مقایسه دوربین 7 گوشی پرچم‌دار: آی‌فون 8 پلاس، نوت 8، اچ‌تی‌سی U11، اکسپریا XZ1، آنر 9، ال‌جی G6 و هواوی P10 پلاس

این روزها که در بازار اکثر سازندگان داعیه داشتن برترین دوربین برای گوشی موبایل خودشان را دارند، شاید هیچ چیزی بهتر از یک مقایسه در شرایط برابر، نتواند این ادعای آن‌ها را در بهتر بودن اثبات کند.

به‌همین خاطر ما بر آن شدیم تا در یک مقاله اختصاصی، ۷ گوشی پرچم‌دار را در کنار یکدیگر قرار داده و کیفیت دوربین‌شان را در شرایط یکسان به چالش بکشیم و از شما بخواهیم تا با توجه به چیزی که می‌بینید، برترین دوربین را انتخاب کرده و به آن رای دهید.

ابتدا اجازه بدهید تا به سراغ معرفی این گوشی‌های پرچم‌دار برویم و به‌صورت کوتاه، شرایط دوربین‌شان را بررسی کنیم. برای آنکه نشان دهیم از همین ابتدا نیز عدالت را رعایت می‌کنیم، به‌ترتیب حروف الفبای فارسی از این پرچم‌داران متکبر نام می‌بریم.

اپل آی‌فون 8 پلاس

جدیدترین محصول کمپانی سیب نشان که بررسی آن را نیز چند روز پیش برای‌تان انجام دادیم. آی‌فون 8 پلاس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز است. با این حال تنها شباهت این دو لنز به همین میزان مگاپیکسل باز می‌گردد و کارایی آن‌ها شباهتی به هم ندارد. لنز اصلی 28 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم F/1.8‌ بوده که از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. لنز دوم 56 میلی‌متری با F/2.8 از نوع تله‌فوتو است که علاوه بر کمک به ثبت تصاویر پرتره زیبا، می‌تواند زوم دو برابری اپتیکال را برای گل سرسبد محصولات اپل به ارمغان آورد. یک فلاش LED چهارگانه دو رنگ نیز به کمک این دو آمده تا در محیط‌های کم‌نور روشن کننده راه‌پای‌شان باشد.

آی‌فون 8 پلاس به یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/2.2 مجهز است. این دوربین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند به صورت HDR نیز فیلم‌برداری کند. از جمله قابلیت‌های جالب دوربین سلفی پرچمدار اپل می‌توان به امکان ضبط ویدیوهای فول‌اچ‌دی با نرخ 30 فریم و اچ‌دی با نرخ 240 فریم اشاره داشت که البته برای ما ملاک، توانایی عکس‌برداری در این مقایسه است.

آنر 9

کمپانی Honor با اینکه زیر مجموعه هواوی است اما به‌صورت مستقل فعالیت کرده و درست مانند یک ایالت خودمختار، دارای گوشی پرچم‌دار مختص به خودش است که آخرین آن آنر 9 نام دارد، محصولی که با رنگ‌بندی زیبا و دوربین دوگانه‌اش، به عنوان یک پرچم‌دار خوش قیمت و مقرون به‌صرفه، می‌تواند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد.

آنر 9 با دوربین 20 مگاپیکسلی مونو با دیافراگم f/2.2 و یک لنز 12 مگاپیکسلی RGB با دیافراگم f/2.2، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی خوش رنگ و لعاب دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی با f/2.0 است تا برای‌تان تصاویری دوست داشتنی شکار کند.

اچ‌تی‌سی U11

با اینکه کمپانی خوشنام و قدیمی تایوانی، مدت‌هاست که روزگار خوشی را نمی‌گذراند اما آخرین پرچم‌دار آن در بسیاری از زمینه‌ها یک گوشی موفق است. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7 است. U11 ویدیوهایی 4K می‌گیرد و در کمال تعجب قادر به ضبط اسلوموشن‌های فول اچ‌دی با نرخ 120 فریم بر ثانیه است. با دیدن این مشخصه چشمان‌مان گرد شد و اولین جمله‌ای که گفتیم این بود «بریم یه هندونه رو بشکنیم و ازش اسلوموشن بگیریم!». دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 که می‌تواند برای‌تان ویدیوهایی با کیفیت فول اچ‌دی ضبط کند و عکس‌های واید بگیرد.

U11 بسیار سریع روی سوژه فوکوس می‌کند و این سرعت در حد 0.3 ثانیه است. پس باید بگوییم که سوژه‌ها همیشه واضح هستند و هیچگاه محو نمی‌شوند. یک خبر خوب برای کسانی که عکاس حرفه‌ای هستند، «دوربین U11 از همان تکنولوژی اتوفوکوس در دوربین‌های DSLR بهره می‌برد» و همان طور که انتظار داشتیم دوربین این گوشی می‌تواند تصاویر RAW بگیرد تا عکس‌هایی خام ذخیره شود و بتوان روی آن بیشترین مانور را داد. این دوربین به OIS مجهز است که لرزش‌های گاه و بیگاه را از بین ببرد. خلاصه دوربین U11 برای عاشقان عکاسی فوق العاده است!

ال‌جی G6

با اینکه چندی پیش گوشی V30‌ معرفی شد و قاعدتا بایستی آن را آخرین پرچم‌دار این کمپانی کره‌ای دانست، اما موفق نشدیم به‌خاطر عدم عرضه رسمی آن در کشورمان، آن را در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان ببینیم و برای همین به سراغ آخرین محصول سری G رفتیم که آن هم ادعای زیادی در برتر بودن دارد.

ال‌جی در G6 از دو لنز 13 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX258 بهره گرفته و اگرچه در این دو فاکتور شبیه هستند اما در سایر مشخصات تفاوت‌های نسبتا زیادی دارند. لنز اصلی از f/1.8 به همراه لرزش‌گیر 3 جهته اپتیکال بهره می‌گیرد و قادر است تا 71 درجه از سوژه مقابلش را داخل کادر عکاسی قرار دهد؛ لنز دوم دارای f/2.4 بوده و لرزش‌‌گیر اپتیکال هم ندارد، اما به‌واسطه استفاده از زاویه دید 125 درجه، شما را قادر می‌سازد تا فضای گسترده‌ای را در پیش روی خودتان مشاهده نمایید.

در بخش مهمی چون دوربین سلفی، ال‌جی حداقل بر روی کاغذ عجیب عمل کرده است! جایی که پرچم‌دار قبلی یعنی G5 مجهز به یک لنز 8 مگاپیکسلی با f/2.0 و محصول بعدی آن یعنی V20 دارای لنز 5 مگاپیکسلی با f/1.9 بود، این بار G6 لنز 5 مگاپیکسلی با f/2.2 بر رویش قرار گرفته تا این پسرفت حداقل بر روی کاغذ کمی عجیب به‌نظر برسد. اگرچه واید بودن لنز، در اینجا نیز یکی از فاکتورهای اصلی است.

سامسونگ گلکسی نوت 8

نوت 8 به دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت مجهز شده که به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند. یک لنز اصلی واید در کنار یک لنز تله‌فوتو قرار گرفته و توسط آن می‌توانید زوم دوبرابری داشته باشید و یا تصاویر پرتره خاص با بک‌گراند تار بگیرید و در مقابل دوربین‌های DSLR خودی نشان دهید (البته این کجا و آن کجا!).

تفاوت این دو دوربین به اینجا ختم نمی‌شود. لنز واید یا همان لنز اصلی گوشی 26 میلی‌متری با سایز پیکسل‌های یک میکرومتری است که از گشادگی دیافراگم F/1.7 سود می‌برد در حالی که لنز تله‌فوتو 52 میلی‌متری بوده، سایز پیکسل آن 1.4 میکرومتر است و F/2.4 دارد. با این حال هر دو لنز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز هستند و از بابت تکان خوردن دست و تار شدن تصاویر نباید نگرانی خاصی داشت.

نوت 8 قصه امروز ما به یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی مجهز شده که از گشادگی دیافراگم F/1.7 بهره‌مند است. این دوربین به فوکوس خودکار مجهز شده و همچنین می‌تواند تصاویر HDR بگیرد. هنگام استفاده از دوربین سلفی نیز می‌توانید از افکت‌ها و ماسک‌های زیبایی استفاده کنید. قابلیت تغییر فوکوس پس از ثبت عکس و همچنین عکس مجازی نیز هنگام استفاده از دوربین سلفی در دسترس است.

سونی اکسپریا XZ1

کمپانی ژاپنی سونی در کنار اچ‌تی‌سی، تنها سازندگانی هستند که هنوز بر روی پرچم‌دار خودشان از دوربین دوگانه بهره نمی‌گیرند. سنسور CMOS به‌کار رفته در گوشی XZ1 با نام IMX400  شناخته می‌شود و مجهز به یک حافظه DRAM است که به نوعی در نقش یک بافر ظاهر شده و علاوه بر افزایش سرعت خواندن اطلاعات، موجب می‌شود تا بتوانید تصاویر خارق‌العاده 960 فریمی بگیرید!

اکسپریا ایکس زد وان به یک دوربین 19 مگاپیکسلی 25 میلی‌متری مجهز بوده که گشادگی دیافراگم آن F/2.0‌ است. سایز هر پیکسل آن نیز 1.2 میکرومتر خواهد بود تا با یک مجموعه نسبتا خوب طرف باشیم. سونی همچنان وجود لرزش‌گیر دیجیتالی تصویر را به نمونه اپتیکال آن ترجیح می‌دهد و در نتیجه پرچم‌دار جدیدش نیز فاقد این ویژگی است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به سیستم فوکوس خودکار لیزری و تک فلاش LED اشاره کرد.

ایکس زد وان داری یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با F/2.0 بوده که به لرزش‌گیر دیجیتالی مجهز است و همچنین می‌تواند ویدئوهای فول‌ اچ‌دی ثبت کند.

هواوی P10 پلاس

آخرین قهرمان ما در این رقابت که تا چند روز دیگر پرچم خودش در بین محصولات هواوی را به میت 10 واگذار خواهد کرد، در مقایسه با P9 که در آن از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده بود، این بار یکی از لنزها به ۲۰ مگاپیکسل ارتقا داده شده تا کاربر بتواند تجربه شیرین زوم کردن بدون از دست دادن جزئیات که آن را زوم هیبریدی می‌نامد، درست همانند زوم اپتیکال تجربه کند. همچون قبل یکی از این لنزها (۲۰ مگاپیکسلی) تصاویر را به‌صورت سیاه و سفید می‌گیرد و با ترکیبی هنرمندانه که فقط از دستان متخصصان لایکا برمی‌آید، عکس نهایی را برای کاربر ثبت می‌کند.

البته هر دو لنز مورد استفاده دارای F/1.8 هستند که در مقایسه با P10 معمولی و همچنین میت 9 که دارای F/2.2 بودند، در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. لنز رنگی دارای یک لرزش‌گیر ۶ محوره است که به شما  کمک می‌کند تا لرزش دست‌تان، اثری بر روی کیفیت عکس‌تان نگذارد. به واسطه استفاده از دو لنز، قادر هستید تا تصاویر را به‌صورت بوکه بگیرید و از کیفیت آن لذت ببرید.

برای دوربین سلفی، شما یک نمونه ۸ مگاپیکسلی با f/1.9 دارید که اعتبار و توانایی لایکا در این بخش نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچون بخش دوربین اصلی، حالتی به نام پرتره وجود دارد که تصاویر پشت شما را بوکه کرده و باعث گرفتن عکس‌هایی رویایی می‌شود.

مقایسه دوربین‌ها در ۱۰ راند مختلف!

حالا که با حاضران در مسابقه آشنا شدید، به سراغ بخش اصلی یعنی مقایسه دوربین‌ها می‌رویم. برای این کار ما شرایطی را در نظر گرفتیم که در ادامه، آن‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

  • تمام گوشی‌ها با نسبت ۴ به ۳ و حالت اتوماتیک عکس گرفته‌اند
  • شرایط عکاسی برای همه محصولات یکی بوده و هر پرچم‌دار، حداقل ۳ عکس از سوژه گرفته و بهترین آن انتخاب شده است
  • از آنجایی که برخی قابلیت‌ها در گوشی‌ها تفاوت داشت، ناچار شدیم امکانات همگی را یکسان در نظر بگیریم و از مواردی چون عکاسی واید در ال‌جی G6 یا زوم هیبریدی در محصولات اپل و هواوی چشم‌پوشی شد.
  • در بالای هر عکس، حروف A تا G انگلیسی درج شده و نام گوشی‌ها تا ۱ هفته اعلام نمی‌شود
  • بایستی بدانید که در هر بخش، جای تصویر گوشی‌ها عوض می‌شود و به عنوان مثال عکس A در راند اول با عکس A در راند دوم یا سوم، متعلق به یک گوشی نیست و جایگاه پرچم‌دارن عوض می‌شود تا جلوی هرگونه تعصب در رای‌گیری گرفته شود.
  • در برخی از تصاویر، در آخرین باکس پایین و سمت راست، از دوربین کانن 80D با لنز 70-24 جهت یک شاخص برای سنجش شما کمک گرفته‌ایم.
  • نتایج این رقابت، پس از یک هفته رای گیری و در تاریخ 27 مهر ماه در همین مقاله اعلام می‌شود (نام صحیح هرگوشی در جلوی گزینه نظرسنجی آن درج خواهد شد).
  • گوشی‌ها بر اساس آرای شما در هر بخش و بسته به جایگاه به‌دست آمده، حایز امتیازاتی خواهند شد و بدین ترتیب برترین گوشی‌های عکاس را نیز انتخاب و اعلام خواهیم کرد.

راند نخست: حالت عکاسی ماکرو

در این بخش، همه گوشی‌ها را به خط کرده و از آن‌ها خواستیم که از یک سوژه با فاصله کم با نور مناسب عکس‌برداری کنند. با دقت بر روی تصاویر و همچنین مقایسه با عکس شاخص پایانی، به یک تصویر به عنوان گزینه برتر رای دهید.

[polldaddy poll=9849909]

راند دوم: عکاسی HDR

تمام گوشی‌های موجود در این مبارزه، قابلیت عکاسی HDR را داشتند و البته برخی به‌صورت خودکار و بعضی به حالت دستی، چنین امکانی برایشان فعال می‌شد. برای تصویر زیر ما این قابلیت را برای همه گوشی‌ها فعال کردیم و با یک بک‌گراند روشن، از آن‌ها خواستیم تا بهترین بالانس نوری را ایجاد کنند. در این بخش خبری از تصویر شاخص دوربین کانن نیست زیرا ملاک، عملکرد گوشی‌ها در برقراری تعادل نوری است که نیازی به شاخص ندارد.

[polldaddy poll=9849910]

راند سوم: عکاسی در زیر نور مستقیم آفتاب

همیشه عکاسی در نور کافی، یکی از ساده‌ترین کارها برای دوربین‌هاست و شاید تنها بخشی است که حتی فاصله بین گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار نیز کاسته می‌شود، بدین خاطر ما منظره‌ای را انتخاب کردیم که نه تنها نور آفتاب در آن می‌تابید، بلکه خود خورشید خانم نیز حضور داشت تا بلکه کمی کار عکاسی را برای گوشی‌های ما دشوار کند.

[polldaddy poll=9849911]

راند چهارم: عکاسی با سوژه متحرک

در این بخش، به سراغ فواره‌های آب رفتیم که در یک راستا قرار گرفته و بدین خاطر عکس ما دارای تحرک بود، البته نور کافی به دوربین‌ها کمک زیادی می‌کرد تا تصویر دچار تاری نشود.

[polldaddy poll=9849912]

راند پنجم: عکس‌برداری از گل

بایستی توناژ رنگی قرمز را یکی از سخت‌ترین رنگ‌ها برای دوربین‌ها دانست که به‌طور معمول آن‌ها را دچار چالش می‌کند، به همین خاطر ما نیز تصمیم گرفتیم تا از تعداد زیادی گل با این طیف رنگی عکاسی کنیم و البته توصیه می‌کنم که از تصویر شاخص ما یعنی دوربین کانن هم کمک بگیرید.

[polldaddy poll=9849913]

راند ششم: تصویر با عمق زیاد

در عکس زیر، ما منظره‌ای را برگزیدیم که عمق نسبتا زیادی داشت و به همین سبب بایستی عکاسان ضمن نمایش صحیح رنگ‌های منظره، عمق تصویر را هم به‌خوبی نمایش می‌دادند.

[polldaddy poll=9849914]

راند هفتم: اتاق نیمه تاریک

کم کم به بخش‌های سخت‌تر کار می‌رسیم که تفاوت دوربین‌ها بیشتر آشکار می‌شود، در واقع با حذف عنصر کلیدی نور، گوشی‌ها بایستی تا حد امکان با نویزها جنگیده و تصویر را به کمک توانایی خودشان روشن‌تر و واضح‌تر کنند. در این بخش، ما سوژه‌ای را در یک اتاق نیمه تاریک در نظر گرفتیم و از گوشی‌ها خواستیم بدون کمک از نور فلاش، اقدام به گرفتن عکس کنند.

[polldaddy poll=9849915]

راند هشتم: عکاسی با نور فلاش

حال در این بخش، گوشی‌ها را آزاد گذاشتیم تا از فلاش دوربین نیز برای همان سوژه قبلی و محیط نیمه تاریک و بسته داخلی استفاده کنند، تصاویر گرفته شده را با نمونه دوربین کانن هم حتما مقایسه کنید تا آن مدلی که به واقعیت نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

[polldaddy poll=9849916]

راند نهم: عکاسی در محیط تاریک و باز

شاید نور فلاش بتواند در یک محیط کم‌نور داخلی کمک کند اما برای فضای باز، تقریبا هیچ اثری نخواهد داشت و بدین خاطر تمام تلاش گوشی‌ها در چنین محیطی، با اتکا به توانایی لنز و همچنین دریچه دیافراگم آن‌هاست تا بتوانند تصویری روشن‌تر بگیرند، تصاویری که حتی چشم انسان نیز قادر به دیدن آن‌ها در چنین شرایط نوری نیست.

[polldaddy poll=9849917]

راند دهم: عکس سلفی

آخرین بخش این رقابت را به دوربین جلوی گوشی‌ها اختصاص دادیم، قسمتی که این روزها طرفداران زیادی هم دارد و قاعدتا یک دوربین باکیفیت‌تر، می‌تواند محصولی ایده‌آل برای انتخاب کاربران باشد.

[polldaddy poll=9849918]

پایان رقابت

امیدواریم این 10 مرحله مقایسه بتواند در انتخاب برترین دوربین بین این پرچمداران بزرگ بازار شما را راهنمایی کند. از امروز تا هفته دیگر همین موقع، شما می‌توانید در نظر سنجی شرکت کنید و پس از پایان یافتن این زمان، نام گوشی‌ها مشخص شده و به جای حروف انگلیسی در فرم نظرسنجی قرار می‌گیرند و شما خواهید دانست کدام مدل، به راستی عملکرد بهتری داشته است.

البته به‌خاطر داشته باشید که جای گوشی‌ها در هر بخش عوض شده است و بنابراین نمی‌توان با حدس زدن جایگاه یک اسمارت‌فون در یک راند، جای آن را در سایر قسمت‌ها نیز پیدا کرد.

اعلام نتایج

پس از یک هفته رقابت تنگاتنگ، سرانجام پرده‌ها افتاد و جایگاه گوشی‌ها در هر نظر سنجی مشخص شد. بر طبق آرای به‌دست آمده توسط کاربران، هر گوشی حایز امتیازات زیر در مجموع ۱۰ مرحله شد. امتیازات هم بدین شکل اعطا شده که مدل نخست در هر مرحله، 7 امتیاز به‌دست می‌آورد و سایر جایگاه‌‌ها نیز به ترتیب 1 امتیاز کاسته خواهد شد تا تنها 1 امتیاز نصیب گوشی عکاس آخر شود!

عکاس با مدال طلایی آی‌تی‌رسان: اپل آی‌فون 8 پلاس با کسب 60 امتیاز

عکاس با مدال نقره‌ای آی‌تی‌رسان: سامسونگ گلکسی نوت 8 با کسب 51 امتیاز

عکاس با مدال برنزی آی‌تی‌رسان: سونی اکسپریا XZ1 با کسب 38 امتیاز

34 در مورد “مقایسه دوربین 7 گوشی پرچم‌دار: آی‌فون 8 پلاس، نوت 8، اچ‌تی‌سی U11، اکسپریا XZ1، آنر 9، ال‌جی G6 و هواوی P10 پلاس”

  1. مهرداد افشاری

    این مدل بررسی ها زیاد قابل اعتماد نیست
    شما نباید این بررسی ها رو به رای مردم بزارین، چون خیلی ها هیچ اطلاعاتی از مبانی عکاسی ندارن و فقط به عکس های خوش آب و رنگ رای میدن
    بهتره که این عکسها رو به چند نفر متخصص عکاسی نشون بدین و نظر اونها رو جویا بشین، و یا بهتر اینکه این دوربین ها رو به اونا بدین تا باهاش عکاسی کنن و در آخر در مورد توانایی و نقطه ضعف های هر موبایل نظر کارشناسی دقیق بدن، چیزی که متاسفانه تو ایران توسط هیچ شرکت یا مجله و سایتی انجام نمیشه
    اگر شما این کار رو بکنید، بعد یه مدت پیشرو میشین و همه در مورد اینکه دوربین کدام موبایل بهتره، به شما روجوع میکنن
    یا حداقل در کنار نظر سنجی مردمی، نظرات کارشناسان عکاسی رو هم قرار بدین، اینطوری خوانندگان رو آموزش میدید تا در طولانی مدت بدونن که چه عکسی خوبه و چی بده، چه دوربینی ضعیفه و چه دوربینی قویه
    با تشکر

  2. سلام
    واقعا بعضی نظر سنجی ها،آدم را متحیر میکنه وواقعا در خرد جمعی شک میکنه!!
    مثلا در راند چهارم چطور( نوت 8) میتونه سوم شده باشه واقعا اینایی که رأی دادن به چی فکر کردن وچیو توی تصویر دیدن؟؟!!!!!! درحالیکه تمام دوربینها بجز نوت 8 تصویر خوبی ثبت کردن.
    درراند پنجم چطور G6دوم شده؟!!!
    در راند هفتم چطور آیفون دوم شده؟!!!
    بهرحال مقایسه ی بسیار خوبی بودو اطلاعات بسیار ارزشمندی درخود داشت.
    ممنون از تمامی زحمت کشان این سایت وزین.

    1. با تشکر از سایت خوب آی تی رسان و مقایسه جالبش
      منم با روح اله تقریبا موافقم..مثلا در راند ششم ، گوشی LG G6 با وجود اینکه به هیچ وجه رنگهای واقعی محیط رو ارائه نکرده بود ولی دوم شد ! این نشون میده ، اغلب کاربران ، رنگهای اشباع شده در تصاویر رو به واقعی بودن رنگها ترجیح میدن که به نظرم اشتباهه..خیلی جاها همین دستکاری رنگها توسط دوربین ، باعث مشکل میشه ..فرض کنید برای دوستتون یه عکس از لباسی با رنگ سبز لجنی که خریدید رو میفرستید ولی اون یه لباس با رنگ سبز چمنی میبینه ! مخصوصا موقع مشورت گرفتن در مورد اجسام رنگی !

  3. واقعاً مقایسه کامل و خوبی بود، آیفون حقش بود اول بشه اما با تمام احترامی که به نوت 8 قائلم ولی تو یکی دوتا از تستها رنگ نوت با رنگ عکس مرجع خیلی فرق داشت اما امتیاز بالایی گرفته بود، در هر صورت از بقیه بهتر بود و دومی حقش اما سونی هم عالی کار کرد، اگه سونی از دریچه دیافراگم بازتری استفاده میکرد میتونست امتیازی نزدیک به نوت بیاره.

  4. سلام
    کار بسیار جالب و جذابی انجام دادید ولی کاش اندازه ی نمایش عکسها بزرگتر بود تا بهتر میشد جزئیات عکسها را مشاهده کرد.

  5. با سلام خدمت اقای گلکار،ممنون میشیم پس از پایان از مسابقه و مشخص شدن جواب ،نظر خودتون رو درباره بهترین گوشی بگید چون واقعا بعضی از دوستان برای رای دادن به گوشی ها به جزئیات توجه و دقت نکردن و سعی کردن عکسهای زیبا تر انتخاب کنن نه عکس باکیفیت تر و واقعی تر رو ،ممنون از سایت شما

  6. اکثرا رای دهندگان کیفیت و جزئیات رو با نور زیاد اشتباه گرفتن و تو رای هاشون هم تاثیر داشته مخصوصا تو قسمت 8

  7. خب درسته این کار شما زحمت برده و خیلی هم خوبه ولی متاسفانه اصلا درست نیست.چون شما در عکاسی برای مقایسه باید زوایا رو در نظر بگیرید همچینین تایم عکاسی در فضای باز رو.چون خورشید در هر آن درحال حرکت و نور محیط در حال تغییره.برای عکس ها حتما باید از پایه استفاده میشد که زاویه و لرزش ها در کیفیت تاثیر گذار نباشه.و در محیط بیرون هم باید با فاصله زمانی خیلی کم و با انتخاب سوژه درست که یا کاملا باید سایه باشه یا زیر نور و زیر نوری که از بین برگ درختان میتابه نمیشه مقایسه درستی کرد.

  8. سلام
    1) تو عکس ماکرو زاویه عکسبرداری یکی نیست
    2)باید کراپ 100 درصد میذاشتید که بشه نظر داد
    3)بهتر بود کمی تو هر بخش توضیح میدادید تا مثل بخش hdr فقط به عکس پرنورتر رای داده نشه.گوشی E قسمت پنجره جزئیات از بین رفته و عملکرد خوبی در دینامیک رنج نداره اما اول شده!!!!!
    4) قسمت عکاسی از گل هم تقریبا مشکل مشابهی هست و شاید طرفدارن اون برند گوشی خودشون رو شناختن

  9. باسلام
    جناب گلکار چرا ی عکس بعنوان نمونه که از یک دوربین عکاسی قوی گرفته شده قرار نمیدید ک بتونیم حداقل اصل عکس گرفته شده ببینم بعد دوربین گوشیها رو مقایسه کنیم؟؟

    1. چون دوربین این شرکت بنچمارک نیست و حتی نمیدونیم کدوم مدل این شرکته و معمولا از گوشیا کیفیت ضایع تری داره

  10. مقایسه خیلی باهالی بود و چون جای عکسا رو هی عوض کردید اصلن نمیشه گفت کدوم دوربین بهتره . خیلی منتظرم که نتیجه ها رو زودتر اعلام کنین تا ببینم چه گوشی ای بهترین بوده .

    1. ایول دقیقا همینو میخواستم بگم…
      بارها تو سایت همسایه دیدم که چون جای گوشی ها ثابته اکثرا با تعصب نظر میدن و نتیجه ای منطقی بدست نمیاد…
      ممنونم از آی تی رسان به خاطر این کار

  11. بنظر من همشون دوربینای خوبی دارن و کسی که اونارو تهیه کنه
    از لحاظ دوربی کم نمیاره
    ولی نوت8 و ایفون 8پلاس یه سر و گردن بالاتر هستن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH