پروژکتور همراه جدید شرکت سونی تصویری 120 اینچی را ایجاد می‌کند

جدیدترین پروژکتور شرکت سونی شاید تنها کمی بزرگ‌تر از یک گوشی هوشمند باشد؛ اما پروژکتور همراه جدید MP-CD1 می‌تواند تصاویر را به اندازه یک نمایشگر 120 اینچی پخش نماید.

این پروژکتور قابل‌حمل طی نمایشگاه CES 2018 در روز 9 ژانویه معرفی شد و ابزاری است که می‌تواند برای تماشای هر چیزی از جلسات تجاری گرفته تا فیلم‌های خانوادگی شبانه مورد استفاده قرار گیرد. پروژکتور MP-CD1 سونی تنها 9.9 اونس وزن دارد و ابعاد آن معادل با 3.3×0.63×5.9 اینچ است. ابعاد این پروژکتور کمی بزرگ‌تر از یک اسمارت‌فون است؛ اما در مقایسه با آن ضخامت بیش‌تری داشته و در یک بدنه آلومینیومی قرار گرفته است. MP-CD1 به منظور ارائه گزینه‌های نمایشی بیش‌تر شامل نمایش سقفی از یک سه‌پایه استاندارد استفاده می‌کند.

سونی می‌گوید که تولید پروژکتور در چنین قالب کوچکی مستلزم به حداقل رساندن حرارت تولید شده توسط دستگاه است؛ اما در عین حال فن داخلی این پروژکتور به گونه‌ای طراحی شده که در زمان تماشای فیلم، صدای اندکی تولید نماید. پروژکتور مذکور برای دستیابی به حداکثر اندازه پخش 120 اینچی خود با رزولوشن 854×480 پیکسل، تنها به ارتفاعی کم‌تر از 12 فوت احتیاج خواهد داشت.

حالت دینامیکی میزان روشنایی و اشباع رنگ تصاویر پخش شده را ارتقا می‌دهد. اگر سطحی که پروژکتور بر روی آن قرار گرفته مسطح نباشد، کلیدهای اصلاح خودکار به سیستم امکان می‌دهند تا نواقص و اعوجاجات عجیب و غریب ناشی از سطوح مورب را جبران کند. نمایشگر این پروژکتور از سیستم پردازش هوشمند نور دیجیتالی شرکت Texas Instruments استفاده می‌کند که به گفته سونی از الگوریتم‌های پردازش تصویر برای یافتن بهترین توازن میان روشنایی و مصرف باتری بهره می‌گیرد. همچنین این پروژکتور همراه با نرخ روشنایی استاندارد 105 لومنی می‌تواند در فضاهای غیرمسقف نیز به کار گرفته شود و باتری آن قادر به تامین انرژی مورد نیاز دستگاه تا سقف 2 ساعت است. از سوی دیگر این پروژکتور از طریق درگاه USB خود می‌تواند یک اسمارت‌فون یا هر دستگاه همراه دیگری را شارژ کند.

پروژکتور MP-CD1 سونی به منظور دریافت داده از دستگاه‌های مختلف شامل لپ‌تاپ‌ها، پلتفرم‌های گیمینگ، ابزارهای پخش رسانه و گوشی‌های هوشمند از یک درگاه ارتباطی HDMI استفاده می‌کند. همچنین ابزاری جانبی برای این پروژکتور وجود دارد که به صورت جداگانه فروش می‌رود و با اتصال به درگاه HDMI قابلیت عملکرد بی‌سیم را برای آن به ارمغان خواهد آورد. این دستگاه از طریق یک درگاه USB شارژ می‌شود؛ در حالی‌که وجود جک صوتی امکان اتصال بلندگو یا هدفون برای فعال‌سازی صدا را فراهم خواهد کرد. سونی می‌گوید که پروژکتور MP-CD1 تنها 5 ثانیه پس از راه‌اندازی آماده استفاده خواهد بود.

در نمایشگاه CES از این پروژکتور در کنار چندین محصول رسانه‌ای دیگر شرکت سونی شامل سری جدید سینماهای خانگی، اسمارت‌فون‌های اکسپریا جدید، هدفون‌های بی‌سیم و لوازم‌جانبی برای دوربین RX0 رونمایی شد. انتظار می‌رود که پروژکتور MP-CD1 سونی در فصل بهار و با قیمت حدودا 400 دلار وارد بازار شود.

3 در مورد “پروژکتور همراه جدید شرکت سونی تصویری 120 اینچی را ایجاد می‌کند”

  1. پروژکتور این مدلی برای اولین بار نیست که میزنه! یکی پارسال زده بود یکی هم 2-3 سال پیش
    اونا HD بودن و در دیجیکالا و… هم برای فروش موجود بودن با قیمت حدود 1500
    این مدل جدید فکر کنم یک مقدار ارزونتره و رزولوشن پایینتری داره
    برای کسایی که فیلم زیاد میبینن یا حتی برای بازی کردن با ps4 و… خیلی خوبه

  2. سونی دیگه هرچی هم تولید کنه به چشم نمیاد سر این گوشی های داغونی که ساخته و همه مسخرش میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH