نشد در جواب اعتراض بنده تنها عنوان میشود اقلام همراه با کالا فقط مواردی است که در معرفی کالا درج شده سوال بنده این است مگر مشتری میداند که شما از بسته بندی اصلی دزدی میکنید و مشتری تا زمانی که کالا را تحویل نگرفته ازین دزدی در روز روشن بی خبر است ؟!!!
    البته من تصور میکردم دیجی کالا قابل اعتماد است وگرنه هرگز این نوع کالا را از دیجی کالا خرید نمی کردم

  26. یکی دیگه از کلاه برداری های دیجی کالا که به قول ای تی رسان از بردن و اعتماد مردم سو استفاده میکنه اینکه گوشی موبایل رو هی موجود و یا ناموجود میکنه مثلا یه گوشی رو توی سایت به مدت 2 تا 3 یا 4 رو قرار میده و بعد با قیمت گرون تو این مدت کم نگه میداره بعد از مدتی گوشی رو که گرون میده دوباره موجود میکنه که مردم بیشتر برن سمتش خودم گوشی g6 plus ال جی رو از ایمالز تویه سایتی دیدم 4 میلیون و دویست و پنجاه دیجی کالا میگه 4 میلیون 800!

  27. سلام دوستان
    من همین الان یه موس گرفتم از دیجی کلا، موس دقت خیلی افتضاحی داشت و بعد از اینکه بررسی کردم متوجه شدم این موسه قبلا ازش استفاده شده ( لیبل زیر موس کنده شده بود و کاملا مشخص بود که توی درز های زیرش خاک و … که مشخص بود ازش استفاده شده . زنگ زدم که برگردونم گفتن سه چهار روز دیگه میان که بگیرن و بعدش اگه بررسی کردن و مشکلی نداشت پسش میفرستن .
    قبلا هم ازش خرید های زیادی با مبال بالای داشتم ولی اینکارشون اساسی رو اعصابه . فیلم و عکساش موجوده

  28. این که اعتماد صدرصد به هر فروشنده ای بکنید اشتباه محض هست بسیاری از کالا ها رو آمارش رو از دیجی کالا گرفتم ولی چون تو بازار ارزون تر ومناسبتر بوده از بازار تهیه کردم بالعکسش هم کم نبوده بسیاری از کالاها بوده که تو بازار هم اطلاعات غلط می‌دادند و هم بسیار گرونتر بوده رو از دیجی کالا تهیه کردم
    دیجی کالا هم فروشنده ست ولی یه فروشنده بزرگ، قوی و قابل اعتماد ولی اینکه شما صدرصد بهش اعتماد کنید اشتباه محضه
    دیجی کالا اعتبارش نزد من ۷۰ و فروشنده های کف بازار ۴۰ از صد هست

  29. چقدر دوستان از قیمت بالای دیجی کالا نسبت به بازار شکایت دارن ولی دلیلش رو بزارید بهتون بگم

    اول اینکه وقتی میخواین ببینین قیمت بالا هست یا نه ببینید فروشندش دیجی کالاست یا شرکتی دیگه، چون اگر کسی دیگه باشه کلا قیمت دست اونه نه دیجی کالا (من خودم هم خریدارم هم فروشنده)

    اما اینکه فروشنده ها قیمت رو در دیجی کالا بالا میزارن همش تقصیر اونها نیست و به دلیل سیستهای کاملا غلط دیجی کالاست که شامل موارد زیره که چون من خودم در دیجی کالا فروشنده هم هستم، مشکلات رو بهتون میگم

    1 – برای ارسال کالا به انبار دیجی کالا باید بری نوبت بگیری و گاها برای ارسال یک کالا نصف روز یا بیشتر تو صف معطل میشی و قاعدتا فروشنده نمیتونه خودش بره و باید با پیکی چیزی بفرسته که هزینه اون الان حداقل 60 هزار تومن بسته به انباری که میفرستی و میزان معطل شدن پیک میشه و فروشنده ناچاره این هزینه رو روی کالا بیاره

    2 – شاید بگین خب فروشنده یه دفعه کلی جنس میفرسته و هزینه کرایه روی کل کالاها سرشکن میشه ولی اولا ممکنه فروشنده همیشه تعداد زیاد جنس نداشته باشه ولی از این که بگذریم قبلا اینطور بود الان دیگه اینطوری نیست و دیجی کالا یه سیاست خیلی خیلی مسخره گذاشته، الان دیگه اجازه نمیده جنس زیاد بفرستی، میگه حتما باید سفارش ثبت بشه بعد بفرستی، یعنی مثلا من اگه بخوام یه خودکار 3000 تومنی بفروشم باید صبر کنم کسی سفارش بده بعدش 60 هزار تومن پول پیک بدم تا خودکار 3000 تومنی رو بفرستم دیجی کالا !!!!!!!، یعنی عملا دیگه اجناس ارزون رو نمیشه فروخت، این اجناس ارزونی هم که الان داره موجودی از قبل بودن

    البته اگر مثلا شما در ماه گذشته از همین خودکار 200 تا فروخته بودید الان می تونین یکجا 200 تا ارسال کنین ولی اگر فروشتون کم بوده یا اصلا کالای ارزون جدیدی قراره بزارید دیگه با این وضع اصلا نمیشه فروختش چون هزینه ارسال چند برابر هزینه کالا میشه، مگر اینکه فروشنده کالاهای دیگه خودش رو گرون کنه تا این هزینه رو روی اونها پوشش بده و خب اینم سیاست بسیار مسخره و غلط دیجی کالاست که باعث میشه فروشنده اینکارها رو کنه، خودشونم اعتراف دارن و همش میگن داریم فکر میکنیم سر این موضوع !!!

    ضمنا تازه که دیجی کالا اجازه ارسال جنس زیاد به انبار رو دوباره بده کلا برای انبارداری کالا بعد از یه مدت که فروش نرفت، هزینه اجاره دریافت میکنه و این هم روی قیمت کالا تاثیر میزاره

    3 ـ مورد بسیار بسیار مهم و اذیت کننده دیگه اینه که دیجی کالا به هر روشی شده تخفیف ها و امتیازاتی که بر اثر فروش بدست آوردین رو نابود میکنه، من خودم به عنوان خریدار کلی خرید داشتم و کلی امتیاز جمع کردم که باید برای خریدهای بعدیم تخفیف اختصاص میداد، اما سیستم سایت اینقدر اختصاص نمیده که 90 درصد امتیازاتم از بین رفت با اینکه خریدهای متعدد بعد از اون در زمان مقرر داشتم، همین چند روز پیش هم یکباره حدود 24000 امتیازم شد 600 امتیاز !!! و این خیلی خیلی بده

    4 ـ از همه موارد بالا که بگذریم نسبت به فروشگاه های اینترنتی دیگه آدم از اصالت کالا مطمئن تره (نه 100 درصد ولی خیلی مطمئن تره)، چون دیجی کالا جریمه های بسیار سنگینی برای فروشندگانی که بخوان کالای اصل رو به جای تقلبی بفروشن در نظر گرفته و دائم در پنل فروشندگان روی این موضوع تاکید داره

    5 ـ در مورد گارانتی هم معمولا گارانتی دیجی کالا بهتر از گارانتی خود فروشنده هست، من خودم دو بار موردی که در کارت گارانتی نوشته شده بود پشتیبانی نمیشه برام پیش اومد ولی چون از دیجی کالا گرفته بودم دستگاه برام تعویض شد، البته این مورد برای الان نیست و ممکنه طبق نظر دوستان الان دیگه به اون خوبی نباشه، حتی بخاطر سختگیری دیجی کالا ما خودمون کالامون رو در دیجی کالا با گارانتی 7 روزه اصالت و سلامت فیزیکی میفروشیم ولی در عمل گارانتی 1 ساله واقعی خودمون رو برای مشتری در نظر میگیریم برخلاف بسیاری از کالاهای گارانتی دار که گارانتیشون الکیه

    6 – در کل نظر من اینه که با این سیاستهایی که دیجی کالا در پیش گرفته مطمئنا در آینده نه چندان دور خیلی خیلی اعتبارش پایینتر میاد، اینو منی دارم نظر میدن که هم خریدار و هم فروشنده هستم

  30. سینا احمدی

    کاملا با این مقاله موافقم، بر اساس تجربه شخصی خرید از این مجموعه به ضرر می باشد، مخصوصا در حیطه موارد آرایش – بهداشتی که تفاوت قیمت بالای ۶۰ درصد تجربه کردم. همچنین اطلاعات غلط انداز و بعضا کاملا ناصحیح درباره محصولات ارایه می دهند و کامنت هاییکه به نفعشون نباشه رو نمایش نمی دهند. شاید روزی ایده خوبی بود اما الان کاملا سلیقه ای و ناصحیح رفتار می کنند.

  31. با سلام من نه کارمندم نه …
    اما باید بگم حتما این نظر بخونید من و همسرم چند بار از دیجی کالا خرید کردیم ولی متاسفانه باید بگم نه همیشه ولی اغلب بخصوص از سه سال اخیر باید اسم دیجی کالا به دزد کالا تغییر داد. مثل خرید رم کامچوتر و ارسال یک مدل پایین تر و بعد کلی الافی و یک ماه معطلی در حالی که کار ما فورس بود و تخفیف های دروغین و قیمت های بالا که فقط رشد و گشترش گرانی در کشور موجب شده. من سرویس چینی از مغازه دار 1500 خریدم و دیجی همون برند و مدلی 2500 زده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خیلی از فروشنده ها میگن برو ببین دیجی چند زده ما داریم ارزون تر از اون میدیم در حالی که به دلیل چند برابری کردن قیمت ها درج شده باعث روند گرون فروشی شده کاش این برادر ها کمی هم وجدان داشتن و گول تبلیغ سایتشون نخورید لطفا

    دیجی کالا تبدیل بهه دزد کالا شده چون نیت صاحبانش از کمک به ثروت اندوزی از راه نادرست رفته.

  32. سلام
    من ماهی یکی دوتا خرید از دیجی کالا دارم ولی جدیدا کیفیت کالاهاش اومده پایین به حدی که فکر کنم تقلبیه
    واینو توی نظرات هم گفتم که متاسفانه هیچکدوم ثبت نشدن نمونه اش شامپو خریدم که تو سایت زده بود فرانسه اما وقتی رسید پشتش نوشته بود ساخت ایران و روغن ماشین هم همینطور

  33. من با یادداشت مخالفم. ولی در یک سال گذشته در مواردی مثل لوازم خانگی می بینم که خیلی خیلی در حد 2.5 ملیون تومان قیمت ها از بازار بیشتر شده اند ؛ اما باز هم خیلی از کالا ها ارزان تر از بازار هستند. باید خیلی دقت به خرج داد. بعلاوه این سایت برای بررسی و انتخاب بی نظیره!

  34. این نظر بعد از بیش از 10 بار تماس با سامانه پاسخگویی دیجیکالا درج میشه، شماره سفارش هم قابل ذکر خواهد بود. من از مشتری های قدیمی این وب سایت بودم و مبلغی زیادی سفارش داشته ام. در چندین سفارش واقعا با سهل انگاری و مدیریت بسیار ضعیف یاعث دلخوری و عدم رضایت بودند. 10 روز پیش سفارشی از سوپرمارکت دادم که فردای آنروز سفارش من ناقص آورده شد و من در امضای تحویل ذکر کردم و بلافاصله تماس گرفتم، بعد از این تماس هیچگونه تماسی گرفته نشد و من با تماس مکرر پیگیری کردم، یکبار گفتند محصول فاسد شده، یکبار گفتند همکاران در سبد خرید شما در حال پیگیری هستند و… در مواردی تا 12 دقیقه منتظر گذاشتند و… آیا اینه برند اول تجارت الکترونیک ایران!!؟؟؟ فرض کنید در روز تعدادی مثله بنده سفارش دادند و آنلاین پرداخت کردند، روزانه و ناهانه چه مقدار پول در حساب این وبسایت بلوکه هست!! بخش شکایت یک داستگاه ضبط و فرم تماس هیچگونه پاسخی داده نمیشه، خواستم تجربه خرید از این وبسایت را با دیگران به اشتراک بگذارم،. البته از نظر حقوقی شکایت هایی در سازمان تعضیرات و اتحادیه کسب و های مجازی مطرح و پیگیر خواهم بود. در صورت تمایل لینک آدرس مریوطه ارسال میشه تا دیگر هموطنان درگیر یک خرید ناقص به همراه توهین به مشتری و دست کردن در جیب مشتری را نداشته باشند. واقعا مدیریت حال حاضر در حد بسیار اسف باری هست.

  35. من کفش مارک از مغازه میخریدم با قیمتی معقول ، قبلا خودش میگفت که با دیجیکالا 200/00 تومان قیمتامون فرق داره
    الان استناد میکنه به دیجی کالا میگه دیجی مثلا گذاشته 1000/000 تومن من میدم 950/000 تومان
    هر چی دیجی کالا گرون میکنه این فروشگاه هم گرون میکنه
    منم یه مغازه دیگه پیدا کردم
    دیجی کالا که بار خودشو بسته
    اما باعث تورمه

  36. اگر کسی دیجی رو به مدت رصد کنه متوجه میشه چه کارهای عجیبی میکنه. من هم مدتیه خرید از دیجی رو قطع کردم. واقعا آغاز کننده بعضی گرانیها بوده. گاهیم قیمتها رو پاک میکنه تا۴برابر قیمت اصلی محصول میفروشه. من هم به خود دیجی بارها اعتراض کردم هم به دستگاههای نظارتی خبر دادم اما خب کی به حرف یه نفر گوش میده؟

  37. من یکی از مشتریان قدیمی و به شدت معتمد به شرکت دیجی کالا هستم زیرا زمانی بیش از 10 سال و تعداد خریدی بالغ بر 83 خرید از این شرکت داشته ام.
    تمام موافقین این متن کاسب هایی هستند که به دلیل نداشتن توان رقابت با جنین شرکتی برای تخریب از این نظر استفاده می کنند. نویسنده هم که هر 5 دلیلش کاملا مسخره و بی منطقه فقط با جمله بندی زیبا اونو جدی و معتبر جلوه اده.
    1- به قول نویسنده برای دلیل اول قیمت ها همیشه رقابتی نیستند در صورتی که شما در بازار هم حتی برای خرید یک خودکار 1000 تومانی اگر فروشگاهی 950 تومان قیمت بزند از آن خرید خواهید کرد پس این حرف کلا بی منطق است. مگر از جمله افرادی باشید که قیمت بالا را نشانه کلاس خرید می دانید نه کیفیت
    2- من از هر فروشگاه اینترنتی و تلوزیونی خرید کردم برای هماهنگی هم حداقل 20 روز زمان برده چه برسه به ارسال . لیکن ارسال کالا در مرحله اول ساعات خاص دارد به دلیل ساعات کار پرسنل اداره پست. ارسال کالای سبک در کمتر از یک هفته (بماند که همیشه ارسال ها دقیقا طبق زمان بندی بیان شده در لحظه خرید در سایت دیجی کالا می باشد) می باشد حتی در صورت ثبت سفارش در ساعات غیر کاری اداره پست.
    3- کالاهای ویژه صرفا تبلیغی برای شرکت است که در بیشتر موارد به دلیل توان بالای خرید دیجی کالا از فروشنده یا تولید کننده انبوه دارای قیمت های پایین هستند. در مورد گوشی و لب تاب نیز حتی در مغازه ها و فروشگاه های معتبر هم شما به هیچ وجه تخفیفی بیش از تخفیف های کم مانند دیجی کالا ندارید به دلیل مشخص بودن قیمت ها بالا بودن قیمت اصلی. پس این امر همگانی است. مثلا تاکنون خود نویسنده آیا تاکنون شما مثلا لب تاب یا گوشی که 2.000.000 تومان قیمت داشته توانسته اید با تخفیفی مثلا 1.000.000 توامنی بخرید؟
    4 – در جواب مورد 4:
    الف- از قدیم گفتن هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش است
    ب- شما در صورتیکه دقت کرده باشید دیجی کالا در قسمت نقد و بررسی همیشه تمامی توضیحات را بنا بر نوع استفاده فرد از محصول بیان می کند. مثلا برای لب تاب های میان رده و معمول اعلام می کند مناسب بازی و یا کارهای گرافیکی نمی باشد. یا مثلا در مورد گوشی های می نویسد مناسب عکاسی یا مناسب بازی یا مناسب شرایط سخت. که این موضوع حتی برای اجناسی مانند خاک گل و گیاه هم کاملا صادق است. مثلا در مورد نوع استفاده بیان می کند در چه شرایط آب و هوایی و مناسب چه نوع گیاهی می باشد که این حرف بیان کننده این است که مناسب مثلا کاشت درخت میوه نیست. استفاده از جملات مثبت در فروش به جای جملات منفی یکی از مهمترین سیاست های بازاریابی می باشد
    5- طبقه بندی محصولات در تمامی سایت ها به همین منوال می باشد پس ایرادی بر این امر وارد نیست. این ایراد فقط از روی بی اطلاعی می باشد. اما در مورد ساعت هوشمند در جستجوی بار اول من هم چنین فکری کردم. اما پس از کمی تامل دریافتم به دلیل زیرمجموعه بودن ساعت هوشمند در گزینه ساعت ها این امر کاری طبیعی می باشد. درضمن کاربرد این ابزار بیشتر گجت پوشیدنی یعنی لباس است. و کاربرد آن برای ورزش و استفاده جزو گروه وسایل ورزشی می باشد. در ضمن گروه بندی زیاد باعث جستجوی آسان و دست یابی راحت تر می باشد این امر کاری مثبت است نه منفی.
    در پایان بیان این متن با این لحن نشان دهنده کارمند بودن و یا صاحب سود از سایت و یا شرکت های مشابه می باشید پس بیان این حرف ها امری عادی می باشد چون ما شما را نمی شناسیم ضمانتی هم برای این حرف ها نمی باشد.

    این متن کلا بی اعتبار و یک طرفه می باشد.

    14
  38. برای سومین عطر بلک افغانو رو چند هفته پیش از دیجی کالا خریدم چون عطر قبلی هنوز مقداریش باقی بود به دقت عطر جدید رو چک نکردم متاسفانه چند روز قبل که جعبه اش رو باز کردم متوجه شدم رنگ عطر مایل به قهوه ای سوخته است و نمونه قبلی که اونم رو از دیجی کالا خریده بودم رنگش خاکستری تیره است از طرفی درش خوب جفت نمیشه و نه بو و نه ماندگاری خوبی داره فکرش رو نمیکردم که دیجی کالا عطری رو با قیمت یک و نیم میلیون به مشتری بفروشه که قیمتش (نمونه تقلبی) توی بازار ۶۵ هزار تومنه

    1. دقیقا سر منم همچین بلایی اومد هفتصد تومان پول بی زبونو دادیم دیجی کالا عطر بگیریم آب الکل تحویلمون داد مرجوعشم نکرد

  39. از دیجی کالا هم خرید داشتیم یه یخچالی که زیر هفتصد میفروشن رو بالای یک میلیون خریدیم. یخچال ضد برفک با برفک از آب دراومد!!! اسمش این بود که خارجیه تماما با جنس تابلوی ایرانی ساخته شده حتی یجاهایی کارتون پلاست ایرانی خودنمایی میکنه. همون موقع میتونستم یکم بزارم روش یه یخچال فریزر بدون برفک خوب بگیرم. متاسفانه عجله داشتیم و قیمت نگرفته بودیم قبلش…

  40. اصلا از فروشگاه های اینترنتی واسط مثل سایت دیجی کالا ، سایت باسلام و … خرید نکنید چون چه فروشنده باشید چه مشتری سرتون کلاه میره. همه سایتها نظرات بد ضرر رسان رو حذف میکنن و فقط چند تا رو میزارن که بگن از هزار نفر یکی ناراضی بوده و همه چی عالیه. فروشنده باشی محصول میگیرن با فیک عوض میکنن یا خراب میکنن و دسته دوم تحویلت میدن و پولتو هیچوقت نمیدن و کلی هزینه ارسال میمونه روی دوشت.
    خریدار باشی پولتو نگه میدارن، گولت میزنن و … . مخصوصا سایت باسلام که هشتاد درصد فروشندگان ازش ناراضی هستن اما از پرسنل خودش میاره فروشگاه میزنن بنام فروشنده غریبه… خریدار آنچنانی هم نداره همونارم گول میزنه ، یه سری هم از پرسنل خودش بعنوان خریدار نظر میدن که ما از باسلام خرید کردیم راضی بودیم !!! تازه یه مواقعی فروشنده هارو سر کار هم میزارن خودشون سفارش میدن خودشونم کنسل میکنن… بعضیاشون به فروشنده ها میگن خودشون خریدار دعوت کنند !!!
    همه اینها برای این هست که فروشنده و خریدار جذب کنند.
    اگر میخواهید خرید اینترنتی کنید از هیچ فروشگاه واسطی خرید نکنید که الکی حرف میزنن اگر هم میخواهید فروشنده باشید باز هم فروشگاه واسط به ضررتون میشه ، البته ممکنه شانسی یه مشتری واقعی هم بیاد اما پولتون مدت زمان زیادی دست واسط خواهد موند برخلاف ادعاهایی که میگن یه هفته ای تسویه میشه . بیشتر سر کاری هستش…

  41. دیجی کالا یه زمان خیلی خوب بود اما دیگه نه! یه زمان برند بود و مردم با اطمینان ازشون خرید میکردن…
    اینکه با تاخیر میاد و قیمت رو بردن بالا رو دیگه مشتری خودش میدونه و انتخابش با خودشه
    اما جدیدا محصولات فیک ارائه میده که این اصلا درست نیست!
    آخرین باری که ازشون خرید کردم یه کرم پرایمر سفارش دادم با حجم ۳۰ میل و قیمت بالای صد هزار تومان اما برام یه پرایمر با حجم ۱۵ میل آوردن که خالی بود!!!!!!!!!!
    باورتون میشه ؟؟؟؟؟ ظرف کرم کاملا خالی و مصرف شده بود!!!!!!!!
    حدودا یک ماهی هست که سفارش دادم و تحویل گرفتم اما نیومدن پس بگیرن و پولمم پس نمیدن
    دیجی کالا دیگه حرفه ای عمل نمیکنه
    کاش برش دارن که انقدر سر مردم رو کلاه نذاره

  42. سلام
    من از دیجی کالا یک زیرتوزیون خریداری کردم. پساز یک هفته کالا رسید. اما بدون بسته بندی و پر از خط و خش شد بود و نوار درزش جدا بود. من عکس گرفتم و در سایت گذاشتم و کارشناس تأئید کرد که مرجوع بشه. علاوه بر هزینه باربری هنگام دریات کال مجدد هزیه کردم و کالا رو مرجوع کردم و به دیجی کالا اطلاع دادم هم از طریق ارسال بارنامه در ایمیل و هم تماس مستقیم. پس از گذشت چهار روز باربری از تهران تماس گرفته که هیچکس نیامده برای دریافت کالا و ما کالا رو به خودتان برمیگردانیم. هرچه با دیجی کالا تماس میگیر همش میگن بررسی میش و نتیجه ایمیل میشه …
    واقعا متاسفم که چنین سایت هایی با کلاه گذاری سر مردم روز بیشتر از دیروز به کارشون ادامه میدن و پولهای مردم رو به جیب میزنند. و درس گرفتم که خرید فقط حضوری جنس رو ببینی و بیاری . در غیر اینصورت باید چند برابر پول کالا رو هزینه کنی و تماس بگیری و اعصاب و روانت بهم بریزه. در ایران فرهنگ فروش اینترنتی وجود نداره چون صداقت نیست و فقط کلاه برداری و دروغ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH