گوگل به‌صورت بی‌سر‌ و صدا ویژگی قفل‌گشایی هوشمند اندروید با NFC را حذف کرده است

یکی از ویژگی‌های امنیتی اندروید، قابلیت قفل/ قفل‌گشایی هوشمند به وسیله NFC است. کاربران برای باز کردن قفل دستگاه خود می‌توانند به یک برچسب NFC مورد اعتماد ضربه بزنند. بدین معنا که علاوه‌بر رمزهای عبور، اثر انگشت‌ها، الگوهای بازگشایی و …، گزینه دیگری نیز وجود دارد که کاربران می‌توانند آن‌ را انتخاب نمایند. این یک ایده هوشمندانه محسوب می‌شود. اما بنا بر برخی دلایل، گوگل تصمیم گرفته این ویژگی را از بین ببرد.

در پستی روی ردیاب موضوعی وب‌سایت گوگل، کاربری نوشته:

هنگامی‌که گوشی در حال اجرای اندروید 6.0.1 بود، قفل هوشمند با NFC در دسترس بوده و به شکل کاملا مناسبی عمل می‌کرد. پس از به‌روزرسانی به اندروید 8.0.0، مطابق با دستورالعمل‌های ارائه شده روی صفحه “ایمیج‌های کارخانه‌ای برای دستگاه‌های نکسوس و پیکسل”، گزینه فعال‌سازی قفل هوشمند با NFC دیگر در دسترس نخواهد بود.

این مسئله در ابتدا یک باگ تصور می‌شد. اما بعدها یکی از کارمندان گوگل تایید کرد که ویژگی مذکور، منسوخ گردیده است.

قابلیت قفل هوشمند با NFC برای کاربران جدید از دسترس خارج شده است. اگر شما از کاربران فعلی NFC نیستید، گزینه مربوطه مخفی خواهد شد.

در صورتی‌که شما این ویژگی را از ابتدا فعال نموده باشید، نبایستی مشکلی وجود داشته باشد. اما اگر جز افرادی هستید که اخیرا و طی چند ماه اخیر یک اکانت گوگل ساخته باشید، به آن دسترسی نخواهید داشت.

همچنین پیشنهاد شده کسانی‌که این ویژگی را در اختیار دارند، در حالت وارد (Sign) شده به دستگاه خود باقی بمانند تا مبادا دسترسی به آن را از دست بدهند. همان‌طور که گفتیم، معلوم نیست چرا گوگل این قابلیت را حذف کرده است. شاید آن‌طور که آن‌ها امیدوار بوده‌اند، مورد استقاده گسترده قرار نگرفته و حفظ آن، غیرضروری بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH