یک استارت‌آپ ایرانی طراحی کرد: گجت هوشمندی برای اطمینان از سلامت کودک

 

یک استارت‌آپ ایرانی، محصولی طراحی کرده که از طریق آن والدین می‌توانند در هر لحظه از سلامت فرزند خردسال خود مطمئن شوند.

این محصول که نینیکس (Ninix) نام دارد، یک سخت افزار است که به بدن کودک نصب می‌شود و علائم حیاتی وی را از طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراه هوشمند والدین ارسال و سپس از آنجا به وب سایت منتقل می‌کند.

گجت هوشمند نینیکس که محصول یک استارت‌آپ ایرانی به نام بهینه داده پردازان رایمون است، به عنوان یک محصول دانش بنیان از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری پذیرفته شده و برای جذب سرمایه در سامانه«نیک استارتر» قرار داده شده است.

نینیکس علایمی‌همچون نرخ تنفس، دمای بدن و چگونگی خواب کودک را به طور لحظه‌ای پایش و گزارش می‌کند. جالب اینجاست که اگر کودک در حین خواب بچرخد، سریعا والدین را مطلع می‌سازد و همچنین در صورت نیاز به تعویض پوشک نیز با اعلام هشدار، از اذیت شدن کودک جلوگیری می‌کند.

با توجه به زیرساخت نرم افزاری نینیکس، والدین می‌توانند از طریق تمامی‌وسایل هوشمند خود به اطلاعات کودک دست پیدا کنید. اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند این محصول نیز برای اندروید و iOS عرضه شده و دسترسی آنلاین علاوه بر اپلیکیشن، از طریق پورتال وب نیز ممکن است.

نینیکس در ابعادی کوچک و با موادی ساخته شده که  مطابق با آخرین استاندارد پزشکی است و احتمال هر گونه حساسیت را از بین می‌برد.

گفتنی است که هم اکنون نزدیک به یک سال از طراحی و ساخت نمونه اولیه این محصول سلامتی کودک می‌گذرد و آزمون‌های مختلفی روی آن انجام شده که عملکرد آن را تایید می‌کند. از جمله، با همکاری تیم‌های فنی از داشنگاه‌های صنعتی شریف، امیر کبیر و مرکز طبی کودکان تهران (دانشگاه تهران) بررسی‌های گوناگونی بر روی نینیکس انجام پذیرفته و بسیاری از موارد اولیه بهینه سازی و برای تولید نهائی نینیکس و نمونه‌های اولیه آماده شد و محصول نهایی نیز موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیان شده است.

گجت هوشمند نینیکس روی سامانه تامین سرمایه جمعی nikstarter.com قرار گرفته و توانسته بیش از میزان پیش بینی شده، حمایت مالی جذب کند.

8 در مورد “یک استارت‌آپ ایرانی طراحی کرد: گجت هوشمندی برای اطمینان از سلامت کودک”

    1. فکر کنم نظر دادن در این باره نیازمند این باشه که حداقل از یک بچه زیر یکسال یه بار بصورت ۲۴ ساعته مراقبت کرده باشیم وقتی نوزاد هر دو ساعت نیاز به شیردادن و تعویض پوشک پیدا می کنه، یعنی مادرش اگر دست تنها باشه حداکثر در بازه های ۱-۲ ساعت می تونه بخابه اونم با استرس و هول در حالیکه این گجت شاید بتونه کمک کنه مادر بتونه به استراحتش برسه و بیشتر به نوزادش برسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH