یوتیوب

به‌روزرسانی جدید یوتیوب، قابلیت pinch-to-zoom را به گوشی‌های با نمایشگر 18:9 می‌آورد

پس از آن‌که سیستم عامل iOS 11 به قابلیت pinch-to-zoom مجهز شد، نسخه رسمی و مخصوص اندروید اپلیکیشن یوتیوب نیز در آخرین به‌روزرسانی خود از این قابلیت بهره می‌برد. مالکان گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای 18:9 و مشابه آن، اکنون دو گزینه انتخابی را پیش روی خود خواهند داشت؛ یکی انتخاب حالت معمول letterbox برای داده‌های با نسبت تصویر 16:9 و دیگری آن‌که به سادگی و با استفاده از دو انگشت خود، ویدیو را در سراسر نمایشگر دستگاه کشیده و آن‌ را به‌صورت تمام‌صفحه تماشا کنند.

از آن‌جایی‌که هنوز بیشتر محتویات ویدیویی موجود در یوتیوب، دارای نسبت تصویر استاندارد 16:9 هستند و پیش‌بینی می‌شود که احتمالا همین رویه را در آینده نیز ادامه دهند، لذا اضافه شدن ژست حرکتی pinch-to-zoom به اپلیکیشن یوتیوب، موضوع خوشایندی است. اگرچه به‌خاطر داشته باشید که نمایشگر عالی و دقیق گوشی گلکسی S8 یا ال‌جی V30 شما، معمولا درجات متفاوتی از زوم‌شدگی را متناسب با نسبت تصویر ویدیویی که در حال تماشای آن هستید، اعمال می‌کنند.

ژست حرکتی pinch-to-zoom، در اپلیکیشن یوتیوب نسخه 12.40 عرضه شد، اما این قابلیت، تنها در گوشی پیکسل 2 XL قابل استفاده بود. در حالی‌که جدیدترین به‌روزرسانی (نسخه 12.44)، این ویژگی را برای مالکان سایر دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای کشیده از قبیل گوشی‌های سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس، گلکسی‌نوت 8 و ال‌جی V30، فعال نموده است.

5 در مورد “به‌روزرسانی جدید یوتیوب، قابلیت pinch-to-zoom را به گوشی‌های با نمایشگر 18:9 می‌آورد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH