گوشی‌ هوشمند تاشو

پتنت‌های جالب ال‌جی در رابطه با گوشی‌ هوشمند تاشو

کمپانی سامسونگ قصد دارد که تا پایان سال جاری یک اسمارت‌فون تاشو را به بازار عرضه نماید. اما به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای تعقیب‌کننده یعنی ال‌جی نیز احتمالا با پیشنهادات خود به مقابله با آن‌ها خواهد رفت. حال بیایید تا به 2 پتنت جالب کمپانی ال‌جی نگاهی بیندازیم. این طرح‌ها به ما نشان می‌دهند که ال‌جی برای اسمارت‌فون‌های تبدیل‌پذیر خود چه افکاری را در سر می‌پروراند.

ایده اولیه ال‌جی، ابتدای امر در کره‌جنوبی ثبت شد و طراحی کاملا ساده‌ای داشت: این دستگاه تبلتی بود که می‌توانست از بخش میانی تا شده و به یک اسمارت‌فون تبدیل شود. 2 پتنت جدید کمی متفاوت هستند و تاییدیه اعتبار در ایالات‌متحده و اروپا را نیز دریافت کرده‌اند. دستگاه اول نمایانگر یک اسمارت‌فون تاشو با یک دکمه فیزیکی در بخش پشتی یکی از نمایشگرهای گجت است. این دکمه بر روی یک پنل خارجی نصب می‌شود که احتمالا اطلاعاتی نظیر زمان، تاریخ و مواردی از این دست را نمایش خواهد داد. در بخش پشتی نمایشگر دوم، دوربین دوم دستگاه به نمایش درآمده است.

توجه داشته باشید که فریم اطراف نمایشگر داخلی ممکن است از اسپیکرهای دستگاه میزبانی کند

 

مدل دوم قطعا جالب‌تر بوده و از اصالت بیشتری برخوردار است. اسمارت‌فون همیشه به سمت داخل تا می‌شود؛ اما با بررسی کاور پشتی دستگاه به وضوح می‌توان یک نوآوری واقعی را مشاهده کرد. در حقیقت همان‌گونه که در تصویر پتنت ثبت شده مشاهده می‌شود، با بسته شدن این دستگاه، کاور پشتی به سمت عقب حرکت می‌کند تا همچنان بخش باریکی از صفحه نمایش قابل رویت باشد. این موضوع امکان ارایه شکلی از قابلیت Always-on Display جهت نمایش تاریخ در بخش پایینی صفحه نمایش را فراهم می‌کند.

یک طراحی عجیب و غریب که مطمئنا دارای اصالت است

در آینده خواهیم دید که آیا این طرح‌های جذاب به ثبت رسیده توسط ال‌جی توان رقابت با پتنت‌های سامسونگ را خواهند داشت یا خیر. مطمئنا سامسونگ آمادگی دارد تا سالانه یک مدل از این اسمارت‌فون‌ها را به بازار عرضه کند. اخیرا ال‌جی از زمان‌بندی نامناسب عرضه محصولات خود متضرر شده است؛ بنابراین در این مورد ناچارا بایستی با دقت برنامه‌ریزی نماید.

لوکا زانینلو در اظهارنظر جالبی گفت:

ال‌جی پیش از اندیشیدن به چنین فناوری‌های جدیدی نخست باید بر بهبود اسمارت‌فون‌های معمولی خود تمرکز کند.

3 در مورد “پتنت‌های جالب ال‌جی در رابطه با گوشی‌ هوشمند تاشو”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH