چیپست کایرین 970 سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه را در تست‌ها ثبت کرد

چیپست کایرین 970 هواوی، اولین تراشه مجتمع در جهان بوده که از سرعت دانلود Cat 18 و سرعت آپلود Cat 13 برخوردار است. با این شرایط، کایرین 970 می‌تواند در شبکه‌های LTE به سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه برسد.

برای دست‌یابی به این سرعت از اینترنت، هواوی و شرکت آلمانی Rohde & Schwarz از جدید‌ترین تکنولوژی‌های شبکه‌های مخابراتی استفاده کردند که شامل فناوری‌های 4×4 MIMO و 256QAM می‌شود. در مورد نخستین فناوری باید گفت که چندین مسیر داده بین شبکه و موبایل برقرار شده و سرعت دریافت داده را افزایش می‌دهد. تکنولوژی دوم نیز به تعداد بیت‌های ارسالی در هر بسته اضافه می‌کند. لازم به ذکر است که این شرکت معروف آلمانی در زمینه تجهیزات تست و ارزیابی شبکه‌های موبایل فعالیت دارد. یکی از مدیران ارشد هواوی در این باره عنوان می‌کند:

ما مفتخریم که هواوی تست‌ها‌ی خود را همراه با R&S تکمیل کرده و شاهد دستیابی به موفقیتی در صنعت موبایل بودیم. کایرین 970 اولین چیپست موبایلی است که از شبکه LTE Cat 18 برای دانلود و Cat 13 برای بارگذاری اطلاعات بهره‌ می‌برد که سرعت دریافت اطلاعات آن به 1.2 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. این نقطه عطفی بوده که تاکید می‌کند چیپ جدید هواوی بار دیگر در صنعت ارتباطات، پیشرو در به‌کارگیری مودم‌های LTE A-Pro است.

کایرین 970 که در میت 10 به‌کار گرفته می‌شود، یک سر و گردن از قوی‌ترین چیپست کوالکام بالاتر خواهد بود؛ زیرا چیپست اسنپدراگون 835 با برخورداری از شبکه Cat 16 به حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد اما این رقم برای پردازنده کایرین 970 عدد 1.2 گیگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد. با این‌که اسنپدراگون 835 افتخار دارد که قدرت پرچمدارانی هم‌چون گلکسی نوت 8، گلکسی اس 8، ال‌جی V30 و اچ‌تی‌سی U11 را تامین کند، اما اعداد و ارقام هیچ‌گاه کم اهمیت نبوده و ارزش خود را دارند.

کایرین 970

علاوه‌بر این مودم پر سرعت، چیپست کایرین 970 به یک پردازنده اختصاصی برای عملیات هوش مصنوعی نیز مجهز شده که بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد. بنابراین کایرین 970 شایستگی این را دارد که تاج پادشاهی پردازنده‌ها را بر سر بگذارد. هواوی میت 10 روز 24 مهرماه به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH