شیائومی ردمی Y1 و ردمی Y1 لایت به‌صورت رسمی معرفی شدند

شیائومی در مراسمی که در هند برگزار کرد از سری جدید اسمارت‌فون‌های خود پرده برداشت. دو اسمارت‌فون نخست این سری به ترتیب شیائومی ردمی Y1 و ردمی Y1 لایت نام دارند که در این مراسم به‌صورت رسمی معرفی شدند.

ممکن است که این دو اسمارت‌فون از یک سری جدید باشند اما برای ما آشنا هستند. این دو گوشی نسخه جهانی ردمی نوت 5A و ردمی نوت 5A پرایم هستند که شهریور ماه در چین معرفی شده بودند.

شیائومی ردمی Y1

شیائومی ردمی Y1

این اسمارت‌فون مجهز به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی LCD است که رزولوشن فول‌ اچ‌دی دارد. شیائومی برای این گوشی از تراشه اسنپداگون 435 بهره برده که دارای هشت هسته پردازشی است. همه این هسته‌ها فرکانس 1.4 گیگاهرتزی دارند. این هندست در دو مدل عرضه خواهد شد؛ نسخه پایه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد و نسخه قوی‌تر مجهز به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی است. هدایت این سیستم را اندروید نوقا با پوسته MIUI 8 بر عهده دارد که تا پایان سال به‌روزرسانی MIUI برای آن منتشر خواهد شد.

دوربین اصلی این اسمارت‌فون 13 مگاپیکسلی است. شیائومی در این مراسم به‌طور ویژه روی دوربین سلفی ردمی Y1 مانور داد. جایی‌که یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و پوشش زاویه 76 درجه‌ای، وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد. این دوربین با یک فلش LED نیز همراه شده است.

شیائومی ردمی Y1 مجهز به حسگر اثر انگشت بوده که در قاب پشتی آن تعبیه شده است. این دستگاه دارای دو درگاه سیم‌کارت نانو و یک درگاه کارت حافظه است. بدین ترتیب به‌صورت هم‌زمان می‌توان از هر دو سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی استفاده کرد. نسخه پایه با 3 گیگابایت رم قیمت 140 دلاری دارد و نسخه قوی‌تر با 4 گیگابایت رم نیز با قیمت 170 دلار به فروش خواهد رسید.

شیائومی ردمی Y1 لایت

این نسخه از مشخصاتی مشابه با ردمی نوت 5A برخوردار است. شیائومی ردمی Y1 لایت به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی مجهز است. تراشه اسنپدراگون 425 وظیفه پردازش اطلاعات این هندست را برعهده دارد. به‌علاوه 2 گیگابایت رم نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

دوربین اصلی شیائومی ردمی Y1 لایت همانند برادرش 13 مگاپیکسلی است ولی دوربین سلفی آن رزولوشن 5 مگاپیکسلی دارد. متاسفانه این مدل از حسگر اثر انگشت بهره‌مند نیست. ردمی Y1 لایت قیمت حدودا 110 دلاری دارد که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری آن مطلوب به‌نظر می‌رسد. هر دو اسمارت‌فون از هفته آینده و از طریق فروشگاه رسمی شیائومی و آمازون هند قابل خریداری خواهند بود.

6 در مورد “شیائومی ردمی Y1 و ردمی Y1 لایت به‌صورت رسمی معرفی شدند”

  1. گوشی خوبیه طراحی خوبی کرده اما اگه سامسونگ همین میزد عالی میشد این برند های چینی اطمینانی بهشون نیست

  2. اشکان موسوی

    اگه یه خوره بهتر روشون کار میکرد با این قیمت واقعا بازار گوشی مال خودش میکرد البته تو پایین رده ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH