تحقیقات اپل برای بررسی علت متورم شدن باتری آی‌فون 8 پلاس آغاز شد

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی ادعاهایی مبنی بر متورم شدن باتری آی‌فون 8 پلاس منتشر شده و به همین دلیل، شرکت اپل قصد دارد تا تحقیقاتی را بر روی این گوشی و باتری آن و به‌طور کل هر چیزی که نیازمند بررسی دقیق‌تر باشد انجام دهد تا از این طریق، به درک درستی از آن‌چه‌ که پیرامون این اسمارت‌فون اتفاق می‌افتد، دست یابد.

در همین رابطه، اخیرا یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با ارسال تصویری مدعی شده که در پی متورم شدن باتری آی‌فون 8 پلاس، نمایشگر این گوشی از جای خود درآمده است.

طبق گفته‌های یکی از کاربران، مشکل تورم باتری زمانی رخ داد که گوشی موردنظر با استفاده از کابل و آداپتور اصلی اپل در حال شارژ بوده است. یکی دیگر از کاربران آی‌فون 8 پلاس ادامه داد که این گوشی را در حالی از اپل دریافت کرده که نمایشگر آن از بدنه دستگاه جدا بوده و باتری آن نیز حجمی بیشتر از حالت معمول داشته است.

حال انتشار چنین گزارش‌هایی اپل را به انجام بررسی‌های بیشتر بر روی باتری گوشی‌های آی‌فون 8 پلاس وادار کرده است. البته این تصمیم چندان هم عجیب نیست، چراکه به گفته یکی از افراد آشنا با سیاست‌های اپل، این شرکت حتی باتری آی‌فون‌های قدیمی‌ خود را نیز که با چنین مشکلی مواجه می‌شوند، مورد بررسی و موشکافی قرار می‌دهد.

اگر خاطرتان باشد سال گذشته باتری گلکسی نوت 7 نیز به مشکل تقریبا مشابهی برخورد و همین مسئله سبب شد تا سامسونگ تمامی‌ مدل‌های فروخته‌ شده این گوشی را از سطح بازار جمع‌آوری کند. حال برخی‌ها مشکل باتری آی‌فون 8 پلاس را به گلکسی نوت 7 ربط می‌دهند و سرنوشت مشابهی را برای این گوشی متصور می‌شوند. اما برخلاف سال گذشته، حجم گزارش‌های منتشر شده در خصوص نقص باتری آی‌فون 8 پلاس به مراتب کمتر از نمونه‌های گزارش شده برای گلکسی نوت 7 است و از آن‌جایی‌که این گوشی به باتری لیتیوم-یونی مجهز شده، بروز چنین مشکلاتی تنها در چند مدل عادی است.

همچنین میزان خرابی باتری گلکسی نوت 7، یک در 20 هزار بوده و این در حالی است که تاکنون تنها دو مورد گزارش در خصوص تورم باتری آی‌فون 8 پلاس منتشر شده است. بنابراین، فعلا ربط دادن مشکلات باتری این دو گوشی به یکدیگر منطقی به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH