دوربین TrueDepth، متهم اصلی در به‌ تاخیر افتادن عرضه آی‌فون X

اگرچه سیستم شناسایی چهره در گوشی‌های هوشمند، قابلیت جدیدی به حساب نمی‌آید، اما طبق گفته‌های اپل، ویژگی Face ID به‌کار رفته در آی‌فون X از دقت به مراتب بالاتری در تشخیص چهره برخوردار است و به سختی می‌توان آن را فریب داد. البته هنوز درستی این ادعا در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که آیا بهتر از تاچ آی‌دی عمل خواهد کرد یا خیر؛ با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این قابلیت بیشترین نقش را در کاهش سرعت تولید و تاخیر در عرضه آی‌فون X خواهد داشت.

در همین رابطه، مینگ چی کو از تحلیلگران مرکز KGI Securities در یادداشتی عنوان کرد که تولید دوربین TrueDepth (که در سیستم FaceID به‌کار می‌رود)، مانع اصلی بر سر راه تولید آی‌فون X است. سیستم تشخیص سه‌بعدی و یا همان دوربین TrueDepth آی‌فون X، از سیستم نوری ساختار یافته، سیستم Time-of-Fight و یک دوربین سلفی تشکیل شده که از ساختاری پیچیده نسبت به نمونه‌های تعبیه شده در مدل‌های مشابه برخوردار است و به همین جهت، تولید انبوه آن، کار بسیار دشواری است.

آی‌فون X

پیش از این، نمایشگرهای OLED به عنوان یکی از مهم‌ترین موانع تولید آی‌فون X عنوان شده بود چراکه تاچ پنل و نمایشگر می‌بایست به‌صورت جداگانه تولید شوند، اما سامسونگ معمولا این دو قطعه را با هم تولید می‌کند. در این بین، برخی منابع خبری نیز فریم فلزی این گوشی را از دیگر موارد تعیین‌کننده در کاهش سرعت تولید آی‌فون X عنوان کرده بودند.

اگرچه اپل ماه نوامبر را زمان عرضه آی‌فون X اعلام کرد، اما اخیرا در گزارش‌ها آمده که به دلیل تقاضای بالا برای این اسمارت‌فون، عرضه آن به سال 2018 موکول خواهد شد و حتی خرید آن در این سال نیز برای علاقه‌مندان آسان نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH