پشتیبانی از فرمت صوتی FLAC به آی‌فون 8، آی‌فون X و اپل تی‌وی 4K اضافه شد

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی اپل به‌تازگی قابلیت پشتیبانی از فرمت صوتی FLAC را به نسل جدید محصولات هوشمند خود اعم از آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس، آی‌فون X و اپل تی‌وی 4K اضافه کرده است.

همزمان با عرضه نسخه بتا iOS 11، بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در این به‌روزرسانی که اپل در کنفرانس اخیر خود حرفی از آن‌ها به میان نیاورده بود، فاش شده که یکی از آن‌ها قابلیت پشتیبانی از اجرای فایل‌های صوتی با فرمت FLAC است. اما نکته اینجاست که کاربران نمی‌توانند این فایل‌ها را بر روی گوشی‌های خود کپی کرده و به آن‌ها گوش دهند.

به بیانی دیگر، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که آیا پشتیبانی از فرمت FLAC به اپلیکیشن موزیک بومی ‌این شرکت نیز اضافه شده یا خیر؛ اما اگر کاربران قصد گوش دادن به موزیک‌هایی با فرمت نام‌برده را داشته باشند، می‌توانند ترک‌های صوتی خود را در آی‌کلاود درایو کپی کرده و سپس از طریق اپلیکشین Files، فایل‌های موردنظر را پخش کنند.

FLAC

اگر سری به صفحه مشخصات فنی گوشی‌های آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون X و همچنین اپل تی‌وی 4K بزنید، مشاهده می‌کنید که پشتیبانی از FLAC توسط کمپانی اپل به این صفحه اضافه شده است. به احتمال فراوان، این فایل‌ها تنها از طریق اپلیکیشن Files قابل پخش خواهند بود که قطعا به مذاق دارندگان این محصولات خوش نخواهد آمد.

از آن‌جایی‌که قرار است نسخه نهایی iOS 11 طی چند روز آینده برای عموم کاربران عرضه شود، این احتمال وجود دارد که اپل صفحه مشخصات فنی گوشی‌های آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس خود را نیز آپدیت و پشتیبانی از این قابلیت جدید را برای این دو گوشی اضافه کند. از این‌رو، دارندگان آی‌فون ۷ و یا آی‌پد نیز قادر خواهند بود تا لذت گوش دادن به فایل‌های FLAC را بر روی گوشی‌های خود تجربه کنند.

عرضه نسخه نهایی iOS 11 به‌صورت رسمی‌ از تاریخ 19 سپتامبر آغاز خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید، نسخه گلد مستر این فریمور پیش‌تر برای توسعه‌دهندگان و تست‌کنندگان بتای عمومی‌ عرضه شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH