مطابق پیش بینی‌ها، دستگاه واقعیت ترکیبی مبتنی بر ویندوز بر سایر رقبا برتری دارد.

مطابق پیش‌بینی‌ها، هدست‌های واقعیت ترکیبی که با سیستم‌عامل ویندوز یکپارچه شده‌اند، عینک‌های اکولوس ریفت (Oculus Rift) و اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) را از میدان رقابت به‌در خواهند کرد.

پیش‌تر در ماه جاری، مایکروسافت اعلام کرد که پیش سفارش هدست‌ها از سوی شرکایش در برنامه واقعیت ترکیبی با ویندوز که شامل هدست ادیسه (Odyssey) شرکت سامسونگ با صفحه نمایش اولد (OLED) در کنار سایر مشخصات پیشرفته است، ادامه خواهد یافت. استفانی لیاماس، معاون ارشد بخش تحقیق و استراتژی در موسسه سوپردیتا (SuperData)، این دستگاه‌ها را بررسی نموده و پیش‌بینی کرده که آن‌ها در سه ماهه چهارم و با نتیجه معادل 2 به 1، بر اکولوس برتری پیدا خواهند کرد.

لیاماس به این موضوع توجه دارد که مفهوم “واقعیت ترکیبی” می‌تواند شمشیری دو لبه باشد:

اگرچه ممکن است پیرامون اسامی “واقعیت مجازی” و “واقعیت ترکیبی” نوعی سردرگمی وجود داشته باشد، این هدست‌ها، تجربیات واقعیت مجازی و نه آن‌چه که صنعت به عنوان واقعیت ترکیبی در نظر می‌گیرد را ارائه می‌دهند. بنابراین در واقع ممکن است مشتریان از عینک‌های ریفت و وایو، چیزهایی متفاوت یا پیشرفته‌تر انتظار داشته باشند. این مسئله منجر به دلسردی و سردرگمی که یک معظل تجاری بزرگ است، شده و در نتیجه می‌تواند انتظارات مصرف‌کننده را برای کل صنعت، دچار شکست نماید.

با رونمایی مایکروسافت از بزرگترین بازی خود در نظرسنجی‌ها با نام هیلو (Halo)، لیاماس خاطر نشان کرد که محتوا برای هدست‌ها نباید موجودیت کمی داشته باشند. به عنوان یک تجربه، بازی مذکور بر روی این دستگاه‌ها در دسترس بوده و در تاریخ 17 اکتبر عرضه خواهد شد. فراتر از آن، بر خلاف اکولوس و وایو، مایکروسافت دارای ویژگی در میان مشتریانش بوده که وی آن‌ را “تشخیص برند” می‌نامد. عاملی که می‌تواند تاثیر مثبتی بر فروش بگذارد.

به عنوان بخشی از برنامه به‌روزرسانی پاییزی ویندوز 10 پس از این ماه، هدست‌های واقعیت ترکیبی از سوی شرکای مایکروسافت، در محدوده قیمتی 399 تا 499 دلار و همراه با به‌روزرسانی جدید در تاریخ 17 اکتبر عرضه خواهند شد. هم‌اکنون امکان پیش‌سفارش چندین مدل از طریق فروشگاه مایکروسافت استور وجود دارد. هر چند دستگاه سامسونگ که پیش‌تر بدان اشاره شد، در تاریخ 6 نوامبر و با قیمت 499 دلار برای ارزان‌ترین مدل به بازار عرضه می‌شود.

1 در مورد “مطابق پیش بینی‌ها، دستگاه واقعیت ترکیبی مبتنی بر ویندوز بر سایر رقبا برتری دارد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH