احتمالا TSMC با غلبه بر سامسونگ به تنها تولیدکننده تراشه‌های A12 گوشی‌های آی‌فون بدل می‌شود

شرکت اپل چیپست‌هایی را به منظور استفاده در گوشی‌های آی‌فون طراحی می‌کند و سپس ساخت آن‌ها را به کمپانی‌هایی که امکانات تولید قطعات را دارند، محول می‌نماید. طی سالیان گذشته شرکت‌های سامسونگ و TSMC به صورت اختصاصی و یا با همکاری یکدیگر به تولید این تراشه‌ها می‌پرداخته‌اند.

کمپانی TSMC در زمینه فرآیند تولید 7 نانومتری بر سامسونگ غلبه کرد و اپل نیز با توجه به منابع صنعتی این شرکت، تولید اختصاصی تراشه‌های A12 خود که در سری گوشی‌های آی‌فون سال 2018 مورد استفاده قرار خواهند گرفت را به TSMC سپرده است. هم اکنون TSMC سفارشاتی از 40 مشتری مختلف را برای تولید تراشه دستگاه‌های همراه با استفاده از فرآیند 7 نانومتری دریافت نموده است.

چیپست A11 بیونیک توسط شرکت TSMC تولید شده است

 

بر اساس گزارشات، TSMC قصد دارد فشار را بر روی سامسونگ حفظ نماید. این کمپانی تکنولوژی فرابنفش فوق‌العاده (EUV) را در فناوری 7 نانومتری تولید محصولاتش لحاظ خواهد کرد و به تلاش‌های خود در راستای توسعه فرآیندهای 5 و 3 نانومتری نیز ادامه خواهد داد. این شرکت در حال ساخت یک کارخانه جدید است که برای تست فرآیند 5 نانومتری در نیمه ابتدایی سال 2019 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در سال 2020 نیز پروژه ساخت کارخانه برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری آغاز می‌شود.

گوشی‌های آی‌فون شرکت اپل در سال 2017 از چیپست A11 بایونیک که توسط شرکت TSMC و با فرایند 10 نانومتری تولید شده بود استفاده کردند. این چیپست اولین تراشه اپل با 6 هسته پردازشی است که از 2 هسته قدرتمند با عملکردی 25 درصد سریع‌تر از تراشه A10 برای اجرای کارهای سنگین بهره می‌برد. 4 هسته باقیمانده بهره‌وری انرژی بالایی دارند و 70 درصد سریع‌تر از هسته‌های کم‌مصرف موجود در تراشه A10 عمل خواهند کرد.

4 در مورد “احتمالا TSMC با غلبه بر سامسونگ به تنها تولیدکننده تراشه‌های A12 گوشی‌های آی‌فون بدل می‌شود”

  1. اینکه توسط کی تولید میشه برامصرف کننده اهمیت خاصی نداره ، اما وقتی سامسونگ انحصاری میکنه فروشش و تا مدت طولانی رززو میکنه برا محصولات خودش خلاف قوانین رقابتی رفتار میکنه ، ما باید ازینکه چیپ بعدی کوالکام رو سامسونگ تولید نمیکنه خوشحال باشیم!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH