آی‌‌فون X با نمایشگر بدون حاشیه و بدون دکمه فیزیکی هوم معرفی شد

پس از مدت‌ها شایعه و خبر، بالاخره نوبت به خاص‌ترین محصول سال 2017 اپل رسید تا خود را به همگان نشان دهد. اپل نام این دستگاه را به مناسبت دهمین سالگرد معرفی اولین آی‌فون، آی‌فون X نامیده است. این هندست از نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند که در بخش بالایی آن یک برش برای جای‌دهی سنسورها ایجاد شده است.

آی‌فون X در بخش پشتی و جلویی از شیشه بهره می‌برد و فریم آن از یک نوع فلز خاص تهیه شده که در دو رنگ خاکستری فضایی و نقره‌ای خواهد بود. این فبلت هم‌چنین از نمایشگری با چگالی 458ppi استفاده می‌کند که بیشترین مقداری بوده که تاکنون در یک آی‌فون مشاهده شده است، نام آن سوپر رتینا است. صفحه نمایش مورد استفاده در پرچم دار جدید اپل، 5.8 اینچی بوده و وضوح آن به 2436 در 1125 پیکسل می‌رسد، پنل مورد استفاده در این هندست از نوع OLED بوده که بنابر گفته فیل شیلر، اولین نمایشگر OLED باکیفیتی محسوب می‌شود که قابلیت استفاده در آی‌فون را داشته است. هم‌چنین همانند آی‌فون 8 این نمایشگر نیز از تکنولوژی True Tone استفاده می‌کند.

اپل برای اولین‌بار دکمه هوم را حذف نموده و آن را با سوایپ کردن از بالا به پایین جایگزین کرده است. از آن‌جا که دکمه هوم در محصولات اپل میزبان همیشگی سنسور اثر انگشت بوده، اپل از متد جدیدی برای بازگشایی قفل استفاده کرده است. این سیستم Face ID نام دارد که می‌تواند قفل گوشی را تنها با نگاه کردن به آن باز کند. این سیستم امنیتی با ترکیب مادون قرمز و دوربین جلو فعالیت می‌کند که حتی در محیط های تاریک نیز می‌تواند عملیات شناسایی را به انجام برساند. اپل هم‌چنین یک تراشه دو هسته‌ای را برای پردازش‌های مرتبط با این سیستم طراحی کرده که دقت و سرعت کار را افزایش می‌دهد.

مطابق گفته‌های اپل، امنیت Face ID بسیار بیش‌تر از سیستم تاچ آی‌دی است، مطابق گفته‌های این شرکت احتمال این‌که یک شخص دیگر بتواند با نگاه کردن به آی‌فون آن را به جای شما بازگشایی کند، یک به یک میلیون خواهد بود. سیستم تشخیص هویت جدید اپل از اپل Pay پشتیبانی می‌کند و تمام اپلیکیشن‌هایی که در حال حاضر از تاچ آی‌دی استفاده می‌کنند، قادر به استفاده از آن خواهند بود.

هنگام پخش ویدیو و تصاویر در آی‌فون جدید ممکن است بخش‌هایی از تصویر توسط کناره‌های نمایشگر پوشانده شود که شاید برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد. هم چنین قابلیت چند وظیفگی موجود در این هندست دیگر چیزی است که کاربران می‌بایست به آن عادت کنند، به عنوان مثال برای دستری به کنترل سنتر، کاربر می‌بایست دست خود را از گوشه بالا سمت راست صفحه به سمت پایین سوایپ کند.

آی‌فون X از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند که 12 مگاپیکسلی وضوح دارد. هر دو سنسور به‌کار رفته به لرزشگیر مجهز هستند و بنابر گفته اپل، بزرگ‌تر و سریع‌تر از قبل هستند. گشودگی دیافراگم در لنز اصلی f/1.8 بوده و در لنز تله‌فوتو f/2.4 است. این دوربین با یک فلاش چهارگانه LED همراهی می‌شود. هم‌چنین در این نسخه از آی‌فون از اسپیکر استریو استفاده شده است.

پردازنده مورد استفاده در آی‌فون X، اپل A11 است که در همین کنفرانس معرفی شد. این چیپست دارای 6 هسته بوده و برای اولین‌بار در آن از پردازنده گرافیکی خود اپل استفاده شده است. اپل برای این فبلت یک پد شارژ بی‌سیم را در نظر گرفته که با نام AirPower شناخته می‌شود و از سال آینده در دسترس خریداران خواهد بود.

آی‌فون X با قیمت 999 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد، هم‌چنین یک نسخه 256 گیگابایتی نیز از این هندست وجود دارد. پیش سفارش این اسمارت‌فون از 27 اکتبر آغاز خواهد شد و عرضه آن در بازار از تاریخ 3 نوامبر انجام می‌پذیرد.

به گروه تلگرامی آی‌فون‌های شرکت اپل ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH