معرفی یک ربات پیشرفته با قابلیت نظافت منزل و انجام امورات شخصی شما

ربات Aeolus طی نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES 2018) معرفی شد و امیدوار است تا با ویژگی‌های خود به وعده‌های ربات خدمت‌کار محبوب در انیمیشن The Jetsons جامه عمل بپوشاند. نمونه اولیه ربات خانگی مهارت خود را در زمینه حرکت بین طبقات مختلف منزل، جابه‌جایی مبلمان و حتی دریافت نوشیدنی از یخچال در صورت فرمان کاربر به نمایش در آورده است.

الکساندر هوانگ از تیم Aeolus Robotics به نشریه واشنگتن پست گفته که این ربات خانگی از محیط اطراف و افراد ساکن در خانه مواردی را یاد می‌گیرد و با توجه به آن‌ها رفتار خود را به مرور زمان تطبیق خواهد داد. همچنین وی خاطرنشان کرد: “در حال حاضر این ربات همانند یک بچه است؛ اما ما به رشد توانمندی‌های آن ادامه خواهیم داد و لذا می‌تواند از یک کودک به یک بزرگ‌سال تبدیل شود. اکثر افرادی که از ربات‌ها استفاده می‌کنند، تدریجا آن‌ها را قدرتمندتر می‌سازند.”

مدیر فناوری پروژه Aeolus بخشی از تیمی بود که مسئولیت برنامه موفق و پرمخاطره هوش مصنوعی شرکت IBM موسوم به Watson to life را برعهده گرفت.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این ربات، قابلیت یادگیری ماشینی است که توانایی تشخیص هزاران شی مختلف و بازگردانی آن‌ها به مکان‌های مناسب را فراهم می‌کند. لذا دیگر عروسک‌های کودکان در اتاق خواب والدینشان مشاهده نخواهند شد. بازوهای رباتیکی این امکان را فراهم می‌کنند تا ربات با دقتی بالا قادر به برداشتن و حرکت دادن اشیا باشد.

همچنین Aeolus می‌تواند به شبکه‌های IoT خانگی نظیر گوگل‌هوم و الکسا آمازون متصل شود و به صورت مداوم خود را به روز نماید. حتی این ربات با به‌خاطر آوردن این‌که آخرین بار اشیا را در چه مکانی مشاهده کرده است، می‌تواند در یافتن اشیای گم شده نیز به شما کمک کند.

هوانگ گفت: “این اولین ربات چندمنظوره است که می‌تواند همانند یک انسان عمل کند”. همچنین ” می‌توانید به ربات بگویید که اکنون اتاق من تمیز است. پس لطفا نوبت بعدی نظافت اتاق را به خاطر داشته باش و پس از نظافت، کلیه وسایلم را دقیقا در مکان‌های قبلی خود قرار بده.”

وجود این ربات برای سالمندان و معلولین نیز می‌تواند مغتنم باشد. ربات مذکور با بهره‌گیری از قابلیت “تشخیص وضعیت” قادر به شناسایی موقعیت‌هایی نظیر سقوط اشخاص و نیازهای اورژانسی پزشکی مانند تشنج است و برای درخواست کمک می‌تواند اقدام به برقراری تماس نماید.

قیمت ربات Aeolus تا حدودی گمراه‌کننده است. ادعا می‌شود که هزینه خرید این ربات از مخارج سفر خارج از کشور یک خانواده در فصل تعطیلات نیز کم‌تر است. وزن و ابعاد این ربات مشابه با یک کودک 12 ساله بوده و هنوز نامی برایش در نظر گرفته نشده است؛ اما کمپانی می‌گوید که این ربات در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. هوانگ گفت: “ماموریت ما، کنار هم قرار دادن آخرین فناوری‌های حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در یک ربات خانگی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه است”.

4 در مورد “معرفی یک ربات پیشرفته با قابلیت نظافت منزل و انجام امورات شخصی شما”

  1. این ربات ها خیلی دارن پیشرفت میکنن
    قطعا روزی میرسه که ادم حتی غذاش رو هم از ربات ها باید بگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH