تراشه اپل A11X

تراشه اپل A11X دارای هشت هسته پردازشی خواهد بود

شهریور امسال بود که اپل تراشه جدید و پرقدرت A11 بیونیک را همراه با آی‌فون X و البته آی‌فون 8 معرفی کرد. کمپانی اپل معمولا نسخه‌ای دیگر از آخرین پردازنده‌های خود را با پسوند X برای آی‌پدهایش طراحی می‌کند. مطابق شایعات جدید، تراشه اپل A11X بهار سال 2018 میلادی معرفی خواهد شد.

مطابق ادعای منابع داخلی این کمپانی، تراشه اپل A11X اولین چیپست هشت هسته‌ای ساخت اپل خواهد بود. قرار است این تراشه توسط یار دیرینه کوپرتینویی‌ها یعنی TSMC و طی پروسه 7 نانومتری تولید شود. انتظار می‌رود هشت هسته پردازشی این مجموعه شامل سه هسته قدرتمند Monsoon و پنج هسته ضعیف‌تر و بهینه شده Mistral باشد. این چیپست در سه ماهه اول سال آینده میلادی، هم‌زمان با عرضه آی‌پد‌ پرو سری 2018 به فروش خواهد رسید.

TSMC مسئولیت ساخت تمام پردازنده‌های اپل را در سال اخیر بر عهده داشته است. دوستی نزدیک و روابط تجاری خوب میان اپل و TSMC را باید علت اصلی این امر دانست که همانند گذشته، اپل وظیفه ساخت چیپست‌های خود را به این تولیدکننده تایوانی محول کرده است. می‌توان ابراز امیدواری کرد که با تولید تراشه اپل A11X مسیر برای تولید تراشه اپل A12 که شهریور سال آینده و با فناوری 7 نانومتری تولید خواهد شد کاملا هموار می‌شود.

6 در مورد “تراشه اپل A11X دارای هشت هسته پردازشی خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH