تحلیلگران: مایکروسافت در سال 2019 به تولید سرفیس‌های خود پایان می‌دهد

در سال‌های نه‌چندان دور، فعالیت‌های کمپانی مایکروسافت تنها به حوزه نرم افزار و تولید محصولاتی همچون ویندوز، ویندوز موبایل، ویندوزفون و غیره محدود بود و این شرکت از فعالیت دیگر کمپانی‌ها در زمینه تولید انواع محصولات و گجت‌های سخت افزاری رضایت داشت. اما در طی چند سال اخیر، ردموندی‌ها دامنه فعالیت خود را به حوزه سخت افزار نیز توسعه دادند و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سری سرفیس خود را روانه بازار کردند.

اگرچه محصولات سری سرفیس این شرکت، با استقبال قابل‌توجهی از سوی کاربران همراه شدند، اما آن‌چنان‌که انتظار می‌رفت نتوانستند بازار این محصولات را تحت سلطه خود درآورند. این مسئله، سبب شد تا برخی تحلیلگران متوقف شدن تولید سرفیس‌های این شرکت را در طی دو الی سه سال آینده پیش‌بینی کنند.

استیو برازیر، مدیرعامل مرکز Canalys، در طی سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که مایکروسافت احتمالا از بازار محصولات سخت افزاری کنار خواهد کشید چراکه مدیرعامل فعلی این شرکت، ساتیا نادلا، تخصص بیشتری در حوزه نرم افزار دارد تا سخت افزار.

وی در ادامه افزود که عملکرد محصولات سری سرفیس در سال‌های اخیر، یکنواخت نبوده به‌طوری‌که در برخی بازه‌های زمانی سه ماهه، فروش قابل‌قبولی را تجربه کردند و در برخی بازه‌ها، نتوانستند مطابق با انتظارات عمل کنند. از این‌رو، سود و درآمد چندانی را برای این شرکت به ارمغان نیاوردند. جیانفرانکو لانسی، از مدیران ارشد کمپانی لنوو نیز در راستای صحبت‌های برازیر، عنوان کرد که به اعتقاد وی، مایکروسافت در سال 2019 به کسب‌وکار سخت افزاری خود پایان خواهد داد.

لانسی در ادامه افزود که مایکروسافت هم‌اکنون درآمد هنگفتی را از کسب‌وکار کلاود خود به دست می‌آورد که البته ویندوز و آفیس نیز بسیار پرسود هستند اما عملکرد این شرکت در تولید دستگاه‌های سخت افزاری تعریف چندانی ندارد. در حال حاضر، این شرکت در تلاش است تا کسب‌وکار سخت افزار خود را همچنان سرپا نگه دارد که این کار بسیار مشکلی محسوب می‌شود.

1 در مورد “تحلیلگران: مایکروسافت در سال 2019 به تولید سرفیس‌های خود پایان می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH