مقایسه هواوی آنر 9 با سامسونگ گلکسی S8: سخت‌جانان شیشه‌ای

کمپانی هواوی چند مدتی است با معرفی محصولاتی جنجالی، توانایی خودش را به رقبای حاضر در این عرصه، مخصوصا سامسونگ به رخ می‌‌کشد. آنر 9 یکی از آن دسته محصولات رقابتی این کمپانی بوده که در تلاش است بازار را در حالتی که پرچمداران قدرت‌مندی چون گلکسی S8 پادشاهی می‌کنند، در دست بگیرد. اما آیا این امر شدنی است و آنر 9 قدرت کافی برای این‌کار را خواهد داشت؟

در این مطلب یک مقایسه کامل بین پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی S8 با آنر 9 برای‌تان آماده کرده‌ایم تا ببینیم کدام مدل قدرت‌نمایی بیشتری می‌کند. ادامه این مطلب هیجانی را از دست ندهید.


طراحی و کیفیت ساخت

حتما به‌خاطر می‌آورید که تا همین دو سه سال پیش، تلفن‌‌های هوشمند سرسخت با بدنه‌های فلزی در بازار فرمانروایی می‌کردند. در واقع اگر یک کمپانی تصمیم داشت تا حسابی محصول تولیدی‌اش را تحویل بگیرد، سراغ این متریال برای ساخت می‌رفت و از همین رو هم این عمل، یک مورد مثبت در ساخت گوشی‌ها تلقی می‌گردید. اما امروز، سازندگان کم‌تر به استفاده از فلز علاقه نشان می‌دهند و با ارایه دلایل خودشان، سراغ شیشه برای استفاده در ساخت گوشی‌ها رفته‌اند.

آنر 9 و گلکسی S8 هر دو از شیشه ساخته شده‌اند و حسابی اثر انگشت را به خودشان جذب می‌کنند! بدنه شیشه‌ای آنر 9 نسبت به گلکسی S8 شفاف‌تر بوده و همین امر سبب انعکاس بیشتر نور در آن می‌گردد. منعکس شدن نور باعث شده تا بخش پشت گوشی جلوه زیبایی به خودش بگیرد و گاهی اوقات تلفیق نور با رنگ‌های مختلف، نمایی زیبا و خاص داشته باشد. بدنه گلکسی S8 نور کم‌تری را مخصوصا در رنگ مشکی منعکس می‌کند.

نوع طراحی هر دو گوشی به‌صورت بدون زاویه و گرد بوده که آن را می‌توان هم در چهار گوشه و هم لبه‌های قاب پشتی‌شان مشاهده کرد. این طراحی گرد مخصوصا در بخش پشتی هر دو که با خم شدن لبه‌ها همراه است، علاوه بر زیبایی، این دو هندست را خوش‌دست‌تر کرده است. البته باتوجه به کم‌تر بودن ضخامت آنر 9 نسبت S8، این گوشی راحت‌تر در دست‌ کاربر جای خواهد گرفت.

دو لنز دوربین در کنار هم که خوشبختانه بیرون‌زده نیستند، در کنار فلاش دوگانه، لیزر فوکوس و یک‌سری نوشته‌های همیشگی در قاب پشتی آنر 9 دیده می‌شود. در گلکسی S8 تک لنز دوربین را که از قاب بیرون نزده در کنار سنسور اثر انگشت، فلاش و سنسور ضربان قلب مشاهده می‌کنیم.

باوجود استفاده از لنز تکی در این گوشی، فضای پشتی نسبت به آنر کمی شلوغ‌تر به نظر می‌آید که دلیلش را می‌توان قرارگیری اسکنر اثر انگشت و مربعی بودن فضای قرارگیری لنز دوربین آن دانست. همچنین دسترسی به این حسگر اثر انگشت در گلکسی S8 برای کاربر نسبتا دشوار بوده و نیاز به زمان برای عادت کردن به محل قرارگیری‌اش خواهد داشت.

در لبه‌های هر دو هندست شاهد قرارگیری دکمه‌ها و پورت‌های مختلف هستیم که محل قرارگیری‌شان شباهت زیادی به هم دارد. تفاوتی که در این بخش می‌توانیم به آن اشاره کنیم، وجود حسگر مادون قرمز در آنر 9 و دکمه بیکسبی در گلکسی S8 است. خوشبختانه هر دو دستگاه، پورت USB Type C دارند و از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هم پشتیبانی می‌کنند.

اما بخش روبه‌رویی دو گوشی جایی است که شاهد بیشترین تفاوت‌ها هستیم. اولین و فاحش‌ترین این تفاوت‌ها در نسبت تصویری 18.5:9 گلکسی S8 در مقابل 16:9 آنر 9 خلاصه می‌شود. از طرفی لبه‌های خمیده نمایشگر پرچمدار سامسونگ، مرز بین بدنه و صفحه نمایش را به کل از بین برده است.

در آنر 9 هم سعی شده از کم‌ترین حاشیه نمایشگر استفاده شود که البته این اقدام با موفقیت به انجام رسیده است. عدم وجود حسگر اثر انگشت در قسمت روبه‌رویی S8 باعث گردیده تا حاشیه‌های بالا و پایین هم به حداقل‌ترین حالت ممکن برسند و این در حالی است که آنر 9 با قرار دادن اسکنر در این قسمت، حاشیه‌های بالایی و پایینی بیشتری دارد. علاوه بر این‌ها در چپ و راست این سنسور، دو بخش لمسی موجود بوده که در حالت معمولی با نور آبی رنگی نمایان می‌شوند و نقش دکمه مدیریت برنامه‌ها و بازگشت را برای آنر بازی می‌کنند.

بلندگوی گوشی، سنسور مجاورت و دوربین سلفی، همه در بالای آنر 9 دیده می‌شوند که در گلکسی S8 علاوه بر این‌ها، سنسور عنبیه چشم و چراغ اعلان هم قرار گرفته است. البته چراغ اعلان آنر 9 در قسمت راستی بلندگوی گوشی تعبیه شده و درصورت غیرفعال بودن، قابل تشخیص نیست.

هرکدام از این دو گوشی مخصوصا در بخش روبه‌رویی از زبان طراحی خاص خودشان بهره می‌برند و این‌که کدامیک بهترین طراحی را دارد، شاید بیشتر به سلیقه کاربر بستگی داشته باشد. در واقع انتخاب بر سر این است ‌که گلکسی S8 کشیده‌تر با نمایشگر 5.8 اینچ را انتخاب می‌کنید یا آنر 9 پهن‌تر با نمایشگر 5.1 اینچ را؛ اما اگر یک جواب قاطع برای این قسمت می‌خواهید شاید بتوان این‌طور پاسخ داد که نقطه قوت طراحی آنر 9 در بخش پشتی و گلکسی S8، در بخش روبه‌رویی آن خلاصه می‌شود.


صفحه نمایش

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، گلکسی S8 سامسونگ یک نمایشگر 5.8 اینچی از نوع سوپر امولد داشته که قادر به نمایش 1440 در 2960 پیکسل است. این نمایشگر از نسبت تصویری 18.5:9 بهره می‌برد که طراحی گوشی را کشیده‌تر کرده است. باتوجه به مشخصات، تعداد پیکسل‌های به نمایش گذاشته شده در هر اینچ نمایشگر این گوشی 570 خواهد بود.

در مقابل، آنر 9 قرار گرفته که یک نمایشگر 5.15 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی و نسبت تصویری 16:9 دارد. پنل استفاده شده برای این گوشی از نوع LTPS IPS LCD بوده که قادر به نمایش 16 میلیون رنگ است. چگالی پیکسل آنر 9 باتوجه به اندازه نمایشگر و رزولوشن آن، 428ppi محاسبه شده است.

کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی به‌ یک اندازه خوب بوده و هرکدام با توجه به نوع پنل استفاده شده، بهترین عملکرد را دارند. از نظر صحیح بودن رنگ‌ها شاید بتوان آنر 9 و از نظر عملکرد زیر نور آفتاب، گلکسی S8 را برتر نامید. البته باتوجه به پنل امولد به‌کار رفته در گلکسی S8، حداکثر کنتراست در این گوشی به بی‌نهایت می‌رسد که می‌تواند نکته مثبتی برایش محسوب شود.

در تصویر زیر می‌توانید عملکرد نمایشگر آنر 9 با گلکسی S8 را در کنار هم مشاهده کنید. سمت راست گلکسی S8 و سمت چپ آنر 9 قرار دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عملکرد هر دو گوشی با تغییر زاویه دید هم مناسب بوده و مشکل خاصی در این قسمت دیده‌ نمی‌شود.

هر دو گوشی در منوی تنظیمات نمایشگر، بخش‌های خاصی را برای شخصی‌سازی در نظر گرفته‌اند. برای مثال در آنر 9 می‌توانید میزان گرمی و سردی رنگ‌ها را به‌صورت دستی تنظیم کنید و در S8 از مود‌های پیش‌فرض رنگ‌ها استفاده نمایید.

ویژگی‌ نرم‌افزاری نمایشگر در آنر 9 شامل قابلیت‌های افزایش خوانایی در زیر نور آفتاب، حالت سلامت چشم (حذف نور آبی) و قابلیت کار کردن توسط دستکش با گوشی می‌شود که این ویژگی‌ها در S8 به صفحه نمایش همیشه روشن، فیلتر رنگ آبی و تاچ‌ سه‌بعدی منوی هوم ختم می‌شوند.


سخت‌افزار

همان‌طور که مطلع هستید هر دو کمپانی هواوی و سامسونگ از نظر ساخت چیپست خودکفا هستند و دیگر نیازی به کمپانی‌های همسایه برای فراهم کردن چیپ‌های سخت‌افزاری ندارند. سامسونگ برای گلکسی S8 چیپست Exynos 8895 و هواوی برای آنر 9 چیپست Kirin 960 را در نظر گرفته است. البته بهتر است بدانید مدلی از S8 که در کشور آمریکا عرضه شده، از چیپ اسنپدراگون استفاده می‌کند.

گلکسی S8 یک پردازنده هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهارتای دیگر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز مسئولیت پردازش دستگاه را برعهده گرفته‌اند. در مقابل آنر 9 هم با هشت هسته پردازشی در این قسمت حضور دارد که البته فرکانس چهار هسته آن 2.4 گیگاهرتز و چهارتای دیگر 1.8 گیگاهرتز است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، فرکانس پردازشی آنر 9 در مقایسه با گلکسی S8 بیشتر است اما فناوری ساخت چیپست اگزینوس پیشرفته‌تر است.

Mali-G71 MP20 در گلکسی S8 و  Mali-G71 MP8 به پردازش بخش‌های گرافیکی می‌پردازد.

آنر 9 در دو مدل با حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایت معرفی گردیده که مدل اول 4 و مدل دوم 6 گیگابایت رم دارد. در مقابل سامسونگ، گلکسی S8 را تنها با حافظه داخلی 64 و رم 4 گیگابایت عرضه کرده است. آنر 9 موجود در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان با حافظه داخلی 128 و رم 6 گیگابایت بود که در این زمینه دارای برتری نسبت به S8 است. علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید هر دو گوشی قابلیت ساپورت از کارت حافظه micro SD تا ظرفیت 256 گیگابایت را دارند.

عملکرد هر دو مدل با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، بسیار عالی بوده و هیچ کندی و لگی حین کار با این دو دیده نمی‌شود. علاوه بر این‌ها هر دو قادر به اجرای سنگین‌ترین‌ بازی‌های گرافیکی و برنامه‌های حرفه‌ای هستند.

اگر به اعداد و ارقام به‌دست آمده توسط بنچمارک‌ها اعتقاد دارید، در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های به‌دست آمده برای هر دو گوشی گلکسی S8 و آنر 9 را در کنار هم مشاهده کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید گلکسی S8 در بنچمارک AnTuTu و آنر 9 در بنچمارک GeekBench با اختلاف کمی، عملکرد بهتری نسبت به دیگری داشته است. اطلاعات بیشتر در رابطه با سخت‌افزار و قدرت گوشی آنر 9 را می‌توانید از این لینک به‌دست بیاورید.


دوربین

در دوره‌ای که استفاده از دوربین اسمارت‌فون‌ها مورد پسندتر از دوربین‌های کامپکت و حتی DSLRها است، سازندگان تلفن‌های هوشمند سخت در تلاش‌اند تا با نوآوری‌های خاص خودشان در این زمینه توجه کاربران را به خودشان جلب کنند.

هواوی از آن دسته کمپانی‌هایی است که در این زمینه قدم‌های بلندی برداشته و دوربین دوگانه را چند مدتی است وارد تلفن‌های هوشمندش کرده است. آنر 9 از یک دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 12 و 20 مگاپیکسل بهره می‌برد که در واقع سنسور 12 مگاپیکسلی نقش لنز اصلی را داشته و سنسور 20 مگاپیکسلی به‌صورت مونوکروم عمل می‌کند. هواوی از ترکیب این دو لنز با هم به درک بهتر عمق تصاویر برای تشخیص سوژه و جداسازی آن از پس‌زمینه بهره می‌برد. فایده دیگر استفاده از لنز دوم، زوم 2 برابری بدون افت کیفیت است. گشودگی دیافراگم هر دو لنز در آنر 9، f/2.2 بوده که مناسب ارزیابی می‌گردد.

با توجه به موارد گفته شده در کنار قابلیت‌های فوکوس لیزری و تشخیص فاز، به این نتیجه می‌رسیم که آنر 9 استاد تصاویر پرتره، ماکرو و افکت بوکه است.

در مقابل گلکسی S8 با یک سنسور تکی 12 مگاپیکسلی قرار دارد و یک‌تنه باید در مقابل دو لنز آنر 9 بایستد. S8 سامسونگ از همان ابتدای معرفی به‌دلیل شباهت دوربینش به نسل قبلی، بسیار مورد انتقاد کاربران قرار گرفت و شاید انتظار می‌رفت یک ماژول دوگانه بر روی این گلکسی قرار بگیرد که این‌طور نشد. بنابراین انتظار ثبت تصاویر پرتره و موارد از این قبیل را نباید داشته باشید.

به هر حال گلکسی S8 با تک لنز خود و استفاده از فناوری‌هایی مانند Dual Pixel، تشخیص فاز و همچنین گشودگی دیافراگم f/1.7، توانایی به‌ثبت رساندن تصاویر باکیفیتی را دارد. برای هر دو گوشی، یک عدد فلاش LED در نظر گرفته شده که البته در آنر 9 این فلاش به‌صورت دوگانه بوده که نتیجه‌اش نور بیشتر و روشنایی تصاویر در محیط‌های کم‌نور خواهد بود.

در ادامه می‌توانید تعدادی تصویر را به‌عنوان نمونه که با گلکسی S8 و آنر 9 گرفته‌ایم، مشاهده کنید. تمامی تصاویر در مود Auto توسط هر دو گوشی به ثبت رسیده‌اند.

عکاسی پرتره با آنر 9
عکاسی پرتره با آنر 9 (زوم 2X)

فیلم‌برداری با آنر 9 و گلکسی S8 با رزولوشن 4K و حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌پذیرد. از نظر کیفیت در بخش ضبط فیلم، هر دو در حد قابل قبولی هستند. البته گلکسی با لرزش‌گیر اپتیکالی‌اش می‌تواند جلوی لرزش‌های دست‌ را بگیرد و خروجی روان‌تری را به شما ارایه کند. آنر 9 از لرزش‌گیر دیجیتالی بهره می‌برد که البته تنها در زمانی که از رزولوشن فول‌اچ‌دی برای ضبط استفاده می‌کنید، فعال خواهد شد.

دوربین سلفی قرار گرفته بر روی هر دو گوشی، 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد. گشودگی لنز دوربین سلفی در آنر، f/2.0 و در گلکسی f/1.7 است و این مورد سبب می‌شود تا در نور کم، محصول سامسونگ بهتر عمل کند. نمونه تصویر گرفته شده توسط دوربین سلفی این دو گوشی را می‌توانید در پایین مشاهده کنید.

رابط کاربری دوربین هر دو هندست بسیار کاربردی و در عین ‌حال ساده بوده و ضعفی در آن دیده نمی‌شود. عکاسی حرفه‌ای، HDR، عکاسی از غذا و بسیاری از مود‌های این‌چنینی را این روزها در اکثر گوشی‌های موجود در بازار می‌بینیم که در آنر 9 و گلکسی S8 هم موجود هستند.

آنر 9 از آن‌جایی که دو لنز دارد، گزینه‌های بیشتری را در بخش عکاسی پرتره مانند تنظیم دیافراگم، مود زیبایی برای دوربین اصلی، فوکوس انتخابی و زوم 2X، در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها، مود‌های مورد نیاز عکاسی پرتره به جز تنظیم دیافراگم برای دوربین سلفی هم موجود بوده که البته به‌صورت نرم‌افزاری عمل می‌کنند. قابلیت‌هایی مانند اسکن متون و ضبط صدا بر روی تصاویر (عکاسی زنده)، دیگر مواردی هستند که در این بخش می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم.

گلکسی S8 هم با وجود نداشتن دو دوربین، به‌صورت نر‌م‌افزاری، بخش خاصی را در رابط کاربری با نام Selective Focus قرار داده که به ثبت تصاویر با پس‌زمینه تار، شبیه به تصاویر پرتره و ماکرو می‌پردازد. مطمئنا کیفیت تصاویر ثبتی توسط این ویژگی که هم برای دوربین اصلی و هم سلفی موجود بوده، به آنر 9 که به‌طور سخت‌افزاری این ویژگی را فراهم کرده (برای دوربین اصلی)، نمی‌رسد.

سلفی پرتره در آنر 9 (سمت چپ) سلفی با Selective Focus در گلکسی S8 (سمت راست)

ویژگی‌های Wide Selfie ،Virtual Shot، فیلترهای چهره و بیکسبی‌ویژن، مواردی هستند که در گلکسی S8 موجود بوده و آن‌ها را در آنر 9 نداریم.


رابط کاربری

گلکسی S8 و آنر 9 هر دو از رابط کاربری انحصاری سازندگانشان استفاده می‌کنند و خبری از اندروید خام در آن‌ها نیست. آنر از رابط کاربری EMIUI در نسخه 5.1 به همراه اندروید 7 بهره می‌گیرد. EMIUI هواوی قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از این رو در کنار ظاهری زیبا و راحتی در استفاده، به یکی از بهترین رابط‌های موجود تبدیل گشته است. Floating dock، بخش ویژه Motion Control، دستورات صوتی مخصوص هواوی، قابلیت App twin ،Ultra power saving و بسیاری دیگر از این قابلیت‌ها را می‌توان در رابط کاربری آنر 9 پیدا کرد و از آن‌ها بهره برد.

اپلیکیشن‌های پیش‌فرض هواوی مانند Files برای مدیریت فایل‌ها، HuaweiHealth برای کنترل سلامتی، Phone Manager برای کنترل تمامی بخش‌های دستگاه، Themes برای شخصی‌سازی ظاهر، Smart Remote برای کنترل دستگاه‌های الکترونیکی در آنر 9 یافت می‌شوند و شما را از نصب اپ‌های اضافی موجود در این زمینه بی‌نیاز می‌کنند.

در طرف مقابل، گلکسی S8 با رابط کاربری Samsung Experience و اندروید 7 در بخش نرم‌فزاری حضور دارد. رابط کاربری سامسونگ برخلاف گذشته سبک‌تر شده و ویژگی‌های کاربردی بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از این سری قابلیت‌های خاص نرم‌افزاری در گلکسی S8، می‌توان به Secure Folder، تنظیم نور لبه نمایشگر با دریافت اعلان، بیکسبی هوم، قابلیت‌های مربوط به Edge Screen و بسیاری دیگر از این موارد اشاره کرد. سامسونگ هم  برنامه‌های خاص خودش در زمینه سلامتی، مدیریت فایل، مدیریت دستگاه‌های متصل، فروشگاه اپ، تم و… را به‌صورت از پیش نصب شده در گلکسی S8 قرار داده است.

بحث مقایسه در رابط کاربری واقعا به سلیقه کاربر بستگی دارد. امکانات نرم‌افزاری در هر دو گوشی تقریبا یکسان بوده و تفاوت‌ها بیشتر مربوط به طراحی متریال، نوع گرافیک و افکت‌های موجود می‌شود. برای هر دو مدل، آپدیت به اندروید اوریو در نظر گرفته شده است و از این نظر هم نگرانی خاصی وجود ندارد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با رابط کاربری آنر 9 به‌دست بیاورید، این مطلب را بخوانید.


اسپیکر

گلکسی S8 و آنر 9 در بخش اسپیکر هم شباهت زیادی به یکدیگر دارند. هر دو از یک اسپیکر به‌صورت مونو که در لبه پایینی گوشی قرار گرفته، استفاده می‌کنند. مطمئنا خروجی صدای این دو هندست به‌اندازه نمونه‌های استریو، کیفیت بالایی ندارد اما هر دو در نوع خودشان عملکرد مناسبی دارند.

صدای اسپیکر گلکسی S8 عمق بیشتری نسبت به آنر 9 داشته و بیشتر بر روی قسمت‌های بالایی صوت تمرکز دارد. اما حجم صدای آنر 9 بیشتر بوده و صداهای زیر توسط آن بیشتر به‌گوش می‌رسند. در کل عملکرد هر دو در اسپیکر شباهت زیادی به هم دارد.

با وجود پشتیبانی هر دو هندست از جک صوتی 3.5 میلی‌متری، به‌راحتی می‌توانید هدفون‌تان را به گوشی وصل کرده و از موزیک‌ لذت ببرید. هر دو توانایی پخش فایل‌های صوتی 32 بیتی را دارند که واقعا بی‌نظیر است.

صدای گکسی S8 در هدفون نسبت به آنر 9 بلندتر بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا هنگامی که حجم صدا را تا آخر بالا می‌برید، با افت کیفیت مواجه شوید؛ به همین دلیل هم شاید صدای خروجی هدفون آنر را به گلکسی ترجیح دهید. در بخش نرم‌افزاری صدا، هواوی از الگوریتم خاص خودش با نام Histen استفاده کرده که از طریق موزیک پلیر قابل دسترس خواهد بود. با فعال‌کردن این گزینه به کیفیت بالاتر صدا با شخصی‌سازی‌های مختلف مانند حالت صدای سه‌بعدی در هدفون دست خواهید یافت.

سامسونگ هم برای گلکسی S8 بخش خاصی را در نظر گرفته تا کاربر بتواند با ایجاد تغییرات در اکولایزر و موارد این‌چنینی، کیفیت صدا را بهبود بخشد.


قابلیت‌های خاص

قابلیت‌های خاص بخشی است که هر دو گوشی ویژگی‌های کاربردی و خاص خودشان را معرفی می‌کنند. هر دو مدل از USB Type C برای ارتباط سیمی خود بهره می‌برند و از USB On-The-Go هم پشتیبانی می‌کنند.

اسکنر اثر انگشت بر روی هر دو قرار گرفته و مسئولیت حفاظتی را برعهده دارد. البته سامسونگ در این بخش یک قدم جلوتر رفته و از حسگر عنبیه چشم هم برای حفاظت از دستگاه استفاده می‌کند. علاوه بر حسگر عنبیه، سیستم تشخیص چهره هم در گلکسی S8 موجود بوده که عملکردش به صورت نرم‌افزاری است. محل قرارگیری بد سنسور اثر انگشت در گلکسی S8 و دشواری استفاده از آن باعث می‌گردد تا ناچارا بیشتر از همین دو ویژگی حفاظتی برای قفل کردن گوشی استفاده کنید.

سنسور اثر انگشت آنر 9 علاوه بر انجام وظیفه خودش که باز کردن قفل گوشی است، می‌تواند عملکرد دکمه‌های ناوبری را هم داشته باشد تا کاربر راحت‌تر به کنترل گوشی بپردازد.

آنر 9 از سنسوری بهره می برد که این‌ روزها بر روی کم‌تر گوشی می‌توان آن را پیدا کرد. این هندست از مادون قرمز پشتیبانی کرده که توسط آن و نرم‌افزار مخصوص هواوی در این زمینه، می‌توانید به کنترل دستگاه‌های الکترونیکی خود بپردازید. متاسفانه سامسونگ از زمان گلکسی S7 این سنسور را از روی تلفن‌های هوشمندش حذف کرده است.

باتوجه به نسخه اندروید در هر دو گوشی، شاهد دستیار صوتی گوگل برای آنر و گلکسی هستیم که البته سامسونگ علاوه بر آن، دستیار صوتی اختصاصی خودش با نام بیکسبی را در گلکسی S8 قرار داده است. علاوه بر این‌، یک دکمه اختصاصی هم در لبه کناری گوشی برای دسترسی سریع به بیکسبی موجود است. البته هواوی هم یک بخش خاص برای دستورات صوتی اختصاصی خودش دارد که هنوز به آن پختگی برای استفاده روزمره نرسیده است.

تبدیل گوشی به کامپیوتر توسط Dex و گواهی مقاومتی IP68 دیگر ویژگی‌های موجود در S8 هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.


باتری

آنر 9 از یک باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت 3200 میلی‌آمپر بهره می‌برد که قادر است چیزی در حدود 100 دقیقه توسط فناوری شارژ سریع هواوی و شارژری که در جعبه محصول موجود بوده، فول شارژ شود.

در طرف مقابل گلکسی S8 سامسونگ با یک باتری لیتیوم‌یونی 3000 میلی‌آمپری قرار دارد که برای فول‌شارژ شدن توسط شارژر همراه محصول و با استفاده از تکنولوژی شارژ سریع سامسونگ، برای فول‌شارژ شدن نیاز به حدود 100 دقیقه زمان دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، باتری آنر 9 باوجود داشتن ظرفیت بیشتر در مقابل گلکسی S8، در یک مدت زمان مشابه فول‌شارژ می‌شود که نشان‌دهنده قدرت تکنولوژی شارژ سریع هواوی در این زمینه است.

در تست‌های مربوط به مدت زمان ماندگاری باتری، محصول سامسونگ در پخش ویدیو عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد اما آنر 9 قادر است در وب‌گردی، این کمبود را جبران کرده و در کل هر دو گوشی در حدی نزدیک به هم ظاهر می‌شوند.

در بخش نرم‌افزاری هر دو مدل، مود‌های خاصی برای افزایش شارژدهی و کاهش مصرف انرژی موجود بوده که برای کاربر بسیار کاربردی خواهند بود.


کلام آخر

آنر 9 و گلکسی S8 هر دو از بهترین گوشی‌های بازار هستند و با قابلیت‌های فراوان و تقریبا مشابه، می‌توانند بهترین انتخاب‌ شما برای امسال باشند. این را هم در نظر داشته باشید که شما می‌توانید آنر 9 را با قیمتی نزدیک به 2 میلیون تومان و گلکسی S8 را با حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان خریداری کنید. اگر فاکتور ارزش خرید بالا را به لیست نیاز‌های‌تان از یک تلفن همراه اضافه کنید، به‌نظر تصمیم‌‌‌گیری برای‌تان ساده‌تر خواهد بود.

26 در مورد “مقایسه هواوی آنر 9 با سامسونگ گلکسی S8: سخت‌جانان شیشه‌ای”

  1. به نظر منم باید اس 8رو با یه گوشی هم قیمت خودش یعنی میت 10 معمولی مقایسه میکردین تا به این نکته پی ببرین که سامسونگ پول برند میگیره نه پول کیفیت و کارایی حداقل تو این 3 سال اخیر

  2. در ضمن بهتر بود با میت 10 مقایسه میشد… میت 10 با kirin 970 و واحد هوش مصنوعی NPU یک سرو گردن از تمام گوشی های اندرویدی بالاتره.

  3. در مجموع برتری نسبت به هم ندارن اما من باشم انر میخرم چون 700 800 تومن ارزون تره.
    در ضمن انر نسخه 128 حافظه و 6 گیگ رمش حداقل برای من واقعا بهتره چون اطلاعات زیادی توی گوشی نگه میدارم

  4. علی جمشیدیان

    جفتشونم عالی هستن ولی آنر طراحی جدید و زیبایی داره خیلی طراحیشو دوس دارم اس 8 ولی مثل نسخه قبلیشه نمیدونم چرا هی یدونه طرح رو کپی میکنه سامسونگ اصلا خلاقیت نداره ولی صفحه نمایشش از انر قشنگتره از صفحه نمایش انر خوشم نیومد تو پنل پشتی انر قشنگه تو پنل جلویی سامسونگ تو مشخصات و امکانات به نظر من انر قویتره ولی دوربین اس 8 دریچه دیافراگم کمتری داره باید عکس های بهتری بگیره در کل مثل هم هستن ولی انر به نظرم در مجموع بهتره

  5. فقط s8 رو عشق اگه انرا رو دارین و s8 ندارین نگین که انرا خوبه!!!!!!!
    خداوکیلی توی عکس ها خودتون مقایسه کنید به علاوه به قیمت هم توجه کنید تازه تخصص سامسونگ توی سری گوشی.

  6. تو این مقایسه اگه دو گوشی هم قیمت بودن S8 با اختلاف زیادی اول بود بعضی پول خریدشو ندارن میگن انر بهتره خدا وکیلی اگه مفتی یکی از دو تا گوشی رو بهتون می دادن کدامو انتخاب می کردین در ضمن تو این زمونه گوشی های زیر 5/5 اینج فیلمشون سوخته از ما گفتن بود بعد خرید پشیمون میشید تازه همین اس ۸ صفحه. ش کوچیکه باید پلاسشو بگیرید.

  7. دیدگاه تخصصی یا دیدگاه تعصبی!

    سامسونگ با پنل های سوپر امولد و نور پس زمینه و طیف رنگی فانتزی
    هواوی با پنل های نسل جدید ips و طیف رنگ های طبیعی
    تصاویر گوشیهای سامسونگ فقط داخل پنل خودشون خوب و خوش جلوه نشون میدن همون عکس رو از داخل یک گوشی دیگه یا کامپیوتر و تلویزیون های lcd , led که نگاه کنید متوجه میشید که همچنان تعریف خاصی هم ندارند

    در کل برند سامسونگ بهتره همون گاز و یخچال و لوازم خانگی شو بزنه سنگین تره تا این که بخواد توی حوزه مخابرات و ict فعالیت کنه…
    دوستان عزیز بنده روی هیچ برندی تعصب خاصی ندارم و حتی اگه گوشی های سامسونگ هم از نظر بعضی دوستان برتر باشند به این نکته خوب توجه کنند که باز هم در مقابل کمپانی چند ملیتی هوآوی که فعالیت و تخصصش فقط در حوزه مخابرات و شبکه و ict هست در بعضی موارد کم میارند

    و نکته بعدی تنها کمپانی های که تراشه و چیپ های اختصاصی برای گوشی های خودشون میزنند سامسونگ و هواوی هستن بقیه برندها هم که بیشتر از چیپ های مدیاتک و اسنپ دراگون تغذیه میشن و در این عرصه سامسونگ با هواوی سخت در رقابت باهم هستن که تا اینجا در بعضی از موارد تخصصی هواوی برتری خودش رو ثابت کرده مخصوصا در مورد کیفت های باتری و از لحاظ طراحی و ظاهری در گوشی های بالا رده و میان رده اش.

  8. به نظرم گوشی هایی مثل هانر9 یا هانرv10یا شیاعومی بهتر از سامسونگ هستن ک فقط اسم داره و بول مارکشو میگیره

  9. رو چه حسابی میگین انر خوشل تره انر از لحاظ ظاهری در حد j7 ه
    و کاملا مشخصه که میخوایین به زور بگین انر بهتره یکم تعصب رو بزارین کنار خواهشا من نمیدونم چرا همیشه شعی دارین هواوی رو بهتر از سایر برند ها نشون بدین

    1. دقیقا

      خیلی وقته دارن تبلیغ هواوی رو میکنن

      یعنی اگه هواوی یه گوشی بزنه که ۱ گیگ رم و دوربین ۲ مگپ
      و ۵ گیگ حافظه داخلی داشته باشه
      بازم میان براش تبلیغ میکنن

      و با نوت ۸ مقایسه میکنن
      برا پول همه کار میکنن
      همین کارا رو میکنین که به ورزشکارامون تو المپیک توهین میکنن دیگه..

      حالا هی لج سامسونگو در بیارین ????

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH