متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون

آموزش متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون + نحوه اتصال گوشی a12

در این مطلب نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون و همچنین رفع مشکل نحوه اتصال گوشی a12 به تلویزیون را به شما آموزش می‌دهیم.

حتما تاکنون نام قابلیت Cast را در گوشی‌های اندرویدی شنید‌ه‌اید. توسط این ویژگی در اندروید می‌توانید گوشی خود را به تلویزیون هوشمندتان متصل کنید و تمامی محتوایی را که در صفحه نمایش گوشی نمایش داده می‌شود، تمام و کمال در صفحه تلویزیون خود داشته باشید. این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ با عنوان Smart View قرار گرفته و دقیقا همان کار Cast را انجام می‌دهد. در گوشی‌های قدیمی سامسونگ این قابلیت با نام Samsung Screen Mirroring یافت می‌شود.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون باید از قابلیت اسمارت ویوو استفاده کرد، طرز استفاده از Smart View در گوشی‌های سامسونگ بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید آن را به تلویزیون‌های هوشمند با برندهای مختلف، متصل کنید. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را به‌‌ترتیب طی کنید:

  1. تلویزیون و تلفن خود را به یک وای‌فای یا نقطه اتصال متصل کنید.
  2. در گوشی‌ سامسونگ خود، نوار اعلانات را به پایین بکشید و به سمت چپ سوایپ کنید. در این بخش بر روی آیکون مربوط به Smart View کلیک کنید.

اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون

  1. در صفحه جدیدی که باز می‌گردد، لیست دستگاه‌های موجود برای اتصال نشان داده می‌شود که شما باید نام تلویزیون خود را انتخاب کنید.

متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون

  1. در آخر کمی منتظر بمانید تا اتصال توسط وای‌فای به تلویزیون انجام گردد.

برای استفاده بهتر از Smart View، به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است اینترنت دیتای خود را در حین اتصال خاموش نگه‌دارید.
  • در صورت‌ وجود لگ و مشکل در فرآیند، گوشی را به تلویزیون نزدیک‌تر کنید.
  • این ویژگی توسط وای‌فای کار کرده و شما می‌توانید محتوا‌های مختلف خود مانند فیلم، عکس و موزیک را به‌راحتی با تلویزیون به‌اشتراک بگذارید.

نحوه اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون سامسونگ

اما برخی از گوشی‌ها مانند سامسونگ گلکسی A10s به راحتی به تلویزیون‌های سامسونگ متصل نمی‌شوند. این مشکلی است که بسیاری از دارندگان گوشی گلکسی A10s و حتی گلکسی A20s با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون سامسونگ می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

1- از منوی گوشی وارد Settings شده و سپس وارد بخش Connection شوید.

2- از بخش Mobile Hotspot and Tethering هات‌اسپات گوشی را روشن کنید.

اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون

3- در این قسمت باید به سراغ تلویزیون بروید، از بخش تنظیمات وای‌فای را روشن کرده و هات‌اسپات گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

4- حال در گوشی خود برنامه Google Home را از این لینک دانلود کرده و پس از نصب، سیگنال تلویزیون خود را در محیط برنامه مشاهده خواهید کرد.

5- در این حالت گوشی و تلویزیون به یکدیگر متصل می‌شوند و می‌توانید تصویر نمایشگر گوشی خود را بر روی تلویزیون تماشا کنید.

نحوه اتصال گوشی a12 به تلویزیون

تمامی گوشی‌های سامسونگ، چه آن‌هایی که از قابلیت اسمارت ویو پشتیبانی می‌کنند و چه آن‌هایی که مانند گلکسی A12 این قابلیت را ندارند، می‌توانند از چند روش برای این کار استفاده کنند:

توجه کنید که این گوشی از اسمارت ویو پشتیبانی نکرده و چنین قابلیتی را ندارد و برای اتصال نیاز به خرید دستگاهی همچون کروم کست دارید.

روش اول: با یک دانگل کروم کست به تلویزیون متصل شوید و سپس برای حل مشکل اتصال گوشی گلکسی A12 به تلویزیون باید مراحل زیر را طی کنید:

1- در این روش نیز ابتدا باید برنامه گوگل‌ هوم دانلود و بر روی گوشی نصب شود، از این لینک می‌توانید برنامه گوگل هوم را دانلود کنید.

2- در ادامه شما به یک دانگل کروم کست نیاز دارید، البته تلویزیون شما باید درگاه HDMI داشته باشد، به این ترتیب می‌توانید کروم کست را به تلویزیون متصل کرده و ستاپ اولیه آن را (مانند اتصال به اینترنت) انجام دهید.

3- سپس کروم کست فعال شده و می‌توانید آن را در اپلیکیشن گوگل هوم گوشی خود مشاهده کنید.

4- در اپلیکیشن گوگل هوم، کروم کست خود را انتخاب کنید و در صفحه بعد گزینه Cast my Screen را در پایین صفحه بزنید و گزینه Start Now را انتخاب کنید.

5- حالا تلفن هوشمند شما به تلویزیون متصل شده و تمام کارهایی که بر روی گوشی انجام می‌دهید در صفحه تلویزیون قابل مشاهد است.

روش دوم: استفاده از کابل HDMI برای حل مشکل اتصال گوشی A12 سامسونگ به تلویزیون است. در این روش شما می‌بایست یک مبدل USB-C به HDMI خریداری کنید و با استفاده از یک کابل، گوشی A12 را به تلویزیون متصل کنید و سپس از نوار نوتیفیکیشن یکی از گزینه‌های Screen Miroring یا Smart View یا Quick Connect را انتخاب کنید تا تلویزیون اسکن شده و اتصال برقرار شود. در صورتی که چنین گزینه‌های را پیدا نکردید، اپلیکیشن اسمارت ویو سامسونگ را از گوگل پلی دانلود کنید.

مشاهده ویدیوهای یوتیوب بر روی تلویزیون

اما اتصال با قابلیت Cast بهترین روش تماشای ویدیوها یوتیوب بر روی تلویزیون نیست، معمولا با قابلیت Cast ویدیوها کمی بریده بریده و با فریم‌ریت پایین بر روی تلویزیون نمایش می‌یابد. شما با استفاده از هر گوشی هوشمندی، حتی مدل‌های شیائومی، هواوی، نوکیا و غیره، می‌توانید به طور مستقیم، تلویزیون خود را به یوتیوب تلفن هوشمند خود متصل کنید و ویدیوهای مد نظرتان را ببینید.

برای اینکار ابتدا تلفن همراه و موبایل خود را به یک وای‌فای یا نقطه اتصال متصل کنید. سپس از تلفن هوشمند خود وارد یوتیوب شوید و یک ویدیو را پخش کنید، در ادامه گزینه Cast در قسمت بالای ویدیو پخش شده را انتخاب کرده و سپس تلویزیون هوشمند خود را انتخاب کنید.

اگر تلویزیون هوشمند ندارید می‌توانید با اتصال دانگل کروم کست، آن را به یوتیوب متصل کنید، در این حالت پس از انتخاب حالت Cast یوتیوب، نام دانگل کروم کست به نمایش در می‌آید که می‌توانید آن را انتخاب کرده و ویدیو خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

300 در مورد “آموزش متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون + نحوه اتصال گوشی a12”

    1. تلویزیون سری هفت مدل7002سامسونگ گرفتم گوشیم هم شیاومیnote5. مثل آب خوردن گوشیم به تلویزیون وصل شد. چهل دقیقه از تماشای فیلم که گذشت ارتباط قطع شد و دیگه هیچی. رو گوشی و تلویزیون نشون می ده که وصله ولی صفحه تلویزیون هیچی نیست، تاریکه

  1. سلام.گوشی من گلکسی s3هستش هرکاری میکنم با برنامه اسمارت ویو ی که از گوگل پلی خریدم نمیتونم به تلوزیونم وصل شم کمک کنید لطفا

    1
    2
  2. سلام گوشی من a10s هستش و قابلیت اسمارت ویو رو نداره چیکار کنم برنامه چیزی داره ک راهنمایی کنید

    9
    64
  3. هادی خدایی

    گوشی من samsung j7 2016 هست نه گزینه اسمارت ویو دارد نه با برنامه هایی که دانلود میکنم وصل میشه
    هر برنامه ای هم بوده دانلود کردم ولی جواب ندا

    20
  4. سلام من قبلا از اسمارت ویو استفاده کردم اما بعد از ارتقا اندروید دیگه کار نمیکنه برام:/ اپدیت های جدید اسمارت ویو هم رو گوشیم نصب نمیشه نمی دونم چیکار باید کنم؟!

  5. سلام گوشی من j6+ و اصلا گزینه اسمارت ویو رو نداره و هر برنامه ایی در این زمینه دان میکنم اصلا نمیشه و واقعا نمیدونم چیکار کنم کمکم کنید.

    4
    29
    1. واقعا خاک برسر سامسونگ که فقط مدل و اسم گوشی های رو ارتقا میده و امکانات در حد صفر.حتی از سری قبلی هاش هم پایین تر.یه چراغ نوتیفیکیشن تو گوشی رو بر میدارد.خاک برسر

      1
      8
      1. سلام منم گوشیم s7 edge هست و اسمارت ویو رو پیش فرض داره قبلا روی تلویزیون استفاده میکردم خیلی خوب بود و کار میکرد اما چند مدته تا متصل میشه قطع میشه و تی وی مینویسه اسمارت میرور متوقف شد

  6. سلام.
    گوشی من ‌‌‌‌on5 هستش.امروز اندروید و از ۶ به هشت ارتقا دادم ولی وقتی نوار رو میکشم پایین smart view رو نمیتونم پیدا کنم.لطفا کمک کنین

  7. علی سلیم فر

    من گوشی j7pro دارم تی ویم TCLهستش وقتی از اسمارت استفاده میکنم صفحه گوشیم حدود یک چهارم صفحه تی وی در سمت چپ نشون داده میشه و کلا صفحه تی وی رو پوشش نمیده ممنون میشم راهنمایی کنین چ جور رو تمام صفحه پخشش کنم

    1
    1
  8. بابد تلوزیون رو هم بروز رسانی کنید و هر دو دستگاه به یک وایفا وصل باشد بعد گزینه اسکرین screen mroring رو فعال کنید

  9. من گوشیم j5 prime هست و همچین دکمه ایرو نداره ویرایشم کردم نداره باید چی کار کنم لطفا کمکم کنید چون به خاطر همین مضوع میخوام گوشیمو عوض کنم

    5
    13
    1. یا باید گوشیتو عوض کنی و یا برنامشو دانلود کنی که بدرد نمیخوره چون اینجوری باید نت مصرف شه

  10. سلام خسته نباشیدمن قبلاوصل یشد بعدازاینکه گوشیم روفلش کردم بروزرسانی کردم حالا وصل نمیشه چکارکنم.

    3
    7
  11. سلام دوستان.من گوشیم A3سامسونگه روخودش نصبه.ولی الان هرچی میزنم نمیشه قبلامیشد ولی الان نمیدونم چرانمیشه.هربارکه میزنم هی میگه پریز برق رابکشید مجددبازبزنید.که این کاروکردم ولی بازنشد.خواهشااگه کسی میدونه راهنمایی کنه.ممنونم

    3
    8
  12. حسین محمدزاده

    سلام مشکل من اینجاست که وقتی اسمارت ویو رو از گوشی روشن میکنم یا اسم تلوزیون رو پیدا نمیکنه یا پیدامیکنه وصل نمیشه یا مینویسه تلوزیون رو از برق بکشید ومجدد وصل کنید واین کار رو میکنم اما بازم وصل نمیشه باید صد بار بزنم تا یه بار بگیره تلوزیون هم ازین سامسونگ جدیداست گوشیمم سامسونگA7هست لطفا کمک کنید تا عیب یابی بشه

    2
    55
    1. منم دقیقا همین مشکل دارم و قبلا وصل میشد اما جدیدا میگه تلویزیون از برق بکشید و دوباره نصب کنید اما فایده نداره…لطفا اگه راه حلش پیدا کردید به منم‌بگین.گوشی همnote10+

    2. سلام عزیز
      (برای A7)
      شما هم گوشیتوخاموش کن
      و هم TV خاموش کن واز برق بکش .بعداز روشن کردن هردو بهم وصل میشن اگر نشد احتمالاً هر دو بروزرسانی میخوان.
      امیدوارم موفق بشی.

  13. سلام گوشی A3 2017 قبل از بروز رسانی جدیدش به تلوضون وصل میکردم و استفاده میکردم ولی الان بعد بروز رسانی دیگه وصل نمیشه خواهش میکنم کمک کنید ممنونم

    11
  14. من گوشی c5 دارم و وای فای به تی وی وصل نمیشه میگن گوشیم قدیمیه اره? لطفا با این شماره تماس بگی ید کمک کنید 09156260032

    1
    2
  15. سلام. من از تبلت لنو وو مدل a5500 HV استفاده میکنم. بدون برنامه دید هوشمند یا همون اسمارت ویو. خود تبلتم گذینه کست اسکرین یا همون انتقال صفحه داره. تلوزیون ما mu 7995 پنجاه و پنج اینچه. بازی و تلگرام و همه چی رو نشون میده اما چون رزولوشن تبلتم 720 اچ دیه، تلوزیون 720 اچ دی نشونش میده. و چون خود تلوزیونم 4k هست از دو طرف صفحه به اندازه یه وجب خالیه. تمام صفحه نیست! اگه 1080 یا 4کا باشه تمام صفحه میشه. همه نوع راهی رو امتحان کردم. نشد که نشد. فقط تو بازی قارچ خور تبلتم که میتونی رزولوشن رو عوض کنی تمام صفحه شد! بنظرم مشکل از تبلتمه. نظر شما چیه؟

  16. سلام من گوشیم سامسونگ j5 مدل ۲۰۱۶ هست ولس چرا گزینه اسمارت ویو برای اتصال به تلوزیون نداره؟؟

    4
    49
      1. سلام
        باید اپلیکیشن اسمارت ویو رو دانلود ونصب کنید سپس یک مودم یا گوشی دومی بیواسطه ی گوشیتون با تلویزیون قرار بگیرد

        2
        14
  17. گوشی هایی که خودش اسمارت ویو نداره ،باید مودم بگیرید و از گوشی به مودم و بعد به تلویزیون وصل بشید ،همین امروز نمایندگی سامسونگ اومد بهم گفت ،گوشیم j7 هست ،

    7
    17
  18. گوشی هایی که خودش اسمارت ویو نداره ،باید مودم بگیرید و از گوشی به مودم و بعد به تلویزیون وصل بشید ،همین امروز نمایندگی سامسونگ اومد بهم گفت ،گوشیم j7 هست

    7
    16
    1. گوشی و تلویزیون هردو باید به یک دیتای مشترک وصل شن.حالا میخواد مودم باشه یا به ی گوشی سومی اتصال داده روشن شه و دیتا بده بهشون

  19. گوشی من سامسونگ جی ۷ پرایمه و تلویزیونم سامسونگ سری ۵…ولی با اسمارت ویو وصل نمیشه…با برنامه اسمارت ویو وصل میشه و فقط عکس و فیلم نشون میده و بازی و تلگرام … را نشون نمیده…راهی داره که اینها هم نشون بده؟

    6
    19
  20. وصل میشه گوشی اما فقط عکس و فیلم و موزیک قابل پخشه..تلگرام د اینستا و … پخش نمیشه..امکانش هست یا کلا نیست..
    ممنون

    4
    10
    1. دوست من با نصب اپلیکیشن اسمارت ویو و وصل شدن گوشی شما و تلکیزیونتون به یک دیتای مشترک این اتفاقی ک الان فرمودین‌میفته و کلا همینه.اما اگه گوشیتون خودس رو نوار بالا گزینه اسمارت ویو داشته باشه بدون نیاز به اینترنت صفحه گوشیتون اسکن میشه رو تلویزیون حالا رو هر برنامه ای باشی.مثلا گوشی سامسونگ جی ۵ اسمارت نیست وای گوشی آ۳۰ اسمارت ویو داره

      1
      5
      1. سلام خسته نباشین من دوتا سوال دارم یکی اینکه اول به گوشی s8 میخوره یا نه و اینکه اگه میخوره روش میشه بازی کرد بازی هایی مثل فورتنایت و پابجی ایا کیفیت تغیری میکنه ؟؟؟

  21. سلام اسمارت ویو دانلود کردم
    اسمارت ویو تلوزیون هم فعاله
    به وای فای هم متصله
    گوشیم ایفونs6 هست هیچ اتفاقی نمیوفته واهنمایی کنید

    5
    13
  22. سلام بردوستدارتکنولوژی
    تلوزیون سامسونگmu7350
    گوشی σ6 ال جی
    اسمارت ویورو روگوشی نصب کردم ولی اتفاقی نمیوفته
    مشخصات همدیگه وو نشون میدنd

    1
    12
  23. سلام همینو با فیلم ضبط کنید بزارید اموزششو. چون من هرکاری میکنم وصل میشه ولی اون نوار اسمارت رو تو گوشی نمیاره. اگه اموزشش با فیلم از تلویزیون و گوشی باشه ممنون میشم

    2
    13
    1. مدل گوشیت چیه؟دوست من دقت داشته باش گوشیت باید اسمارت باشه.اگه اون نوار اعلانو میکشی وای این‌گزینه نیست یعنی گوشیت اسمارت نیست

  24. اقا اگه وصل شی به تلویزیون همه چی ردیف نت گوشیت رو شن باشه از نتم استفاده میشه ازش کم میشه یا نه تو رو خدا جواب بدید

    8
    4
  25. گوشی من a7 2017 ولی اسمارتو که میزنم تی وی رو پیدا میکنه ولی وصل نمیشه ممنون میشم کمک کنید

    30
    132
  26. برای استفاده از اسمارت ویو گوشی و تلویزیون باید به یه مودم وصل بشن ؟ یعنی اگه گوشی اینترنت داشته باشه و تلویزیون به اینترنت گوشی وصل بشه ، می شه از اسمارت ویو استفاده کرد؟ و اینکه با این کار از حجم ترافیک اینترنت کم می شه؟

    14
    32
    1. دوست عزیز اگه گوشی اسمارت باشه حتی نت شما قطع باشه هم وصل می شید.اما اگه اسمارت نباشه باید گوشی و تلویزیون به یه دنیای مشترک وصل باشن و برنامه اسمارت رو نصب کنید و اجراش کنی

      2
      5
    1. من در تلوزیون خودمون راحت وصل میشم ولی نمیتونم smart viewتلوزیون دیگه رو چجوری پیدا کنم میتونین کمک کنین؟

      34
      124
      1. گوشیم j5و نمیتونم به تلویزیون وصل بشم هر برنامه ای که نصب میکنم ترور میده که اسپورت نمیشود.کسی بلده چیکار کنم

        8
        39

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH