نتایج اولین آزمون قدرت‌سنجی اسنپدراگون 845 منتشر شد

چند هفته پیش بود که کوالکام به‌صورت رسمی از نسل جدید چیپست‌هایش با نام اسنپدراگون 845 رونمایی کرد، از این رو به‌تازگی نتایج سنجش این چیپست توسط بنچمارک معتبر گیک‌بنچ منتشر شده است.

در اولین نگاه به این نتایج می‌توان دریافت که اسنپدراگون 845 در بخش پردازش تک هسته‌ای امتیاز 2400 را کسب کرده و در بخش پردازش با چند هسته این رقم به 8300 می‌رسد. همان‌طور که مشخص است، این چیپست از نظر امتیازی بالاتر از اسنپدراگون 835، کایرین 970 و یا اگزینوس 8895 قرار می‌گیرد. به‌طور دقیق‌تر این چیپست در بخش پردازش تک هسته‌ای 20 درصد و در بخش پردازش با چند هسته 30 درصد بهبود عملکرد داشته است. یکی از نکات برجسته در مورد اسنپدراگون 845، استفاده از آدرنو 630 در بخش پردازش گرافیکی بوده که نسبت به نسخه قبلی (آدرنو 540)، 30 درصد قدرت پردازشی بیشتری داشته و در عین حال از نظر مصرف باتری 30 درصد بهبود یافته است. هم‌چنین در بخش پردازش‌های ویدیویی، بهبودی 2.5 برابری را شاهد هستیم.

هم‌چنین بهینه‌سازی بیش‌تر Renderscript در اسنپدراگون 845، موجب بهبود عملکرد این چیپست در بخش گرافیکی به نسبت اسنپدراگون 835 می‌شود. Renderscript یک زبان برنامه‌نویسی سطح پایین است که در پردازش‌های گرافیکی و پردازش‌های متکی بر پردازنده به‌کار می‌رود و نقشی کلیدی را در قدرت پردازنده گرافیکی ایفا می‌کند. امتیاز Renderscript کسب شده توسط اسنپدراگون 835، 7899 واحد بود که در اسنپدراگون 845 به رقم 13948 رسیده است.

به‌صورت کلی عملکرد بخش پردازش گرافیکی (GPU) در اسنپدراگون 845، 56.63 درصد به نسبت نسل پیشین بهبود یافته است. با این‌حال تنها با تکیه بر این تست نمی‌توان گفت که عملکرد بخش گرافیکی در اسنپدراگون 845 چگونه خواهد بود، البته به‌نظر می‌رسد تغییرات مثبت زیادی را نسبت به اسنپدراگون 835 شاهد خواهیم بود.

7 در مورد “نتایج اولین آزمون قدرت‌سنجی اسنپدراگون 845 منتشر شد”

  1. طبق تحقیقی که من انجام دادم به این نتیجه رسیدم که پردازنده های اسنپدراگون از لحاظ گرافیکی بهترن ولی پردازنده های اگزینوس از لحاظ سرعت بهترن
    و از لحاظ مصرف و گرمای تولیدی اگزینوس کم مصرف تره

  2. هوش مصنوعی نداشته باشه بدرد لای جرز هم نمیخوره (انتظار میره هوشمندتر از چیپ هواوی باشه اما من شک دارم اصن چنین قابلیتی داشته باشه)

  3. ین خبر مثل سیلی خورد به صورتم !! من دارم از اسنپدراگون800 استفاده می کنم و البته راضی هستم فقط یه لحظه از گذر زمان لرزیدم

    1. اگه اینطوره چرا واسه پرچم دارش از دراگون استفاده میکنه یه چی بگو بگنجه در حد کارین و اسنب دراگون نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH