پس از انتشار دود از باتری یک گوشی آی‌فون، فروشگاه اپل استور سوئیس تخلیه شد

یک فروشگاه اپل استور در شهر زوریخ سوئیس روز سه‌شنبه و پس از آن‌که باتری یک گوشی آی‌فون ناگهان شروع به داغ شدن و انتشار دود در فضا کرد، تخلیه شد. خبرگزاری رویترز گزارش داد که با افزایش ناگهانی و بیش ازحد دمای آی‌فون، باتری دستگاه توسط یک کارگر فروشگاه تعویض شده و در حین انجام این کار دست وی دچار سوختگی شده است.

پلیس محلی حاضر در صحنه طی بیانیه‌ای گفت: “انتشار جزئی دود باعث شد که تقریبا 50 نفر از مشتریان و کارمندان موقتا ناچار به ترک این مرکز تجاری شوند.” در زمان وقوع حادثه 7 نفر در فروشگاه حضور داشتند که از امداد پزشکی بهره‌مند شدند؛ اما هیچ فردی به شکل جدی آسیب ندید.

پلیس محلی می‌گوید که کارکنان فروشگاه به این مشکل پاسخی مناسب و صحیح ارائه دادند. “افزایش بیش از اندازه دمای باتری موجب خروج گرد کوارتز شده است؛ بنابراین پس از فعال‌سازی تجهیزات تهویه، دود پخش شده می‌تواند از محیط خارج شود.”

رسانه‌های محلی گزارش دادند که اسمارت‌فونی که در مرکزیت این حادثه قرار داشت، یک گوشی آی‌فون 6 پلاس بوده که برای تعویض باتری وارد این مرکز شده است. به نظر می‌رسد که این یک حادثه منحصربه‌فرد بوده است؛ اگرچه همگی به خوبی از سوانح گذشته اطلاع داریم که باتری‌های یون لیتیومی مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها و سایر دستگاه‌های تکنولوژیکی گاهی اوقات می‌توانند بیش از اندازه داغ شده و حتی دچار آتش‌سوزی شوند.

شرکت سامسونگ در سال 2016 پس از بروز مشکلاتی در باتری گوشی گلکسی‌نوت 7 که از افزایش بیش از حد دمای باتری ناشی می‌شد، مجبور به فراخوانی غیرمنتظره تعدای بی‌شماری از این هندست‌ها شد. پس از آن‌که برخی واحدها از احتمال وقوع آتش‌سوزی به دلیل ضعف کیفیت ساخت باتری‌های یون لیتیومی خبر دادند، این مشکل به سوژه بزرگ ایام تعطیلات سال 2015 تبدیل شد و در سال‌های 2016 و 2017 نیز فراخوانی‌هایی در مقیاس وسیع به مرحله اجرا رسید.

باتری گوشی آی‌فون اپل پیش‌تر در راس اخبار قرار گرفته بود؛ اما دلیل آن افزایش بیش از حد دمای باتری نبود. کمپانی کوپرتینویی اخیرا اعتراف کرده است که با هدف حفظ ثبات عملکرد باتری‌های با عمر بالا، عمدا سرعت برخی مدل‌های گوشی آی‌فون خود را کاهش داده است. بسیاری از کاربران گوشی‌های آی‌فون به خاطر این موضوع از اپل دلخور هستند  و معتقدند که این شرکت در انجام اقدامات خود با آن‌ها صادق نبوده است.

اپل اصرار دارد که این اقدامات در راستای تامین منافع کاربران است؛ زیرا ریسک خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌هایی با باتری قدیمی را کاهش می‌دهد. اما نهایتا اعتراضات باعث شد که این شرکت هزینه خدمات تعویض باتری برای گوشی‌های قدیمی‌تر از آی‌فون 6 و آی‌فون SE را از 79 دلار به 29 دلار کاهش دهد. اجرای این طرح تا انتهای سال 2018 ادامه خواهد یافت.

3 در مورد “پس از انتشار دود از باتری یک گوشی آی‌فون، فروشگاه اپل استور سوئیس تخلیه شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH