هواوی میت 10 (Mate 10) رسما معرفی شد: نمایشگر بدون حاشیه، سخت‌افزار قدرتمند به‌ همراه طراحی متفاوت!

پس از ماه‌ها شایعه و درز اخبار بالاخره هواوی از آخرین دستاورد خود در زمینه تلفن همراه رونمایی کرد. هواوی میت 10 جدیدترین پرچم‌دار این کمپانی است که دقایقی پیش در طی کنفرانسی که هواوی در مونیخ تدارک دیده بود، به صورت رسمی رونمایی شد. مهم‌ترین نکته در رابطه با این پرچم‌دار استفاده از نمایشگر تمام صفحه و هم‌چنین بهره‌گیری چیپست از واحد هوش مصنوعی است.

هواوی در طراحی بدنه این هندست از ترکیب آشنای فلز و شیشه استفاده کرده است. بدنه این اسمارت‌فون با کسب گواهی IP53 تاحدودی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده و با ابعاد 150.5 در 77.8 در 8.2 میلی‌متری خود 186 گرم وزن دارد. حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده برای هواوی میت 10 در بخش جلویی و زیر نمایشگر قرار گرفته است.

در بخش نمایشگر هواوی میت 10 نیز پیشرفت‌های خوبی را مشاهده می‌کنیم. وضوح نمایشگر این فبلت به 1440 در 2560 پیکسل افزایش یافته است که با توجه به اندازه 5.9 اینچی نمایشگر سهم هر اینچ از صفحه نمایش، 499 پیکسل است. در این نمایشگر از تکنولوژی رنگ RGBW استفاده شده است که علاوه بر نمایش بهتر رنگ سفید، موجب افزایش شارژدهی این دستگاه می‌شود. پنل مورد استفاده در هواوی میت 10 IPS است که از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند، محافظت از این نمایشگر را یک نسخه نامعلوم از گوریلا گلس برعهده دارد.

در زیر قاب هواوی میت 10 می‌توانیم جدیدترین دستاورد مهندسان بخش چیپست هواوی را مشاهده کنیم. پردازنده کاریرین 970 به‌کار رفته در این فبلت با تکنولوژی 10 نانومتری ساخته شده است. این چیپست، هشت هسته پردازشی دارد که چهار هسته از نوع کورتکس A73 با کلاک 2.4 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر کورتکس A53 با کلاک 1.8 گیگاهرتز هستند. پردازش‌های گرافیکی در این چیپست نیز برعهده رابط مالی G72 MP12 گذاشته شده است.

مهم‌ترین ویژگی کایرین 970 بهره مندی از واحد پردازش هوش مصنوعی است که موجب می‌شود دستگاه رفتاری هوشمندانه‌تر را از خود نشان دهد و فعالیت هندست را با توجه به نیازهای کاربر تغییر دهد. میزان رم موجود در میت 10 چهار گیگابایت است که با 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود و البته از طریق کارت حافظه تا 256 گیگابایت دیگر قابل افزایش است.

در بخش دوربین هواوی میت 10 نیز بار دیگر می‌توانیم همکاری هواوی با کمپانی نام آشنای لایکا را مشاهده کنیم. دوربین اصلی مورد استفاده در این فبلت دوگانه است که از ترکیب یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور سیاه و سفید 20 مگاپیکسلی تشکیل شده است. گشودگی دیافراگم این سنسورها F/1.6 است که جذب نور بیشتری را به نسبت F/2.2 نسل قبلی به ارمغان خواهد آورد. از جمله دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به فوکوس لیزری، لرزشگیر اپتیکال و تشخیص فاز خودکار اشاره کرد. دوربین سلفی هواوی میت 10 نیز 8 مگاپیکسل وضوح دارد.

هدایت این مجموعه قدرتمند سخت‌افزاری را اندروید Oreo برعهده دارد که با نسل جدید رابط کاربری اموشن همگام شده است. بنابر گفته هواوی عملکرد رابط کاربری در این نسخه بسیار روان‌تر از قبل بوده و شاهد کند شدن آن حتی پس از گذشت 18 ماه نخواهیم بود.

نیروی مورد نیاز هواوی میت 10 از طریق یک باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپری تامین خواهد شد که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و به گفته هواوی تا 30 درصد شارژدهی بیشتری نسبت به میت 9 ارایه می‌دهد. این فبلت در 4 رنگ متفاوت به‌زودی راهی بازار خواهد شد.

6 در مورد “هواوی میت 10 (Mate 10) رسما معرفی شد: نمایشگر بدون حاشیه، سخت‌افزار قدرتمند به‌ همراه طراحی متفاوت!”

  1. دوست داشتم اصالت استفاده از فلز رو نگه میداشت .متاسفانه میزنه تو ذوق شیشه .
    بجز طراحی پشت گوشی بقیه عالی بود .مخصوصا حاشیه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH