گوشی آنر 7X به‌صورت رسمی در ایران رونمایی شد

صبح امروز و در سمیناری که با حضور جمعی از خبرنگاران به همراه مدیران شرکت هواوی و آنر در هتل اسکان تهران برگزار شد، کمپانی آنر به صورت رسمی از گوشی 7X خود در ایران رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم کریس سان، قائم مقام مدیرعامل آنر در خاورمیانه و آفریقا بر روی صحنه آمد و با اشاره به آنکه این نخستین بار است که به ایران آمده گفت: برند آنر به همراه هواوی استارت کار خودش را زده است و از سال ۲۰۱۷ می‌خواهد به‌صورت مستقل عمل کند. ما قصد داریم تا در آنر زبان مردم جهان باشیم. حضور مستقل آنر که از ماه پیش استارت خورده، بر روی زبان مردم جهان فوکوس کرده است. در فروش گوشی ما به ۵۵ میلیون دستگاه در سال رسیده‌ایم و درآمدمان به ۹ میلیارد دلار بالغ شده است.

جالب است بدانید یکی از آنلاین مارکت‌های چین که آنر در آن فروش داشته، به عدد ۱۲۷ میلیون دلار رسیده است. در حجم فروش و درآمد این محصول در رتبه اول قرار دارد. همچنین در ۱۱ نوامبر فروش آنلاین آنر به ۴ میلیارد یوآن در چین رسید. در طی ۳ سال گذشته ما در ایران حضور داشتیم و به محبوبیت بالایی نیز دست یافته‌ایم.

پس از کریس سان، محمد امین ناهید، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی هواوی صحبت‌هایش را با اشاره به رونمایی آنر 7X آغاز کرد و گفت: برند آنر جامعه مخاطبش را جوانان در نظر گرفته و تلاش داشته تا خودش را با اِلِمان‌های لایف استایل و نحوه زندگی جوانان هماهنگ کند. فیچرهایی را در گوشی‌های خودش قرار داده تا مناسب این قشر باشد. بدین خاطر است که آنر از ایونت‌هایی پشتیبانی می‌کند که از جنس هیجان و درگیر کردن جوانان است. مثلا در روسیه، مسئولیت اسپانسرشیپ بازی‌های زمستانی را برعهده داشته است. آنر از این رویدادها در همه جای دنیا پشتیبانی کرده و می‌تواند برند ایمیج آنر را بدین طریق گسترش دهد.

بحث گیمینگ هم برای جامعه مخاطب آنر بسیار مهم است و آنر تلاش کرده تا با شرکت‌های سازنده مهم چون گیم لافت همکاری نزدیکی داشته باشد و نیازهای مخاطبین خودش را در این زمینه مرتفع کند.

۵ اِلِمان برای آنر بسیار مهم است، آنر تلاش می‌کند محصولاتی را تولید کند که دیزاین و طراحی آن سلیقه نسل جوان را برطرف کند، در حوزه گیم فعالیت زیادی داشته باشد، بر روی عکاسی و دوربین فوکوس کرده و برای موسیقی و ورزش نیز فعالیت خوبی انجام دهد.

در حال حاضر برند آنر در کشور چین در بین برندهای الکترونیک و آنلاین که E-Brand نامیده می‌شود، بیشترین سهم مارکت را دارد. امسال فروش آنر در ۱۱ نوامبر ۶۰۹ میلیون دلار بوده که رقم بسیار قابل توجهی است. جدا از بحث کشور چین که بازار پر رقابتی است، در کشورهای دیگر هم موفقیت‌های زیادی داشته است. مثلا در روسیه، رتبه سوم بازار را در اختیار دارد و گوشی آنر ۹ در رده قیمتی خودش، رتبه نخست را کسب کرده است. آنر در کشور فنلاند هم سهم اول بازار را در اختیار دارد.

این برند به سرعت در حال رشد بوده و خودش را پیش می‌برد. این اتفاق در مارکت ایران نیز خواهد افتاد. آینده‌ای که در انتظار آنر است، بسیار روشن به‌نظر می‌رسد. آنر در حال حاضر در ایران بر روی سه سری متمرکز خواهد بود که سری X ،N و لایت هستند. سری N مربوط به گوشی‌های پرچم‌دار است. سری ایکس قابلیت‌هایی مشابه با سری N دارند اما با بهای کم‌تر عرضه خواهند شد و در لایت بهای خوب با حفظ طراحی زیبا مدنظر قرار گرفته است.

آنر می‌خواهد محصولاتی تولید کند که ارزش بالایی داشته باشند و تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد که چنین گوشی‌هایی را به بازار ارایه نماید. DNA آنر بر روی خلاقیت و نوآوری بنا شده است. همچنین گوشی‌های آنر دارای طول عمر بالایی نیستند تا بتوانند خیلی سریع خودشان را با سلایق جدید تطبیق دهند. ما در کل انتظار داریم که سهم صدای بالاتری نسبت به برندهای دیگری داشته باشیم. این اتفاق در ایران نیز به‌زودی خواهد افتاد.

در حال حاضر آنر در سال ۲۰۱۷ در حدود ۸۵ درصد درآمدش از کشور چین بوده است و ۱۵ درصد از سایر کشورها به‌دست آمده اما هدفش این است که در سال ۲۰۲۰ به ۵۰-۵۰ تبدیل شود و در سال ۲۰۲۲ به عدد ۶۰-۴۰ به نفع بازارهای جهانی بدل گردد.

قطعا این اهداف محقق نخواهد شد مگر آنکه آنر خودش را بر روی موج فناوری سوار کند و بدین خاطر آنر متعهد است تا همکاری‌هایش را با سایر برندهای حوزه تکنولوژی گسترش دهد.

ناهید سپس به سراغ محصول جدید این کمپانی رفت و گفت: از سال ۲۰۱۴ که سری ایکس عرضه شد، محصولات مختلف آنر توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند. شعاری که ما برای این گوشی انتخاب کردیم برای بحث وسعت تصویر است و تلاش داریم تا در رده قیمتی خودش و در مقایسه با محصولات هم‌رده، مزایای بیشتری داشته باشد.

قبل از ورود 7X به بازار ایران، این محصول در برخی از مارکت‌های دیگر عرضه شده و در رسانه‌های معتبر دارای نقدهای بسیار خوبی است و بیشترین مطالب مطرح شده به ارزش بالا و قابلیت‌های فراوان آن نسبت به قیمت پرداختی‌اش بازمی‌گردد. در طی سال‌های گذشته سری ایکس توانسته ۴۰ میلیون فروش داشته باشد که نسبت به سایر محصولات آنر رقم قابل توجهی است.

مانیتور محصولات آنر 7X یک نمونه ۵.۹ اینچی است که البته در بدنه‌ای قرار گرفته که بر مبنای استانداردهای رقبا، برای یک گوشی ۵.۵ اینچی مناسب است. آنر 7X محصولی است که در طراحی بدنه آن تمام تلاش‌ها به‌کار گرفته شده تا یک دستگاه تمام فلزی باشد و در بحث ریخته‌گری آن از فناوری موسوم به نانو Injection استفاده شده است. همچنین شیشه روی بدنه از تکنولوژی 2.5D بهره گرفته شده است. برای چیدمان دوربین‌ها ما روش‌های مختلفی را می‌توانیم در نظر بگیریم که در آنر 7X‌ مشابه چشمان انسان عمل شده و در حال حاضر در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی خدمت در ایران عرضه می‌شود.

نمایشگر گوشی دارای نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ بوده و دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است و می‌تواند فیلم‌ها را به صورت اتوماتیک با اندازه خودش منطبق نماید. در بحث بازی این نسبت ابعاد بسیار کاراست و برای همین المان‌های تصویر بیشتری به نمایش در می‌آید که به غنی‌تر شدن تجربه کاربری در بازی‌ها خواهد انجامید. همچنین هرچقدر نسبت تصویر بیشتر باشد، شما می‌توانید متن بیشتری را هم بر روی صفحه مشاهده کنید.

در ارتباط با بحث دوربین، سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی در کنار سنسور ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که دومی وظیفه سنجش عمق میدان را برعهده دارد. در حالت پرتره گوشی به صورت هوشمند مرز سوژه با بک گراند را مشخص می‌کند. دوربین سلفی 7X یک نمونه ۸ مگاپیکسلی است که افکت‌های کاربری مختلفی داشته و همچنین تشخیص حرکت برای عکس‌های گوناگون را برعهده دارد.

باتری این گوشی از ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپر بهره می‌گیرد که میزان لازم برای پخش ۱۲ ساعت ویدیو، ۳۸ ساعت مکالمه و ۹۱ ساعت گوش دادن موزیک را بر عهده دارد. شما در گوشی‌های سری میت ۱۰ دیدید که ما نخستین لایسنس امنیت را برای گوشی کسب کردیم که آنر نیز از همین قابلیت پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با حافظه ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایتی در ایران عرضه می‌شود که البته با اسلات کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر قابلیت افزایش دارد. نکته دیگری که برای گوشی بسیار مطرح است، کیفیت کارکرد آن در طول زمان است که 7X در طی مدت طولانی دچار افت کیفیت نخواهد شد و از این بابت خیال کاربران برای دوام محصول آسوده است.

مدیر روابط عمومی هواوی در پایان اشاره کرد: آنر 7X با قیمت ۱.۱۹۹.۰۰۰ تومان به بازار ایران عرضه خواهد شد و در حال حاضر در فروشگاه‌های آفلاین ارایه شده و در بخش آنلاین به‌زودی در دی‌جی‌کالا و بامیلو نیز ارایه می‌شود.

6 در مورد “گوشی آنر 7X به‌صورت رسمی در ایران رونمایی شد”

  1. امروز 27/10/96 قیمتش رو آمازون زده 180 دلار که با احتساب گمرک و قیمت روز دلار و سود واسطه هر جور گرون حساب کنید حداکثر میشه 800000 تا 850000 تومان! به نظر من بیشتر از این نمی ارزه

  2. چرا من باید این گوشی 240 دلاری رو 1200 بخرم ؟ چرا دلاری 5 تومن؟ 😐 وقتی رسمی قیمتش اینه از دلالا چه انتظاری داریم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH