وان‌پلاس 5T

با تمامی ویژگی‌های جدید گوشی هوشمند وان‌پلاس 5T آشنا شوید

به‌تازگی گوشی وان‌پلاس 5T تقریبا همان‌گونه که انتظارش را داشتیم، معرفی شد. این اسمارت‌فون یک به‌روزرسانی اساسی نسبت به گوشی نسل قبلی که پیش‌تر معرفی شد و وان‌پلاس 5 نام داشت، به‌شمار می‌آید. در صورتی‌که قصد داشتید پرچمدار قبلی این شرکت که تا همین چند هفته پیش برای فروش در دسترس بود را خریداری کنید، اکنون احتمالا با این کار، حسی مشابه از دست دادن یک به‌روزرسانی را تجربه می‌کنید.

احتمالا شما این پرسش را در ذهن خود مرور می‌کنید که گوشی وان‌پلاس 5T چه ویژگی‌های جدیدی را در خود جای داده و این‌که آیا این اسمارت‌فون ارزش خرید دارد؟

در ادامه مروری سریع بر ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید گوشی وان‌پلاس 5T خواهیم داشت، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

بهره‌مندی از نمایشگر با نسبت تصویر جدید

استفاده از نمایشگر جدید، تحولی اساسی است که احتمالا برجسته‌ترین تغییر در گوشی وان‌پلاس 5T به‌شمار می‌آید. اساسا کمپانی وان‌پلاس در سال 2017 به روند تولید نمایشگرهای کشیده 18:9 که با لبه‌هایی باریک احاطه شده‌اند، پیوست. در نتیجه، در این گوشی با نمایشگری 6 اینچی سر و کار داریم که در آن رد پایی از گوشی وان‌پلاس 5 نیز دیده می‌شود.

از آن‌جایی‌که هنوز بسیاری از داده‌های تصویری متناسب با نسبت تصویر 16:9 عرضه می‌شوند، گاهی اوقات شاهد حواشی تیره روی نمایشگر خود خواهید بود و آن‌طور که گفته شده است، تصاویر با ابعادی مشابه با زمانی‌که بر روی یک صفحه 5.5 اینچی پخش می‌شوند، نمایش داده خواهند شد.

براساس برخی اظهارات، نمایاب دوربین، محتویات وب‌سایت و اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که برای نسبت تصویر جدید بهینه‌سازی شده‌اند، در این حالت نمایشی، واقعا عالی به‌نظر می‌رسند.

صفحه نمایش خورشیدی

وان‌پلاس 5T هنوز از یک پنل امولد اپتیکی ساخت شرکت سامسونگ در نمایشگر خود بهره می‌برد. در این گوشی جدید، وان‌پلاس از ویژگی نمایشگر خورشیدی که اصطلاحا Sunlight Display نامگذاری شده، استفاده کرده است. این ویژگی اساسا در صورتی‌که گوشی شما در معرض نور شدید قرار گیرد، میزان روشنایی را به شکل قابل توجهی افزایش داده و استفاده از گوشی، زیر نور مستقیم خورشید را تسهیل خواهد کرد.

بایستی این موضوع را نیز مدنظر قرار داد که این افزایش روشنایی بر کیفیت بازتولید رنگ‌ها و حالت نمایشی مورد نظر شما تاثیر می‌گذارد. در صورتی‌که به نمایشگر گوشی خود در زیر نور شدید خورشید نگاه می‌کنید، احتمالا نمایش دقیق رنگ‌ها، اولین دغدغه ذهنی شما نخواهد بود و به واقع در این حالت، مشاهده تصویر، یک اولویت محسوب می‌شود.

تغییر محل اسکنر اثر انگشت

به دلیل محدودیت فضا در بخش پایینی گوشی، شرکت وان‌پلاس در اقدامی مشابه با سایر تولیدکنندگان، تصمیم گرفت دکمه‌های فیزیکی کنترل ناوبری را از قسمت جلویی گوشی حذف کند. این موضوع شامل دکمه هوم یکپارچه شده با اسکنر اثر انگشت نیز می‌شود. اکنون این دکمه به بخش پشتی گوشی منتقل شده است. خوشبختانه اسکنر، موقعیتی عجیب و غریب ندارد و در قسمت مرکزی قاب پشتی جای گرفته است.

این‌که آیا این رویداد، تحولی مثبت است یا خیر، موضوعی قابل بحث خواهد بود. برخی کاربران از طرفداران پر و پا قرص قرارگیری اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی هستند؛ در حالی‌که برخی دیگر غالبا زمانی‌که گوشی خود را بر روی میز قرار می‌دهند و قادر به بازگشایی سریع قفل آن نیستند، کلافه می‌شوند.

خداحافظی با دوربین تله‌فوتو

ماژول دوربین دوگانه گوشی وان‌پلاس 5 در قسمت پشتی دستگاه، شامل یک دوربین اصلی با سنسور 16 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم F1.7 در کنار سنسوری 20 مگاپیکسلی، مجهز به لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 1.6 برابری و گشودگی دیافراگم F2.6 بود. در حالی‌که شاهد ابقای دوربین استاندارد در گوشی وان‌پلاس 5T هستیم، دوربین دوم این دستگاه کاملا بازسازی شده است.

لنز تله‌فوتو حذف شده و اکنون شاهد دوربینی 20 مگاپیکسلی همراه با لنزی با گشودگی دیافراگم F1.7 هستیم که تنها هنگام عکس‌برداری در نور کم فعال خواهد شد. به کمک الگوریتم نرم‌افزاری جدیدی که وان‌پلاس آن را تکنولوژی پیکسل هوشمند (Intelligent Pixel) نامگذاری کرده، دستگاه، پیکسل‌های سنسور را به 4 گروه تقسیم نموده و داده‌های آن‌ها را در هم ادغام می‌کند. نتیجه مورد انتظار، جمع‌آوری نور بیش‌تر و وجود نویز کمتر در تصاویر، هنگام عکس‌برداری در تاریکی است.

ظاهرا این تکنولوژی تا حدودی شبیه به فناوری اولترا پیکسل (UltraPixel) شرکت HTC است که پیش‌تر این کمپانی با هدفی مشابه اقدام به استفاده از سنسورهایی با پیکسل‌های بزرگ در گوشی‌های خود نمود.

حالت پرتره بهبودیافته

در حال حاضر فقدان دوربین تله‌فوتو به معنای عدم وجود حالت پرتره نیست. در حقیقت گوشی وان‌پلاس 5 از دوربین معمول خود برای ثبت تصاویر پرتره استفاده می‌کند و از دوربین دوم، تنها به منظور کمک به تشخیص عمق استفاده می‌شود. برای ایجاد حالت مات شدن پس‌زمینه در تصاویر نیز همانند آن‌چه که پیش‌تر گفته شد، مجددا از دوربین اصلی دستگاه استفاده می‌شود.

با عرضه گوشی وان‌پلاس 5T، این شرکت اعلام کرده که بهبودهای نرم‌افزاری با هدف کاهش نویز و بهبود کیفیت تصاویر در حالت پرتره، اعمال شده است. از آن‌جا که این ویژگی‌ها کاملا ماهیت نرم‌افزاری دارند، آیا ممکن است از طریق یک بسته به‌روزرسانی، شاهد حضور آن‌ها در گوشی وان‌پلاس 5 نیز باشیم؟ در آینده خواهیم دید.

بازگشایی قفل گوشی با سیستم تشخیص چهره

سیستم عامل اکسیژن (Oxygen) که گوشی وان‌پلاس 5T به همراه آن عرضه می‌شود، مجهز به ویژگی جدید فیس آنلاک خواهد بود. بله، این تقریبا همان چیزی است که به‌نظر می‌رسد. گوشی از دوربین سلفی خود برای اسکن چهره شما و بازگشایی قفل دستگاه استفاده می‌کند.

شایان به ذکر است که در این گوشی، هیچ پروژکتور نقطه‌ای مادون قرمز یا اسکنر شبکیه‌ای به‌کار گرفته نشده است. بنابراین احتمالا این ویژگی به اندازه نمونه موجود در پرچم‌داران شرکت سامسونگ یا گوشی اپل آی‌فون X، ایمن نیست. همچنین از آن‌جایی‌که این قابلیت ماهیتی کاملا نرم‌افزاری دارد، ممکن است در آینده از طریق یک به‌روزرسانی، شاهد حضور آن در گوشی وان‌پلاس 5 نیز باشیم.

5 در مورد “با تمامی ویژگی‌های جدید گوشی هوشمند وان‌پلاس 5T آشنا شوید”

  1. هیچ چیز خاصی نداره که بشه بهش امیدوار شد برای خریدش مگ اینکه قیمت خیلی کمی داشته باشه ک بعید میدونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH