در سه‌‌ماهه دوم سال 2017، گوشی‌های آی‌فون بیشترین سهم از بازار چین را به خود اختصاص دادند

اگرچه اپل اخیرا اقتدار خود در بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین را از دست داده، اما آی‌فون‌های این شرکت همچنان بیشترین سهم از گوشی‌های فعال در این کشور را در اختیار دارند.

براساس گزارش Korea International Trade Association، در سه‌ماهه دوم سال 2017 بالغ بر 171 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون فعال در اختیار کاربران چینی قرار داشت که این رقم برای شرکت چینی هواوی که در رده دوم جای گرفته، برابر با 132 میلیون دستگاه عنوان شد.

شرکت اوپو نیز با ثبت 124 میلیون دستگاه فعال در این بازه زمانی، در رده سوم جای گرفت و کمپانی ویوو با 108 میلیون دستگاه، به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ در بازار کشور چین لقب گرفت. اما جایگاه‌های پنجم و ششم این رده‌بندی به شرکت‌های شیائومی و سامسونگ رسید که به ترتیب توانستند 64 و 48 میلیون دستگاه از گوشی‌های فعال در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی را به نام خود ثبت کنند.

در این فهرست، جایگاه‌های دوم تا پنجم برترین تولیدکنندگان فعال در بازار گوشی‌های هوشمند چین، به شرکت‌های چینی اختصاص یافته که اخیرا توانسته‌اند محبوبیت زیادی را میان کاربران به‌ویژه نوجوانان و جوانان به‌دست آورند. به‌عنوان مثال، 50 درصد از گوشی‌های فروخته شده اوپو در کشور چین، توسط کاربرانی در محدوده سنی 16 تا 25 سال خریداری شد؛ اما تنها 25 درصد از خریداران گوشی‌های اوپو و ویوو از تمایل خود برای خرید دوباره محصولات این دو شرکت خبر دادند.

این در حالی است که 53.4 درصد از کاربران چینی گوشی‌های آی‌فون اعلام کردند که بازهم گوشی آی‌فون را به دیگر مدل‌ها ترجیح خواهند داد و قطعا گوشی جدید خود را از میان مدل‌های آی‌فون انتخاب خواهند کرد. همچنین، تنها 7.2 درصد از خریداران گوشی‌های سامسونگ نسبت به خرید دوباره اسمارت‌‌فونی با این برند تمایل دارند.

در این گزارش آمده است که از زمان عرضه آی‌فون 6، سامسونگ نتوانسته دیگر در فروش گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت به توفیق چندانی دست یابد و این شرکت هرگز نتوانست فروش بالای گوشی‌های خود در سال 2014 را تکرار کند. چنین شرایطی، سبب شد تا سامسونگ به جای آن‌که اپل را به چشم یک رقیب در بازار اسمات فون‌ها ببیند، این شرکت را به عنوان یک مشتری برای محصولات خود از قبیل تراشه، نمایشگر و واحدهای مموری در نظر بگیرد.

اگرچه سامسونگ بالاتر از اپل به عنوان برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود و فروش اسمارت‌‌فون‌های این شرکت در کشورهای دنیا از هر شرکت دیگری بیشتر است، اما سود حاصل از فروش گوشی‌های این شرکت، کمتر از 20 درصد مجموع سود حاصل از فروش گوشی‌های آی‌فون برای کمپانی اپل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH