با ویژگی‌های جدیدی که انتظار داریم در اچ‌تی‌سی U11 پلاس وجود داشته باشند، آشنا شوید

به ماه نوامبر نزدیک می‌شویم و مطابق اخبار می‌بایست منتظر رونمایی از یک پرچم‌دار جدید از کمپانی اچ‌تی‌سی باشیم. شاید بتوان این پرچم‌دار را انقلابی دانست اما تنها در میان محصولات خود این کمپانی! بنابر گفته اچ‌تی‌سی، U11 پلاس اولین قدم این کمپانی برای ساخت اسمارت‌فون‌های با حاشیه کناری نمایشگر بسیار کم است. هم‌چنین انتظار می‌رود در این محصول علاوه‌بر حاشیه کم اطراف نمایشگر، ویژگی‌هایی هم‌چون اسپیکر بوم‌ساند و بدنه حساس به لمس (Edge Sense) را نیز شاهد باشیم.

اچ‌تی‌سی مراسمی را در 2 نوامبر برگزار خواهد کرد، اگرچه انتظار می‌رود در این رویداد از اچ‌تی‌سی U11 لایف که یک هندست میان‌رده تحت پروژه اندروید وان است، رونمایی شود اما می‌توان گفت که رونمایی از نسخه پلاس U11 مدت زمان کوتاهی پس از آن انجام خواهد گرفت زیرا اچ‌تی‌سی دوست ندارد بازار گرم تعطیلات سال نو را از دست بدهد.

در ادامه بر تمام ویژگی‌های جدید اچ‌تی‌سی U11 پلاس نگاهی خواهیم داشت تا با آخرین دستاورد مهندسان این شرکت تایوانی بیش‌تر آشنا شویم.

اچ‌تی‌سی U11 پلاس

استفاده از نسبت تصویر 18:9

اچ‌تی‌سی قصد دارد برای نخستین بار نسبت تصویر نمایشگر مورد استفاده در اسمارت‌فون‌هایش را دستخوش تغییر کند. انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی U11 پلاس از نمایشگری 6 اینچی با وضوح 1440 در 2880 پیکسل از نوع LCD استفاده کند که نسبت تصویر آن 18 به 9 خواهد بود. گفته می‌شود پنل مورد استفاده در این دیوایس مشکلات کم‌تری را در زمینه توزیع یکسان نور و رنگ نسبت به گوگل پیکسل 2 XL خواهد داشت.

نسبت مساحت نمایشگر به پنل 80 درصدی

شاید پرچم‌دار اچ‌تی‌سی را نتوان یک اسمارت‌فون تماما بدون حاشیه هم‌چون ال‌جی V30 و یا سامسونگ گلکسی نوت 8 دانست، اما ابعاد 158.2 در 74.6 در 9.1 میلی‌متری برای جای‌دهی یک نمایشگر 6 اینچی مناسب به نظر می‌رسد. به عبارت دیگر میزان حاشیه‌های زاید این هندست به نسبت اچ‌تی‌سی U11 که تنها 71 درصد از پنل جلویی را نمایشگر تشکیل می‌دهد، مناسب به‌نظر می‌رسد.

باتری غول‌پیکر

به‌نظر می‌رسد یکی از معانی استفاده از پسوند پلاس در این هندست، بزرگ‌تر شدن حجم باتری نیز خواهد بود. اگرچه در اچ‌تی‌سی U11 از باتری پرظرفیتی استفاده نشد، اما سلول 3930 میلی‌آمپری موجود در U11 پلاس می‌تواند نوید دهنده عملکرد خوب این اسمارت‌فون در زمینه شارژدهی باشد.

دریافت گواهی IP68

اچ‌تی‌سی U11 توانسته گواهی IP67 را دریافت کند، بدین ترتیب این هندست می‌تواند مدت زمان 30 دقیقه را در عمق یک متری دوام بیاورد. البته در نسخه پلاس می‌توانید همان مدت زمان را این‌بار در عمق 1.5 متری نگه دارید!

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

اچ‌تی‌سی U11 از یک دوربین سلفی با وضوح 16 مگاپیکسل بهره می‌گیرد، اما به‌نظر می‌رسد در نسخه پلاس، این کمپانی تایوانی تصمیم گرفته به جای کمیت به کیفیت بیش‌تر توجه کند.

گفته می‌شود اچ‌تی‌سی U11 پلاس از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که بزرگ‌تر از نمونه به‌کار رفته در اچ‌تی‌سی U11 است.

استفاده از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

از جمله مشخصاتی که تاکنون در رابطه با اچ‌تی‌سی U11 پلاس به بیرون درز پیدا کرده، استفاده از رم 6 گیگابایتی و هم‌چنین 128 گیگابایت حافظه داخلی است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، می‌توان گفت که با یک اسمارت‌فون واقعا قدرتمند روبه‌رو خواهیم بود.

سنسور اثر انگشت تعبیه شده در پشت دستگاه

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان انتظار داشت در اچ‌تی‌سی U11 پلاس آن را مشاهده کنیم، قرارگیری سنسور اثر انگشت در بخش پشتی گوشی است. البته باید گفت که این سنسور در وسط گوشی قرار گرفته که دسترسی به آن را بسیار راحت می‌کند و هم‌چنین فاصله مناسبی با دوربین دارد. گفته می‌شود این سنسور قابلیت سوایپ کردن را داراست و برای بازکردن نوتفیکیشن‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

3 در مورد “با ویژگی‌های جدیدی که انتظار داریم در اچ‌تی‌سی U11 پلاس وجود داشته باشند، آشنا شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH