Asha

برند سابق نوکیا با نام Asha، به مالکیت شرکت HMD درآمد

شرکت فنلاندی HMD نام تجاری Asha را در اداره ثبت مالکیت‌های معنوی اتحادیه اروپا به نام خود ثبت کرد. این شرکت پیشتر نیز حق انحصاری استفاده از برند نوکیا را به مدت 10 سال از مایکروسافت موبایل خریداری کرده بود. برای آنهایی که به یاد نمی‌آورند باید بگوییم که تلفن‌های نوکیا آشا، مجموعه‌ای از گوشی‌های دارای صفحه نمایش لمسی بودند که عمده مشخصه‌شان تمرکز بر خدمات آنلاین چون فیسبوک، توییتر و واتس‌آپ بود.

Asha

تلفن‌های آشا در دوره‌ای که گوشی‌های هوشمند دارای قیمت‌های نجومی بودند و هر کسی از عهده پرداخت قیمت آنها بر نمی‌آمد، خدماتی مشابه را به کاربران ارایه می‌کردند و همین امر باعث‌ شده بود به عنوان نقطه قوت پولساز در برنامه‌های کلیدی نوکیا مطرح باشند.

هر چند که گمان نمی‌رود HMD قصد استفاده از این ویژگی آشا را داشته باشد اما به هر حال این احتمال می‌رود که برنامه‌هایی برای استفاده از آشا به عنوان یک گوشی هوشمند در سر داشته باشد. همچون گوگل و Micromax که حتی برای یک گوشی 32 دلاری اندرویدی برنامه‌ریزی می‌کنند پس بحث قیمت، همیشه یک عنصر اصلی برای ایده پردازی و سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

شاید این احتمال وجود داشته باشد که خود HMD بر روی یک گوشی اندرویدی مانند، نوکیا 1 کار کند. بنابراین نوکیا آشای جدید می‌تواند به عنوان یک محصول نوستالوژیک اندرویدی ارزان قیمت، برای آغاز چنین طرحی به کار گرفته شود.

3 در مورد “برند سابق نوکیا با نام Asha، به مالکیت شرکت HMD درآمد”

  1. یادش بخیر نوکیا اشا یادمه گوشی هاش کیبرد داشت لمسی هم بود …گوشی های بی خودی بودن ..الان بلک بری میبینم یاد اشا می افتم?

  2. نوکیا کلا عشق ساخت این گوشی های میان رده قدیمی داره اصلا دلش نمیخواد پیشرفت کنه و گوشی های پرچمدار جدید بزنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH