به‌نظر می‌رسد که آی‌مک پرو برای امنیت مضاعف، مجهز به چیپ T2 خواهد بود

در حالی‌که با نگاهی سطحی به آی‌مک پرو ممکن است آن‌را به عنوان نسخه‌ای بسیار جذاب‌تر از آی‌مک معمولی درنظر بگیریم؛ اما این دستگاه نشان‌دهنده آن بوده که اپل در گفته‌های خود مبنی بر طراحی محصولی برای کاربران حرفه‌ای جدی بوده است. شرکت اپل در وب‌سایت آی‌مک پرو، چندین لیست مشخصات سخت‌افزاری را منتشر کرده است؛ اما ویژگی‌هایی نیز وجود دارند که اپل هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نکرده است.

براساس توئیتی که توسط وب‌سایت Cult of Mac و به نقل از کیبل ساسر، یکی از بنیان‌گذاران کمپانی Panic منتشر شده؛ به‌نظر می‌رسد که آی‌مک پرو با تراشه سفارشی خود با نام T2 به بازار عرضه خواهد شد. براساس اظهارات ساسر، “این تراشه جدید، ابزاری برای ذخیره‌سازی کلیدهای رمزگذاری‌ شده‌‌ای بوده که از ناحیه محرمانه امنیتی به موتور سخت‌افزاری رمزنگاری موجود در تراشه ارسال می‌شوند. لذا کلیدهای شما هرگز از تراشه خارج نمی‌شوند و امکان بازبینی سخت‌افزاری سیستم‌عامل، کرنل، بوت‌لودر، فیرمور و… را فراهم می‌کنند (این ویژگی می‌تواند غیرفعال شود).”

به خاطر داشته باشید که این اولین باری نیست که اپل از تراشه‌های محرمانه و ایمن استفاده می‌کند. کمپانی کوپرتینویی پیش‌تر در سال 2013 هم از فناوری مشابهی در گوشی آی‌فون 5S استفاده کرده بود. اگرچه این اولین باری است که از فناوری مذکور در کامپیوترهای مک استفاده می‌شود.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا در آینده می‌توان شاهد وجود این تراشه در کامپیوترهای مک بود یا خیر. شایعات دیگری از قبیل بهره‌گیری از پردازنده کمکی A10 در آی‌مک‌ پرو نیز شنیده می‌شود که به فعال‌سازی قابلیت سیری همیشه فعال و ارتباط شبکه سلولی برای اهداف ضد سرقت کمک می‌کند. تاکنون هیچ‌کدام از بررسی‌های اولیه، وجود چنین ویژگی‌هایی را تایید نکرده‌اند؛ لذا در حال حاضر نباید آن‌ها را چندان جدی گرفت. اخیرا عرضه آی‌مک پرو در روز 14 دسامبر 2017 تایید شده و قیمت آن از 4999 دلار شروع خواهد شد.

3 در مورد “به‌نظر می‌رسد که آی‌مک پرو برای امنیت مضاعف، مجهز به چیپ T2 خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH